فرانسه با پیروزی بر نروژ قهرمان هندبال زنان جهان شد


فرانسه با پیروزی بر نروژ قهرمان هندبال زنان جهان شد

به گزارش پایگاه خبری ورزش بانوان ؛ پرونده رقابت های قهرمانی هندبال زنان جهان در آلمان بسته شد و تیم ملی فرانسه با شکست حریفان خود ؛ یکی پس از دیگری به مقام قهرمانی رسید. در دیدار پایانی این مسابقات که در هامبورگ آلمان برگزار شد فرانسه موفق شد در جدال نزدیک با حریف سرسخت خود ، نروژ را 23 بر 21 شکست دهد و قهرمان جهان...

به گزارش پایگاه خبری ورزش بانوان ؛ پرونده رقابت های قهرمانی هندبال زنان جهان در آلمان بسته شد و تیم ملی فرانسه با شکست حریفان خود ؛ یکی پس از دیگری به مقام قهرمانی رسید.

در دیدار پایانی این مسابقات که در هامبورگ آلمان برگزار شد فرانسه موفق شد در جدال نزدیک با حریف سرسخت خود ، نروژ را ۲۳ بر ۲۱ شکست دهد و قهرمان جهان شود.

فرانسه با پیروزی بر نروژ قهرمان هندبال زنان جهان شد

فرانسه برای راهیابی به فینال توانسته بود سوئد را از پیش رو بردارد و نروژ نیز برای رسیدن به دیدار پایانی برابر هلند پیروز شده بود. در بازی رده بندی هم هلند موفق شد در بازی برابر سوئد پیروز از میدان خارج شود و صاحب مدال برنز شود.

تیم ملی فرانسه در حالی در این رقابت ها قهرمان شد که در مرحله گروهی بالاتر از تیم های رومانی ، اسلوونی ، پاراگونه ، اسپانیا و آنگولا در صدر قرار گرفت و سپس در مرحله یک هشتم نهایی با پیروزی ۲۹ بر ۲۶ برابر مجارستان راهی یک چهارم نهایی شد.

در یک چهارم نهایی ، پیروزی ۲۵ بر ۲۲ فرانسه برابر مونته نگرو این تیم را به نیمه نهایی رساند تا در این مرحله فرانسوی ها در جدال سخت برابر سوئد ۲۴ بر ۲۲ پیروز شوند و به فینال برسند.

فرانسه با پیروزی بر نروژ قهرمان هندبال زنان جهان شد

این برای دومین بار است که فرانسه قهرمان هندبال زنان جهان می شود . آن ها ۱۴ سال بعد از این که در سال ۲۰۰۳ در خاک کرواسی قهرمان جهان شدند دوباره این موفقیت را تکرار کردند البته پر افتخار ترین تیم هندبال زنان جهان ، روسیه است که ۴ بار قهرمان جهان شده است.

نروژ هم در حالی فینال را به فرانسه واگذار کرد که اگر در این بازی پیروز می شد ، رکورد قهرمانی های نروژ در جام جهانی با روسیه برابری می کرد اما فرانسه مانع از این شد که نروژ از عنوان قهرمانی دور گذشته خود دفاع کند.

جام جهانی هندبال زنان هر ۲ سال یک بار برگزار می شود و ایران هرگز در آن حاضر نبوده است. دوره آینده جام جهانی هندبال زنان در سال ۲۰۱۹ در ژاپن برگزار می شود و سپس اسپانیا در سال ۲۰۲۱ میزبان این مسابقات خواهد بود.

برای اطلاع از اخبار متنوع و لحظه‌ای انتشار یافته در شبانه روز با کانال ورزش بانوان در تلگرام به نشانی varzeshebanovan@ همراه شوید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش بانوان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش