معامله پنهانی منشی پارلمان افغانستان با وزیر پیشنهادی دولت برای کسب رای اعتماد از مجلس


معامله پنهانی منشی پارلمان افغانستان با وزیر پیشنهادی دولت برای کسب رای اعتماد از مجلس

نماینده نیمروز در پارلمان افغانستان منشی این مجلس را به معامله پنهانی با یکی از وزرای پیشنهادی دولت افغانستان متهم کرده است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «فرشته امینی» نماینده نیمروز در پارلمان افغانستان اعلام کرد که «قادرزازی» منشی پارلمان افغانستان در ازای جمع آوری رای تعدادی از نمایندگان افغان، از وزیر پیشنهادی دولت خواسته است تا دو نفر از افراد وی را در یکی از گمرکات این کشور تعیین کند.

این نماینده افغان به «کلید» گفت: زازی به یکی از وزرای پیشنهادی دولت افغانستان اطمنینان داده است که 62 نفر از اعضای مجلس به او رای اعتماد می‌دهند.

وی افزود: منشی پارلمان افغانستان در ازای این آرا از نامزد وزیر پیشنهادی خواسته بود تا دو نفر از افراد وی را در یکی از گمرکات این کشور تعیین کند.

از سوی دیگر زازی منشی پارلمان افغانستان نیز این موضوع را تکذیب کرده است.

وی نماینده نیمروز را تهدید کرد اگر نتواند ادعای خود را ثابت کند از حضور در 20 دور از نشست‌های پارلمان محروم خواهد شد.

امینی تصریح کرد تمام شواهد تبانی منشی پارلمان را در نشست خصوصی در اختیار هیئت اداری پارلمان افغانستان خواهد گذاشت.

«عبدالرئوف ابراهیمی» رئیس پارلمان افغانستان نیز در واکنش به این موضوع از کمیسیون مصونیت نمایندگان افغان در پارلمان خواست تا به اتهامات علیه منشی پارلمان افغانستان رسیدگی کرده و به مجلس گزارش دهد.

این در حالی است که هفته گذشته 12 وزیر پیشنهادی دولت برای کسب رای اعتماد به پارلمان افغانستان معرفی شد که در نتیجه 11 وزیر پیشنهادی رای آوردند، اما وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت معادن موفق به کسب رای اعتماد نمایندگان افغان نشد.

انتهای پیام/.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تیپ ناهماهنگ و خلاف مُدِ الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی