انتقاد از واردات غیرقانونی ماکارونی، ادویه ، سس و چیپس


انتقاد از واردات غیرقانونی ماکارونی، ادویه ، سس و چیپس

رئیس تعاونی تولیدکنندگان محصولات غذایی از واردات بی رویه و غیرقانونی برخی کالاهای خارجی انتقاد کرد و خواستار حمایت از تولیدات داخلی و مانع ورود این نوع کالاها شد.

انتقاد از واردات غیرقانونی ماکارونی، ادویه ، سس و چیپسمهدی کریمی تفرشی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما با بیان اینکه بسیاری از این کالاها تولید مشابه داخلی دارد از اینکه بخش قابل توجهی از بازار ایران را به خود اختصاص داده است ، ابراز تاسف کرد.
وی به واردات 20 درصدی مواد غذایی خارجی از مبادی غیرقانونی اشاره کرد و گفت : دولت علاوه براینکه برنامه های حمایتی خود را از صنایع داخلی و شرکت های تعاونی فعال در عرصه مواد غذایی و کشاورزی اجرایی کند باید راهکارهای عملی را برای مقابله با ورود کالاهای خارجی درپیش گیرد .
کریمی تولید انواع مواد غذایی در ایران را سالانه 130 میلیون تن اعلام کرد و افزود : از این میزان تولید محصولات غذایی سالانه 20 درصد به هدر می رود.
وی علت هدررفت این میزان مواد غذایی در کشور را نبود صنایع تبدیلی به میزان کافی دانست و گفت : برای حل این مشکل فقط باید از سرمایه گذاری در این بخش حمایت شود .
کریمی با اشاره به فرارسیدن طولانی ترین شب سال میزان تولید سالانه پسته را 200 هزارتن ، کشمش 160 هزارتن ، مغز گردو 150 هزارتن ، بادام 50 هزارتن و نخود خشک باری را 300 هزارتن اعلام و تاکید کرد : برای تامین نیازهای مردم در این شب طولانی هیچ کمبودی وجود ندارد.
وی از امادگی تعاونی تولیدکنندگان محصولات غذایی برای تامین کالاهای مورد نیاز مردم در طولانی ترین شب سال خبر داد و گفت : همه این کالاها با نرخ های مصوب به مردم عرضه می شود و درصورتی که فروشندگان تخلف کردند شهروندان می توانند مراتب را از طریق سازمان تعزیرات حکومتی دنبال کنند .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق