فساد گسترده در گمرگ فراه/ واریز عوارض گمرکی به جیب چند مقام دولتی


فساد گسترده در گمرگ فراه/ واریز عوارض گمرکی به جیب چند مقام دولتی

«محمد یونس رسولی» معاون والی فراه در گفتگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزای فارس با اشاره به وجود فساد گسترده در گمرک ولایت فراه گفت: پس از ۱۱ سال برای اولین بار است که وی به پرده برداری از فساد گسترده در گمرک فراه...

«محمد یونس رسولی» معاون والی فراه در گفتگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزای فارس با اشاره به وجود فساد گسترده در گمرک ولایت فراه گفت: پس از ۱۱ سال برای اولین بار است که وی به پرده برداری از فساد گسترده در گمرک فراه می‌پردازد.

وی افزود: چندین مقام نظامی و غیر نظامی در اداره محلی فراه با برخی از بازرگانان بزرگ کنار آمدند و بخش بزرگی از درآمد دولتی گمرک را به جیب خود می‌زنند.

وی افزود: شبانه 90 تا 100 خودروی باربری که اموال تجارتی را انتقال می‌دهند بدون مالیات گمرکی به دولت از بندر تجارتی شیخ ابونصر فراهی می‌گذرد، بگفته او بازرگان‌ها با تبانی با برخی از مسوولین بلند رتبه نظامی و غیرنظامی این ولایت بیش از صد هزار دلار را حیف ومیل می‌کنند وی نمایندگان فراه در پارلمان را نیز سخت مورد انتقاد قرار داد که گویا به گفته او در کابل خواب هستند.

«نقیب الله نیکمل» فعال مدنی در فراه نیز اداره محلی فراه را طی ۱۱ سال گذشته تا حال را در عرصه مبارزه با فساد متهم به سهل انگاری می‌کنند، اما حالا به گفته معاون والی فراه که به افشاگری در خصوص وجود فساد گسترده در گمرک فراه پرداخته است باید این موضوع به صورت اساسی پیگیری شود.

در حالی که بطور شبانه از وجود بیش از ۱۰۰ هزار دلار فساد، در گمرک فراه سخن گفته می‌شود، که بگفته مقام‌های محلی فراه، با گذشت هر شب طالبان مسلح ۷ الی ۸ میلیون افغانی از خودروهای تجارتی تحت نام درآمد ګمرکی در فراه پول جمع آوری می‌کنند.

/انتهای پیام/

فساد گسترده در گمرگ فراه/ واریز عوارض گمرکی به جیب چند مقام دولتی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله اسرائیل به سوریه و عراق همزمان با صدای انفجار در ایران