طرز تهیه کورن میگو با سالاد لوبیا / غذای دریای خوشمزه


طرز تهیه کورن میگو با سالاد لوبیا / غذای دریای خوشمزه غذاهای دریایی علاوه بر خوشمزه و خاص بودن طعم آنها برای سلامتی و افراد دارای چربی خون و دیابت بسیار مفید و مناسب است. یک غذای دریایی سالم و سبک، ترکیبی از میگوی کره‌ای و سبزیجات پخته شده به همراه سس مخصوص در کنار سالاد لوبیای سبز، جشن رنگ‌های خوشمزه رو توی سفره...

طرز تهیه کورن میگو با سالاد لوبیا / غذای دریای خوشمزه

غذاهای دریایی علاوه بر خوشمزه و خاص بودن طعم آنها برای سلامتی و افراد دارای چربی خون و دیابت بسیار مفید و مناسب است.

یک غذای دریایی سالم و سبک، ترکیبی از میگوی کره‌ای و سبزیجات پخته شده به همراه سس مخصوص در کنار سالاد لوبیای سبز، جشن رنگ‌های خوشمزه رو توی سفره تون به پا می‌کنن.

مواد اولیه

110 گرم میگو
25 گرم گوجه فرنگی مینیاتوری
1 حبه سیر
0.5 عدد ذرت
0.25 عدد لیموترش
110 گرم سیب زمینی
65 گرم لوبیا سبز
0.5 قاشق غذاخوری آویشن
0.5 قاشق غذاخوری کره
20 گرم سس مایونز
0.25 قاشق سوپخوری ادویه میگو آب پز
1 به مقدار لازم نمک
1 به مقدار لازم فلفل سیاه
1 به مقدار لازم روغن

طرز تهیه کورن میگو با سالاد لوبیا / غذای دریای خوشمزه

دستورپخت :

مواد را بشویید. قابلمه‌ای بزرگ حاوی آب و مقداری نمک را روی شعله زیاد قرار دهید تا بجوش آید. پوست بلال‌ها را جدا کنید و از طول به چهار قسمت تقسیم کنید.

سر و ته لوبیاها را جدا کنید. سیب زمینی‌ها را به شکل مکعب‌هایی متوسط خرد کنید. سیر را ریز خرد کنید سپس با گوشه چاقو له کنید یا رنده کنید. لیمو را چهار قاچ کنید و هسته‌های آن را جدا کنید. گوجه‌ها را از وسط دونیم کنید.

پخت ذرت و لوبیا:

بلال و لوبیا را داخل آب جوش بریزید و 4 دقیقه یا تا زمانی که لوبیا و بلال نرم شوند آنها را بجوشانید. با یک چنگال، بلال و لوبیا را از قابلمه خارج کنید و آب در حال جوش را نگه دارید.

لوبیاها را به‌صورت جداگانه به‌مدت 30 ثانیه تا 1 دقیقه زیر آب خنک بگیرید. لوبیاها را با استفاده از یک دستمال خشک کنید و در کاسه‌ای بزرگ بریزید.

پخت سیب زمینی:

سیب زمینی‌ها را داخل قابلمه حاوی آب جوش بریزید و 10 تا 12 دقیقه آنها را بجوشانید تا نرم شوند و چنگال در آنها فرو برود. سپس آنها را آبکش کنید و در کاسه حاوی بلال بریزید.

سس و سالاد:

در زمان پخت سیب زمینی، مایونز، نیمی از سیر و آب دو قاچ لیمو را در کاسه کوچک بریزید و خوب با هم مخلوط کنید. سس را با نمک و فلفل مزه‌دار کنید. گوجه و 1.4 سس را به کاسه لوبیا سبز اضافه کنید و با نمک و فلفل مزه‌دار کنید.

پخت میگو:

میگو را با دستمال خشک کنید و با نیمی از آویشن، 3/4 ادویه میگو، نمک و فلفل مزه‌دار کنید. 1 قاشق غذاخوری روغن را در تابه‌ای بزرگ و نچسب بریزید و روی حرارت نسبتاً زیاد قرار دهید تا داغ شود.

میگو و باقی سیر را داخل تابه بریزید و 2 تا 4 دقیقه تفت دهید تا میگوها روشن شوند. بلال، سیب زمینی، کره و آب باقی لیمو را داخل تابه بریزید و با نمک و فلفل مزه‌دار کنید.

1 تا 2 دقیقه مواد را تفت دهید تا مواد مخلوط و میگو خوب پخته شود. مواد را از روی حرارت بردارید.

سرو غذا:

بلال و میگوها را بین دو بشقاب تقسیم کنید و مواد را با ادویه و آویشن تزئین کنید. سس را به ظرف سرو منتقل کنید و غذا را با سالاد سرو کنید. نوش جان!

برترین مطالب مرتبط

طرز تهیه مایع مخصوص میگو و جوجه چینی پفدار

ساندویچ میگو + طرز تهیه

گریل میگو با آناناس

طرز تهیه ی میگو پفکی، بوشهری


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه غذاهای دریایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر