اختصاص10 میلیارد ریال به اجرای طرح های پژوهشی دانشگاه علوم دریایی خرمشهر


اختصاص10 میلیارد ریال به اجرای طرح های پژوهشی دانشگاه علوم دریایی خرمشهر

ایرنا- خرمشهر –رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهرگفت: 10 میلیارد ریال برای اجرای طرح های پژوهشی مشترک این دانشگاه با سازمانهای مختلف اختصاص یافته است.

لطف اله خواجه پور چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: 50 طرح تحقیقاتی مشترک با صنایع و سازمان های داخل استان در دست اجرا است.
وی اولویت اجرای طرح های پژوهشی را طرحهای کاربردی عنوان کرد و گفت: سازمان ها و صنایعی که طرح های پژوهشی آنها نیاز منطقه را برطرف می کند، در اولویت کار دانشگاه قرار می گیرند.
خواجه پور گفت: سازمان هایی که برای اجرای کار تحقیقاتی و پژوهشی با دانشگاه قرارداد منعقد می کنند سهم بودجه ای را برای اجرای طرح مشترک به عهده می گیرند و سازمان هایی که بودجه ای ندارند، دانشگاه هزینه اجرای طرح ها را تقبل می کند.
وی در ادامه گفت: یکی از راهکارهای رفع مشکلات و مسایل اقتصادی، ایجاد اشتغال و کارآفرینی است و دانشگاه در مسیر پژوهش دانش بنیان و تولید پایدار می تواند گام های موثری بردارد.
رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: در حال حاضر طبق تفاهمنامه منعقد شده دانشگاه علوم و فنون دریایی با سازمان آب و برق، شیلات، بندر و دریانوردی ،پارک های علم و فناوری و منطقه آزاد اروند طرح های پژوهشی و کارآفرینی در دست اجرا دارد.
** چاپ 14 مقاله علمی پژوهشی مشترک در نشریات بین المللی
رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: تاکنون 14 مقاله پژوهشی مشترک با محققان خارجی به چاپ رسیده است.
خواجه پور افزود: یکی از طرح های پژوهشی مشترک بین دانشگاه بصره و علوم و فنون دریایی خرمشهراست که با موضوع آبهای مشترک اروند بسته شده است.
وی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه همکاری بین دانشگاههای علوم و فنون دریایی بصره و خرمشهر گفت: با پذیرش دانشجوی عراقی و استاد را از موضوعات این تفاهم نامه است ، البته دانشگاهی که دانشجو های عراقی در آن تحصیل می کنند و مدرک می گیرند باید در لیست دانشگاههای معتبر بین المللی باشد که در این رابطه با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مکاتباتی انجام شده است.
خواجه پور خلیج فارس را معدنی برای مطالعات و تحقیقات مختلف عنوان کرد و گفت: با توجه به لغو روادید ورود دانشجو و استاد از کشورهای همسایه به دانشگاه ما آسان می شود و ما آمادگی کامل را برای برگزاری همایش های بین المللی و منطقه ای داریم.
وی همچنین به افزایش اعتبار تامین منابع کتابخانه ای و افزایش باند پهنای اینترنت به عنوان دو رکن زیرساختی توسعه و رشد پژوهش اشاره کرد .
/6002/ 7100/7165 /
خبرنگار: کمیله حجازی ** تنظیم: حمید رضا ترابی فرد **انتشاردهنده:کبری آقازری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دل بریدم از این جماعت به کنج خلوت نشسته ام احمد حسینی