آبشار دارنو کجاست؟


گاهی در مناطق آشنا و شناخته شده، دیدنی های بکر و بی نظیری وجود دارد. خیلی از ما بارها به شهرها و مناطق مختلف استان مازندران سفر کرده ایم، ولی احتمالا برخی جاذبه های زیبا اما کمتر شناخته شده این مناطق را ندیده ایم یا حتی از وجود آنها بی خبریم. شاید تعجب کنید اگر بدانید کمی آن طرف تر از شهرهای آشنایی مانند چالوس و نزدیک نوشهر یک مجموعه آبشار بسیار...

گاهی در مناطق آشنا و شناخته‌شده، دیدنی‌های بکر و بی‌نظیری وجود دارد. خیلی از ما بارها به شهرها و مناطق مختلف استان مازندران سفر کرده‌ایم، ولی احتمالا برخی جاذبه‌های زیبا اما کمتر شناخته‌شده این مناطق را ندیده‌ایم یا حتی از وجود آنها بی‌خبریم. شاید تعجب کنید اگر بدانید کمی‌ آن‌طرف‌تر از شهرهای آشنایی مانند چالوس و نزدیک نوشهر یک مجموعه آبشار بسیار زیبا وجود دارد و به راحتی می‌توان از آن‌ها دیدن کرد. این مطلب برای سفر به منطقه آبشارهای دارنو به شما کمک می‌کند.

آبشار دارنو کجاست؟

آبشار دارنو در استان مازندران، نوشهر و در نزدیکی دریاچه فراخین قرار دارد. برای رسیدن به این آبشار باید از سمت چالوس وارد کمربندی نوشهر بشوید و مسیرتان را تا جاده معدن سنگ نوشهر ادامه بدهید. وسایل نقلیه توریستی به راحتی مسیر را تا این نقطه طی می‌کنند. از این منطقه باید راه دریاچه فراخین را در پیش بگیرید. بعد از رسیدن به دو راهی، وارد مسیر سمت راست بشوید. ادامه راه از اینجا تا ورودی آبشار مسیر پیاده‌روی است. این مسیر از کنار رودخانه می‌گذرد. در راه‌تان به سمت آبشار دارنو، ابتدا به یک آبشار کوچک‌تر می‌رسید. از این آبشار کوچک تا آبشار اصلی دارنو حدود نیم ساعت پیاده‌روی دارید. در کنار آبشار اول راهی وجود دارد که بهتر است از آن برای رسیدن به آبشار بالایی استفاده نکنید. یادتان باشد برای رفتن به آبشار دارنو باید حتما از راهنمایان محلی کمک بگیرید تا بتوانید مسیر را به درستی پیدا کنید.

آبشار دارنو کجاست؟

چرا آبشار دارنو خاص است؟

آبشار دارنو در واقع مجموعه‌ای از 7 آبشار مختلف است. آبشار دوم، آبشار اصلی، بلندترین آبشار است و حدود 25 متر ارتفاع دارد. آبشارهای دیگر در بالادست همین آبشار بلند قرار گرفته‌اند. همان‌طور که گفتیم برای رسیدن به آبشار باید پیاده‌روی کنید و همین موضوع مسیر را برای‌تان دلچسب‌تر می‌کند. عبور از کنار رودخانه و از میان جنگل تجربه‌ای لذت‌بخش خواهد بود. پوشش گیاهی این منطقه هم آشنا و به طور کلی شبیه بیشتر مناطق شمالی ایران است. وقتی از میان درختان بلند توسکا بگذرید و پس از پیاده‌روی این آبشارهای زیبا را جلوی چشم‌تان ببینید خستگی راه از تن‌تان بیرون می‌رود.

آبشار دارنو کجاست؟

کِی به آبشار دارنو برویم؟

آبشار دارنو در تمام طول سال زیباست. در بهار و مخصوصا تابستان به خاطر گرم‌تر بودن هوا و خنکی آب دیدن آبشار بسیار لذت‌بخش است. به جز بهار یا تابستان در پاییز هم می‌توانید سفری بی‌نظیر به این منطقه داشته باشید. برگ‌های رنگارنگ درختان منطقه در این فصل تصویر بی‌نظیری از طبیعت برای‌تان می‌سازد و در کنار صدای آبشار و حال و هوای پاییزی تجربه سفرتان را به یادماندنی‌تر می‌کند. منطقه آبشار دارنو در زمستان هم زیبایی خاص خود را دارد. از آنجایی که مسیر رسیدن به آن چندان دشوار نیست، اگر اهل سفر در زمستان باشید، می‌توانید در این فصل هم به دیدن آبشار بروید.

آبشار دارنو کجاست؟

در سفر به دارنو چه چیزهایی با خود ببریم؟

بخشی از مسیر رسیدن به آبشار دارنو پیاده‌روی است پس حتما به کفش مناسب برای پیاده‌روی نیاز دارید. البته این نکته را هم به یاد داشته باشید که این مسیر از کنار رودخانه می‌گذرد و در بخش‌هایی از راه هم باید از عرض رودخانه عبور کنید. پس بهتر است لباس مناسب همراه داشته باشید. با توجه با اینکه مسیر آبشار بسیار بکر است و از کمربندی نوشهر باید به آن برسید، اگر نیاز به وسیله یا خوراکی خاصی دارید باید تا قبل از خروج از شهر مرزن‌آباد آن را تهیه کنید. پس از گذشتن از این منطقه وارد کمربندی می‌شوید و امکان خرید لوازم مختلف وجود ندارد.

و اما نکته‌ آخر: آبشار دارنو یکی از گنجینه‌های طبیعی ایران است. پس از آن مراقبت کنیم، و یادمان باشد حتما کیسه‌ زباله همراه‌ داشته باشیم.


1396/09/21 | کد مطلب: 3985
برچسب‌ها: جاذبه‌های دیدنی
آبشار دارنو کجاست؟
آبشار دارنو کجاست؟ سپیده اقتداری
آبشار دارنو کجاست؟

کارشناس ارشد فلسفه هنر، مترجم و ویراستار، علاقه‌مند به خواندن و نوشتن.


تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)