درمان پوسته ،پوسته شدن دست و کف پا


درمان پوسته ,پوسته شدن دست و کف پا آیا مثل یک خزنده حس میکنید دائم در حال پوست انداختن هستید؟ بله, پوست خشک بسیار ناراحت کننده است و دائم پوست پوست می‌شود و باعث می‌شود قسمت هایی از بدن تان بخارد. این خشکی طبق معمول, هنگام سردی هوا و کاهش رطوبت آن به سراغتان می‌آید. اما چون در فصل سرما چنین چیزی رایج است, بدان معنا نیست که تا...

درمان پوسته ،پوسته شدن دست و کف پا

درمان پوسته ,پوسته شدن دست و کف پا

آیا مثل یک خزنده حس میکنید دائم در حال پوست انداختن هستید؟ بله, پوست خشک بسیار ناراحت کننده است و دائم پوست پوست می‌شود و باعث می‌شود قسمت هایی از بدن تان بخارد. این خشکی طبق معمول, هنگام سردی هوا و کاهش رطوبت آن به سراغتان می‌آید.

اما چون در فصل سرما چنین چیزی رایج است, بدان معنا نیست که تا ابد بخواهید آنرا تحمل کنید. برای این که مشکلتان رابا پوست خشک حل کنیم به سراغ متخصصان پوست رفتیم تا کمکتان کنند با انجام راهکار هایی دوباره, همان پوست سالم گذشته را داشته باشید.

در ادامه توصیه های متخصصان پوست را در مقابل حل مشکل خشکی پوست در نقاط مختلف بدن می‌خوانید:

صورت

همین که پوست پوست شدن آغاز شد, ملایم رفتار کردن به قانون طلایی صورتتان مبدل می‌شود. برای تمیز کردن پوست صورت, از صابونی که در آن تمیز کننده های صورت وجود نداشته باشد و همینطور از آب ولرم استفاده کنید.

سپس پوست رابه آرامی خشک کنید, اما رطوبتش را نگیرید و بی درنگ از یک کرم مرطوب کننده استفاده کنید. اگر به رطوبت بیشتری احتیاج داشتید, از یک سرم هیالورونیک اسید, زیر مرطوب کننده خود استفاده کنید. این سرم, فوق العاده در جذب رطوبت تاثیرگذار است و میتواند 1.000 برابر وزنش, رطوبت در خود نگه دارد.

چگونه جلوگیری کنیم:

از صابون های خشن و موادی که بی درنگ بعد از استفاده, سبب خشکی پوستتان میشوند پرهیز کنید. اگر از رتینول یا محصولات درمان خشکی پوست استفاده می‌کنید, بهتر است استفاده اش رابه یک روز درمیان برسانید و یا غلظتش را کم کنید.

همینطور لایه برداری را هم مرتب و نزدیک به هم انجام ندهید. استفاده بیش از حد از لایه برداری, پوست صورتتان را خشک می‌کند. همینطور استفاده از دستگاه بخور در منزل, کمک می‌کند هوا مرطوب بماند و خشکی آن تاثیر منفی روی پوست نگذارد.

درمان پوسته ،پوسته شدن دست و کف پا

پاها و دستها

متاسفم اما باید با حمام های طولانی مدت و داغ خداحافظی کنید. اگر پا و دستتان پوست پوست می‌شود, به علت از دست رفتن رطوبتشان است. مدت دوران حمام کردن را تا کمتر از 10 دقیقه با آب گرم « نه داغ » کاهش دهید

و سپس بی درنگ بعد از بیرون آمدن از حمام, از یک مرطوب کننده قوی استفاده کنید. اگر مشکل پوستتان خیلی شدید است, استفاده از کرمی با فرمول اسید سالیسیلیک میتواند کمک کند مقداری لایه برداری صورت بگیرد و پوست دوباره صاف شود.

چگونه جلوگیری کنیم:

درست مثل درمان پوستِ صورت, توصیه میشود در اتاق خواب خود یک دستگاه بخور قرار دهید تا مشکل خشکی هوا و تاثیر منفی آن روی پوست حل شود. به خاطر داشته باشید برای سالم نگه داشتن دستگاه بخور و بدون باکتری نگه داشتنش, هرروز آب آنرا عوض کنید.

پوست کف سر

پوست پوست شدن کف سر, بیشتر به علت شوره رخداد میوفتد. تعداد زیادی از افراد فکر می‌کنند شستشوی سرشان مشکل را بدتر می‌کند, اما در واقع شستشوی مرتب سر با شامپوی داروئی میتواند به التیام شرایط کمک کند.

به دنبال شامپوهایی با ترکیباتی مثل سولفید سلنیوم یا پیریتین زینک باشید تا به صورت موثر, پوستِ کفِ سرتان را درمان کنید. اگر شوره سر همان‌ گونه ادامه داشت بهتر است با متخصص پوست و مو صحبت کنید تا شامپویی را برایتان تجویز کند.

چگونه جلوگیری کنیم:

همین که شوره درمان شد, مراقبت پیوسته حاوی استفاده از شامپوها و نرم کننده های حاوی مرطوب کننده, هفته ای یک مرتبه استفاده از نرم کننده عمیق و یا درمان با روغن های طبیعی یا دیگر درمان های مرطوب کننده

مثل ماسک مو است. همینطور مواظب باشید موها را بیش از حد و یا کمتر از مقدار مورد نیاز نشویید. یک روز در بین برای شستن موها کافی است, چون شستن بیش از حد, باعث بدتر شدن شوره سر میشود.

قسمت پایین پا

استفاده از مرطوب کننده با مالیدن کرم ضخیم یا استفاده از پماد در شب و پوشیدن جوراب برای حفظ کردن رطوبت, بسیار مناسب است. استفاده از موادی غنی مثل روغن کاکائو, روغن شیا و ویتامین E برای التیام پاها بسیار کارساز است. فرمول های حاوی کراتوتیک ها مثل اوره یا اسید لاکتیک, برای درمان خشکی های ضخیم روی پا بسیار تاثیرگذار هستند.

چگونه جلوگیری کنیم:

یکی از روشهای اصلی پیشگیری از خشکی پوست دراین قسمت لایه برداری مرتب از قسمت های ضخیم با استفاده از سنگ پامی باشد. گاهی اوقات پوست خشک شده سمج روی پا, که با روشهای بدون نیاز به نسخه از بین نمی‌رود ممکن است یک عفونت باکتریایی باشد. بنابر این اگر مشکل همان‌ گونه ادامه داشت حتماً به دکتر مراجعه کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش