پارک‌های اهواز امنیت ندارند


پارک‌های اهواز امنیت ندارند

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با انتقاد از نبود امنیت در پارک‌های اهواز گفت: آرامش مردم در پارک‌ها سلب شده است که این موضوع تبعات خود را بر سلامت روان خانواده‌ها خواهد گذاشت.

محسن موسوی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در اهواز سرانه فضای سبز به ازای هر فرد، 12.5 متر و با احتساب کمربند فضای سبز، 19 متر است. در حالی که سرانه استاندارد بین‌المللی فضای سبز به ازای هر نفر 25 متر است. برای محاسبه سرانه فضای سبز در اهواز کمربند فضای سبز اهواز را در نظر نمی‌گیریم زیرا مردم طبیعتا می‌خواهند به پارک‌های درون شهر بروند.

وی تصریح کرد: شهرداری میلیون‌ها و میلیاردها تومان برای ایجاد و احداث پارک‌ها هزینه می‌کند تا شهروندان و خانواده‌ها بتوانند اوقاع فراغت خود را در این پارک‌ها سپری کنند و به تفریح بپردازند. ولی متاسفانه در حال حاضر، پارک‌های اهواز محل تجمع دستفروشان و یا بساط قلیانی‌ها و یا تردد موتورسیکلت‌ها شده است.

این عضو شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: خانواده‌هایی که به پارک‌ها می‌روند از این مسائل بسیار رنج می‌برند و این ناامنی در پارک‌ها آرامش را از مردم گرفته است.

موسوی‌زاده عنوان کرد: با توجه به زندگی آپارتمانی و سبک زندگی امروزه،خانواده‌ها نیاز به تفریح دارند و طبیعتا برای گذراندن اوقات فراغت خود می‌توانند به پارک‌ها و فضاهای سبز بروند که وقتی وضعیت پارک‌ها در اهواز مناسب نیست، خانواده‌ها برای اوقات فراغت خود به کجا بروند؟

وی افزود: بنابراین شهروندان یا باید در خانه بمانند یا در بازارها گشت و گذار کنند. وضعیت ناامنی در پارک‌ها بر سلامت روان خانواده‌ها و کودکان آنها اثرگذار خواهد بود. در حالی که فضای پارک‌ها باید به گونه‌ای باشد که خانواده‌ها بتوانند پنج یا شش ساعت را با آرامش در آنجا سپری کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر اهواز عنوان کرد: پارک‌ها جای موتورسیکلت‌سوارهای پرسرعت، دستفروشان و یا بساط قلیانی‌ها نیست. متاسفانه این موارد هنوز در اهواز ساماندهی نشده‌اند و برای ساماندهی این وضعیت، نهادهای انتظامی هماهنگ با حراست و اجرائیات شهرداری، همزمان با همکاری نهادهای فرهنگی باید اقدام کنند.

موسوی‌زاده ادامه داد: NGOها و نهادهای فرهنگی باید برای فرهنگسازی و نیروی انتظامی و اجرائیات و حراست شهرداری‌ها باید برای کنترل وضعیت امنیت پارک‌ها اقدام کنند. البته نباید شرایط پارک‌ها به گونه‌ای باشد که همین تعداد معدود پارک‌ها که در اهواز وجود دارد نیز به دلیل ناامنی و یا وجود مسائل مخل آرامش مردم، با اقبال مواجه نشوند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد