آغاز تولید مشترک پژو 301 تا پایان سال


«در چارچوب قرارداد پژو و ایران‌خودرو تولید مشترک پژو 2008 با سرمایه‌گذاری مشترک آغاز شده و تولید پژو 301 از اسفند‌ماه امسال آغاز می‌شود.

آغاز تولید مشترک پژو ۳۰۱ تا پایان سال

آغاز تولید مشترک پژو 301 تا پایان سال
اقتصاد > اقتصاد‌ ایران - «در چارچوب قرارداد پژو و ایران‌خودرو تولید مشترک پژو ۲۰۰۸ با سرمایه‌گذاری مشترک آغاز شده و تولید پژو ۳۰۱ از اسفند‌ماه امسال آغاز می‌شود.

همچنین با افتتاح سایت سیتروئن و سایپا در کاشان، نخستین محصول تولید مشترک از اردیبهشت‌ماه سال آینده به بازار عرضه می‌شود.» به گزارش همشهری، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست خبری دیروز خود با بیان این مطلب به تشریح آخرین وضعیت اجرای قراردادهای تولید مشترک خودرو با شرکای خارجی پرداخت و در مورد قرارداد رنو و ایدرو گفت:

ثبت شرکت سرمایه‌گذاری مشترک حداکثر تا پایان سال میلادی یعنی طی ۲۰روز آینده انجام می‌شود و هفته گذشته نیز در نشست با مدیران ارشد رنو، 2پیشنهاد مربوط به ایجاد مرکز مهندسی در چارچوب این قرارداد مطرح و 3منطقه در این رابطه شناسایی شده تا زیرساخت‌ها فراهم شود. علاوه بر آن 2سایت دیگر برای قرارداد همکاری مشترک با رنو به‌عنوان جایگزین سایت «بن رو» ارائه شده و در دست بررسی است.

محسن صالحی‌نیا، در مورد احتمال جایگزینی سایت «‌بن رو» با خطوط دیگر تولید خودرو در چارچوب قرارداد رنو و ایدرو افزود: بحث مخالفت سایپا با واگذاری سهام «بن رو» مطرح نیست بلکه سهام «بن رو» به چند شرکت زیر‌مجموعه سایپا تعلق دارد و این شرکت‌ها تا به امروز شرایط را برای در اختیار گذاشتن شرکت برای استفاده از ظرفیت شرکت رنو و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) مناسب ندیده‌اند.

به گفته وی مباحث پایه‌ای قرارداد رنو تغییری نکرده اما به لحاظ اجرایی باید در ارتباط با این قرارداد تصمیم‌گیری شود. همچنین در چارچوب این قرارداد تولید خودرو روی چند پلتفرم‌ مدنظر در کلاس A و 5 نوع خودرو در کلاس B و B+ تعریف شده که بین طرفین در حال نهایی شدن است و تولید این خودروها پس از ثبت شرکت سرمایه‌گذاری مشترک براساس زمانبندی مدنظر قرار می‌گیرد، این دو پلتفرم، طراحی روز بوده و یک‌ماه قبل در پاریس رونمایی شده است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد مشکلات ایجاد شده پس از توقف ثبت سفارش واردات خودرو، آشفتگی بازار و افزایش بی‌رویه قیمت خودروهای خارجی طی ۲۰ روز گذشته افزود: مسئولان ثبت سفارش واردات خودرو با گمان اینکه واردات روند غیرمتعارفی داشته، این سامانه را متوقف کردند تا این موضوع رسیدگی و بررسی شود اما این بررسی طولانی شد؛ با وجود این واردات خودرو مربوط به ثبت سفارش‌هایی که قبل از محدودیت انجام شده بود، کماکان ادامه دارد. صالحی‌نیا با بیان اینکه اکنون آیین‌نامه مربوط به ثبت سفارش واردات خودرو در دولت مطرح است، افزود:

در طول چند‌ماه اخیر گاهاً پیش‌نویس‌های مختلفی در مورد تعرفه واردات خودرو منتشر شد که با قطعیت می‌گویم قابل استناد نیست. این موضوع در کمیسیون مربوطه در دولت نهایی شده و به‌زودی ابلاغ خواهد شد. اما قطعا براساس این پیش‌نویس، خودروهایی که به دلایل مختلف در گمرکات مانده‌اند تعیین تکلیف می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید