خودرو های فصل 2018 دو ثانیه سریع تر خواهند بود


فرمول یک ایران – طبق اعلام پیرلی با توجه به تست شبیه ساز انجام شده پیش بینی می شود خودرو های فرمول یک در فصل ( 2018 ) بعدی تا دو ثانیه سریع تر شوند. با تغییر قوانین فصل 2017 با پهن تر شدن خودرو ها و سریع تر شدن آن ها رانندگی بسیار سخت تر شده و زمان ها نسبت به دو سال قبل حدود پنج ثانیه بهبود پیدا کرده است. امسال نیز مسابقه به مسابقه شاهد...

فرمول یک ایران – طبق اعلام پیرلی با توجه به تست شبیه ساز انجام شده پیش بینی می شود خودرو های فرمول یک در فصل ( 2018 ) بعدی تا دو ثانیه سریع تر شوند.

با تغییر قوانین فصل 2017 با پهن تر شدن خودرو ها و سریع تر شدن آن ها رانندگی بسیار سخت تر شده و زمان ها نسبت به دو سال قبل حدود پنج ثانیه بهبود پیدا کرده است. امسال نیز مسابقه به مسابقه شاهد سریع تر شدن خودرو ها بودیم و اوج این سرعت در تعیین خط مالزی بود جایی که همیلتون نسبت به سال 2015 نه ثانیه سریع تر شده بود. هرچند عواملی مانند شرایط آب و هوایی، زمان برگذاری مسابقات و جابجایی چند جایزه بزرگ در تقویم در ثبت این نتایج نقش خود را بازی کرده اند. گرچه قوانین آیرودینامیکی امسال همچنان به درستی برای تیم ها قابل درک نیست اما ما شاهد این بودیم که در هر هفته تیم ها پیشرفت زیادی نسبت به هفته قبل داشته اند و این به این معنی است که تا رسیدن به شرایط ایده آل هنوز راه زیادی و پیشرفت های زیادی وجود دارد. ماریو ایزولا مدیر بخش فرمول یک پیرلی گفت:

ما پیش بینی می کنیم در ابتدای فصل بعد ( 2018 ) حدود یک ثانیه دور های سریع تری را شاهد باشیم و این روند در میانه فصل بین 1 تا 1.5 ثانیه برسد و در نهایت در پایان فصل زمان های با دو ثانیه اختلاف نسبت به امسال ببینیم. اگر ما لاستیک های نرم تری را برای مسابقات ارائه کنیم خودرو ها سریع تر خواهند شد اما باید به یاد داشته باشیم خودرو ها وزن اضافی به دلیل وجود هالو در خودرو خواهیم داشت که پیامد وزن 6 کیلوگرمی و تاثیر آئرودینامیکی از دست دادن سه تا چهار دهم ثانیه است.

البته فدراسیون جهانی حداقل وزن در نظر گرفته شده برای هالو را شش کیلوگرم را اعلام کرده ولی احتمال افزایش وزن نیز وجود دارد و اعلام وزن مجاز این قطعه به تعویق افتاده است. البته هنوز تیم ها کار خود را بر روی هالو تمام نشده اما با توجه به اعلام تیم فورس ایندیا این قطعه با وزنی معادل 14 کیلوگرم بر خودرو نصب خواهد شد. در فرمول یک به ازای هر 10 کیلوگرم وزن اضافی خودرو حدودا سه دهم ثانیه در هر دور زمان از دست می دهد.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی