دوازدهمین نمایشگاه مشترک بازرگانی ایران - افغانستان در هرات افتتاح شد


دوازدهمین نمایشگاه مشترک بازرگانی ایران - افغانستان در هرات افتتاح شد

«علیرضا صدرزاده» مدیر عامل شرکت مدیریت پروژه های نمایشگاهی در گفتگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس با شاره به علاقه بازرگان دو کشور ایران و افغانستان برای برگزاری نمایشگاههای مشترک در افغانستان و ایران گفت: برای...

«علیرضا صدرزاده» مدیر عامل شرکت مدیریت پروژه های نمایشگاهی در گفتگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس با شاره به علاقه بازرگان دو کشور ایران و افغانستان برای برگزاری نمایشگاههای مشترک در افغانستان و ایران گفت: برای دوازدهمین بار است که نمایشگاه مشترک ایران و افغانستان در هرات برگزار می‌شود که این بار 40 شرکت از ایران و 10 شرکت از افغانستان در این نمایشگاه اشتراک کردند.

وی افزو: برگزاری این نمایشگاههای مشترک زمینه توسعه تجارت میان بازرگانان ایرانی و افغان را میان دو کشور ایجاد کرده است و تاثیر بسزایی در واردات و صادرات میان دو کشور ایجاد کرده که این همه پیشرفت در اقتصاد دو کشور محصول برگزاری نمایشگاهها بوده است.

صدرزاده همچنان اضافه کرد : در این نمایشگاه ، شرکت های ایرانی و افغانستانی تولیداتی مانند لوازم خانگی ، ماشین الات صنعتی ، لوازم طبی ، میوه های صادراتی ، عسل و مواد غذایی را نیز به نمایش گذاشتند.

ازسوی دیگر «محمود رشیدی افخمی» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات گفت ، جمهوری اسلامی ایران در تمام عرصه ها در کنار کشور دوست و برادر خود افغانستان بوده و در زمینه اقتصادی و تجاری هم تلاش ها برای مضاعف ساختن ارتباطات بین بازرگانان و صنعت کاران دو کشور ادامه دارد تا از ظرفیت های یکدیگر استفاده کنند.

وی همچنان خاطرنشان کرد: برای تسهیل هرچه بیشتر در حوزه تجاری و اقتصادی ، کمیته های اقتصادی میان ولایت خراسان رضوی و ولایت هرات تشکیل شده است که مقامات دولتی و بخش خصوصی نیز در آن به صورت مشترک برای رفع مشکلات و توسعه اقتصادی کار میکنند.

افخمی گفت ، هئیت بلند پایه ای از ولایت خراسان رضوی به هرات امده که در راس ان بانو علیرضایی مدیر کل حوزه اقتصادی خراسان رضوی نیز حضور دارند که قرار است تا در دو همایش دیگر در مورد فرصت های تجاری و اقتصادی با اتاق بازرگانی و اتاق صنعت و معدن هرات نیز به بحث و گفتگو برای رفع مشکلات موجود در حوزه اقتصادی نیز بپردازند.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات با توجه به شرایط خوب اقتصادی که پس از سرنگونی رژیم طالبان در افغانستان در هرات به وجود امده است هرات را بستری مناسب برای سرمایه گذاری و داد وستد میان بازرگانان ایران و افغان دانست و با توجه به تسهیلات خوب که دولت های دوطرف ایجاد کرده اند میتوانند با کار مشترک اشتغالزایی کنند که این خود سبب ایجاد امنیت و توسعه کار وبار در افغانستان شود.

محی الدین نوری معاون والی هرات نیز گفت ، برگزاری این نمایشگاهها فرصتی را فراهم می‌کند تا شهروندان هرات از نزدیک با تولیدات و شرکت های تولیدی اشنا شوند و از سوی دیگر فرصت آشنایی بیشتر و تبادله افکار تجاری میان بازرگانان دو کشور ایجاد میشود که تاثیر مستقیم بر توسعه و پیشرفت سرمایه گذاری و تجارت در افغانستان خواهد داشت . اداره محلی هرات در تلاش هست تا در گامهای بعدی مشکلات موجود در گمرکات افغانستان را برای بازرگانان دوطرف رفع کند تا این ارتباطات به نحو احسنت خود بدون هیچ مشکلی ادامه پیداکند.

همچنان علیرضا رسولیان معاون والی خراسان رضوی گفت ، برگزاری این نمایشگاههای مشترک و محصولات ایرانی در هرات زمینه صنعتی شدن را در بخش های مختلف در هرات فراهم ساخته است ؛ و این کار خود سبب شد تا طرح شهرک صنعتی از جانب ایران در هرات عملی شود و در تولید کالاها و تولید مشترک ، ایران در کنار کشور دوست افغانستان توانست تا سهم اساسی را داشته باشد .

وی تصریح کرد: توسعه و پیشرفت افغانستان توسعه و پیشرفت ایران است که خود کاهش در تعرفات گمرکی اموال صادراتی افغانستان به ایران و سهولت های دیگری که برای صادرات به افغانستان از سوی جانب ایران صورت گرفته است بیانگر حس دوستی و برادری دو کشور میباشد

گفتنی است که دوازدهمین نمایشگاه مشترک افغانستان و ایران در هرات به مدت 4 روز به روی بازدید کننده گان هراتی بازخواهد بود.

/انتهای پیام/

دوازدهمین نمایشگاه مشترک بازرگانی ایران - افغانستان در هرات افتتاح شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک