درخشش دانش آموزان خراسان شمالی در مسابقات جهانی یوسی مس مالزی


درخشش دانش آموزان خراسان شمالی در مسابقات جهانی یوسی مس مالزی

بجنورد- ایرنا- مسئول نمایندگی انحصاری یوسی مس ایران در خراسان شمالی گفت: چهار دانش آموز این استان در مسابقات جهانی «یو. سی. مس.» (UCMAS)مالزی موفق به کسب رتبه اول و دوم این مسابقات شدند.

علی یزدانی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مسابقات یاد شده هفته گذشته برگزار شد، اظهار کرد: دانش آموزان استان موفق به کسب دو مقام اولی و دو مقام دومی در بیست و دومین مسابقه جهانی یوسی مس مالزی 2017 شدند.
وی تصریح کرد: مهشید غلامانی رتبه اول جهان در سطح عالی ( Higher A) در مسابقات جهانی یوسی مس را کسب کرد.
وی خاطرنشان کرد: این دانش آموز 8 ساله در دوره های پیش از این هم مقام های اول‌ و دوم جهان را کسب کرده بود و این سومین مقام جهانی او در این رشته است.
وی گفت: کیانا جودت نیز رتبه اول بیست و دومین مسابقه جهانی یوسی مس مالزی 2017 را از آن خود کرد.
یزدانی گفت: سینا کمالی دانش آموز کلاس اول ابتدایی نیز رتبه دوم جهان در بیست و دومین مسابقه جهانی یوسی مس مالزی را از آن خود کرد و بهداد اسدالله زاده در سطح متوسط(intermediate A) رتبه دوم را کسب کرد.
وی خاطرنشان کرد: چهار دانش آموز این استان به بیست و دومین مسابقه جهانی یوسی مس مالزی اعزام شدند که سه دانش آموز مقطع ابتدایی و یک دانش آموز مقطع متوسطه اول در این رقابت ها حاضر شدند.
یزدانی تصریح کرد: مهشید غلامانی کلاس سوم از دبستان مشکات، سینا کمالی کلاس اول از دبستان غیر دولتی دکتر حسابی، کیانا جودت کلاس پنجم از غیر دولتی دنیای تربیت و بهداد اسدالله زاده کلاس هفتم‌ از دبیرستان نمونه سعدی در این رقابت ها حاضر شدند.
وی اظهار کرد: این موسسه به منظور شکوفایی استعدادها و تشویق دانش‌آموزان به یادگیری ریاضیات، هرسال مسابقه‌ای بین‌المللی با حضور کشورهای عضو UCMAS در کشور مالزی برگزار می‌کند.
یزدانی افزود: در بیستمین مسابقه جهانی یو.سی. مس که در سال 2015 در دانشگاه دهلی هندوستان برگزار شد رتبه دوم جهان را بدست آوردیم در این مسابقه 30 کشور شرکت داشتند
در بیست و یکمین مسابقه جهانی یوسی مس که در کشور امارات متحده عربی دبی برگزار شد نیز یک رتبه اول و یک رتبه دومی داشتیم در این مسابقه 33 کشور شرکت داشتند.
وی خاطر نشان کرد: امسال در بیست و دومین مسابقه جهانی که در مالزی برگزار می شود ما با 4 دانش آموز شرکت کرده ایم.
مسیول نمایندگی انحصاری یوسی مس ایران در خراسان شمالی افزود:در بیست و دومین مسابقه جهانی یوسی مس مالزی 35 کشور با 2200 دانش آموز شرکت داشتند.
امسال در بیست و دومین مسابقه جهانی که در مالزی برگزار می شود ما با 4 دانش آموز شرکت کرده ایم
طرح توسعه ذهنی و محاسبه ذهنی با استفاده از چرتکه یک برنامه منحصر به فرد برای رشد کودکان است که در سال 1993 توسط دکتر دینو ونگ در کشور مالزی ابداع شد. این برنامه با استفاده از یک سیستم نوآورانه، محاسبه با بکارگیری چرتکه سبب توسعه کل مغز (نیمکره چپ و نیمکره راست) بطور همزمان می‌شود.
با یادگیری انجام محاسبه ذهنی به سرعت و دقت، دانش‌آموزان در سنین بین 5 تا 13 سال ظرفیت ذهن خود را توسعه می‌دهند که این سبب بهبود مهارت‌هایی نظیر مدیریت زمان، تمرکز و توانایی حل مساله می‌شود که درموفقیت آن­ها در همه رشته‌ها و زندگی روزمره نقش اساسی دارد.
برنامه UCMAS نه تنها منجر به ایجاد اعتماد به نفس و تسلط در ریاضیات می‌شود، بلکه با ایجاد یک چهارچوب زیربنایی سبب توسعه مهارت‌های مورد نیاز یادگیری در مدرسه و زندگی روزمره کودکان می‌شود.
از سال 1993 (زمان ابداع UCMAS) تاکنون بیش از 55 کشور به عضویت موسسه UCMAS درآمده و میلیون‌ها کودک در سراسر جهان از برنامه‌های آموزشی این سیستم بهرمند شده‌اند، مهمترین این کشورها عبارت‌اند از کانادا، استرالیا، ایالات متحده آمریکا، انگلستان، سوریه، لبنان، بحرین، مالزی، اندونزی، هند، امارات، قطر، کویت، عربستان سعودی، مصر، نیوزلند، سریلانکا، ، کنیا، اردن، فیجی، یمن، نیجریه، عمان، سودان هستند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی ? @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش