طرز تهیه حلیم مرغ خوشمزه و خانگی


حلیم ها انواع مختلفی دارند و در طعم های متفاوت تهیه می شوند. حلیم بادمجان، حلیم گندم با گوشت، حلیم شیر و … از حلیم های خوشمزه و محبوب مردم کشورمان است. لطفا در طرز تهیه حلیم مرغ همراه ما باشید. مواد لازم ران مرغ: 2 عدد سینه مرغ: 3 عدد گندم پوست کنده: یک و یک دوم پیمانه آب مرغ: سه و یک دوم...

اشتراک گذاری در Facebook اشتراک گذاری در Twitter اشتراک گذاری در Google+ اشتراک گذاری در Reddit اشتراک گذاری در Pinterest اشتراک گذاری در Linkedin

حلیم از غذاهای ایرانی است که اگر با دستور کامل و ویژه ای تهیه شود، بسیار خوشمزه و خوش طعم خواهد شد. در این مطلب طرز تهیه حلیم مرغ خوشمزه را به شما آموزش می دهیم.

حلیم ها انواع مختلفی دارند و در طعم های متفاوت تهیه می شوند. حلیم بادمجان، حلیم گندم با گوشت، حلیم شیر و … از حلیم های خوشمزه و محبوب مردم کشورمان است. لطفا در طرز تهیه حلیم مرغ همراه ما باشید.

مواد لازم

ران مرغ: ۲ عدد سینه مرغ: ۳ عدد گندم پوست کنده: یک و یک دوم پیمانه آب مرغ: سه و یک دوم پیمانه روغن: ۳ قاشق سوپ خوری فلفل سیاه پودر شده: به مقدار لازم نمک: به مقدار لازم

مواد لازم جهت خوش طعم کردن مرغ

پیاز رنده شده: یک عدد ماست: ۲ قاشق سوپ خوری روغن زیتون: ۳ قاشق سوپ خوری نمک: به مقدار لازم فلفل سیاه پودر شده: به مقدار لازم رب گوجه فرنگی: یک قاشق سوپ خوری

طرز تهیه حلیم مرغ خوشمزه

ابتدا مرغ ها را بپزید و استخوان های آن ها را جدا کنید. آن گاه گندم پوست کنده شده در ظرفی بر روی حرارت قرار دهید.
طرز تهیه حلیم مرغ خوشمزه و خانگی
از آب مرغ پخته شده به گندم اضافه کنید و اجازه دهید گندم پخته شود. بعد از نرم شدن گندم، آن را از روی اجاق گاز بردارید و در ظرف را بر روی آن قرار دهید و به مدت چند ساعت کنار بگذارید(یک مدت ۶ تا ۷ ساعته). در مرحله بعدی طرز تهیه حلیم مرغ, ظرف را حدود ۵ الی ۱۰ دقیقه روی حرارت قرار دهید.
رب، پیاز، روغن زیتون، نمک و فلفل و در آخر ماست را با هم مخلوط کنید و مرغ پخته شده را در این مخلوط قرار دهید و به مدت ۳ ساعت در یخچال قرار دهید. گندم پخته شده را با آب مرغ روی حرارت قرار دهید و مرتبا آن را بکوبید تا کاملا له شود. در مرحله آخر نمک، روغن و فلفل پودر شده را به آن اضافه کنید.
طرز تهیه حلیم مرغ خوشمزه و خانگی
اجازه دهید حلیم جا بیفتد. مرغ داخل یخچال را در تابه ای سرخ کنید و به ابعاد کوچکتر برش دهید و به همراه حلیم سرو بفرمایید.
طرز تهیه حلیم مرغ خوشمزه و خانگی
از اینکه در دستور پخت حلیم مرغ همراه ما بودید، سپاس گذاریم و امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد. در صورت تمایل برای دیدن انواع حلیم کلیک بفرمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع خورش و خوراک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی