چرا نباید کفش پاشنه‌ بلند پوشید؟


چرا نباید کفش پاشنه‌ بلند پوشید؟

بسیاری از خانم‌ها تمایل دارند کفش‌های پاشنه بلند و حتی گاهی پاشنه‌های نازک به پا کنند، در حقیقت آن‌ها تصور می‌کنند، کفش‌های پاشنه بلند ممکن است پاهای آن‌ها را کشیده‌تر و قد بلند‌تر نشان دهند. واقعیت ماجرا تنها کشیدگی در عضلات پا و وجود دردهایی در پاشنه پا نیست، بلکه این امر می‌تواند عوارض جدی تری را به همراه داشته باشد.

چرا نباید کفش پاشنه‌ بلند پوشید؟

فرادید| آیا از عوارض پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند آگاه هستید؟ کفش پاشنه بلند یکی از ملزومات یک خانم شیک و آراسته به شمار می‌رود. بسیاری از خانم‌ها تمایل دارند کفش‌های پاشنه بلند و حتی گاهی پاشنه‌های نازک به پا کنند، در حقیقت آن‌ها تصور می‌کنند، کفش‌های پاشنه بلند ممکن است پاهای آن‌ها را کشیده‌تر و قد بلند‌تر نشان دهند. واقعیت ماجرا تنها کشیدگی در عضلات پا و وجود درد هایی در پاشنه پا نیست، بلکه این امر می‌تواند عوارض جدی تری را به همراه داشته باشد.

به گزارش فرادید به نقل دکتر اکس،
پوشیدن کفش پاشنه بلند یکی از عواملی است که می‌تواند تعادل فرد را برهم بزند. راه رفتن درست در انسان و سلامت سیستم حرکتی مستلزم هماهنگی مناسب و دقیقی است که بین اجزا، به خصوص عضلات، تاندون‌ها و استخوان‌های اندام تحتانی، لگن و ستون مهره وجود دارد. این هماهنگی و تنظیم دقیق پس از گذشت مدت‌های زیادی به وجود آمده، برهم زدن این تعادل می‌تواند مشکلاتی را به وجود آورد. کفش‌های پاشنه بلند می‌توانند تاندون آشیل پا را تضعیف کنند، مسئله‌ای که برای دونده‌ها بسیار حائز اهمیت است.

در سال ۲۰۱۵، دانشگاه آلاباما در بیرمنگام برخی از آمار‌های شگفت آور مربوط به آسیب‌های وارده به پاشنه‌های پا را منتشر کردند. در بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۲، حدود ۱۲۳.۳۵۵ زن به بخش‌های اورژانسی به دلیل استفاده از کفش‌های پاشنه بلند مراجعه کرده بودند. این اطلاعات نشان می‌دادند که حدود ۷.۳۲ درصد از ۱۰۰.۰۰۰ زن از آسیب‌های جدی این مسئله رنج می‌برند و مجبور می‌شوند برای درمان به بیمارستان‌ها مراجعه کنند.

زنان جوان بین ۲۰ تا ۲۹ سال ممکن است تنها از درد‌ها و آسیب‌های موقت این مسئله رنج ببرند، اما زنان ۳۰ تا ۳۹ ساله می‌توانند با آسیب‌های جدی تری مواجه شوند. حال ممکن است بسیاری افراد از خود بپرسند، " آیا کفش‌های پاشنه بلند دارای آسیب‌ها هستند؟ " گفتنی است امروزه طی مطالعه‌ای دوساله مشخص شده، نسبت به چندین دهه گذشته آسیب‌های مرتبط با کفش‌های پاشنه بلند تقریبا دو برابر شده است.

چرا نباید کفش پاشنه‌ بلند پوشید؟

عوارض جدی پوشیدن کفش پاشنه بلند
گرفتگی و کشش عضلاتمحققین دانشگاه آلاباما در بیرمنگام، با توجه به بررسی هایی که انجام داده بودند، دریافتند مفصل مچ پا در معرض بیشترین خطرات جدی قرار دارد. همچنین مطالعه دیگری بیان می‌کرد، پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند حدود ۳. ۵ اینچی در مقایسه با پاشنه‌های کوتاه‌تر، ممکن است خطر پیچ خوردگی مچ پا را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

ایجاد فشار بر ناخن‌های پاکفش‌های پاشنه بلند یکی از دلایل اصلی فرو رفتن ناخن‌ها در گوشت پا به شمار می‌روند. برداشتن این ناخن‌ها، هنگامی که پزشک از ابزار تیزی برای اصلاح این مسئله استفاده می‌کند، مطمئنا درد فراوانی خواهد داشت. علت فرو رفتن ناخن‌ها در گوشت پا، بر اثر فشار‌های وارد شده به پنجه پا می‌باشد، این فشار همچنین می‌تواند موجب بروز درد پنجه پا و تغییر شکل آن شود.

رشد ناخن‌ها و فرو رفتن در گوشت پا، می‌تواند مسئله‌ای بسیار ناخوشایند برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ باشد، بنابر این افراد مبتلا به دیابت باید بسیار مراقب این مسئاله باشند، زیرا این امر ممکن است در گردش خون در پا‌ها اختلالاتی ایجاد کند.

کمر دردایستادن و پیاده روی با کفش پاشنه بلند موجب افزایش لودوز کمر (قوس ستون مهره کمری به سمت جلو) می‌شود. افزایش این قوس موجب می‌شود شکم به سمت جلو و باسن به سمت عقب بچرخد. این قوس نابجا در ستون مهره موجب افزایش فشار به کمر شده که نتیجه آن کمر درد است. در سال ۲۰۱۲، دانشمندان لهستانی پس از مطالعه‌ای دریافتند، برخی از گرفتگی‌های عضلات پشتی ناشی از پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند، سبب بروز درد هایی شدید در کمر می‌شوند. در هنگام به پا کردن چنین کفش هایی، دامنه حرکاتی لگن محدود می‌شود و هماهنگی مناسب و دقیق صورت نمی‌گیرد.

انحراف شستانحراف شست که در فارسی به آن قوز شست پا هم می‌گویند، نوعی انحراف در انگشت شست است. این مسئله، پدیده شایعی در انگشتان پا است و حدود ۹۰ درصد در زنان اتفاق می‌افتد. بیرون زدگی مفصل انگشت شست پا یکی از مهم‌ترین عارضه هایی است که در انگشتان پا ایجاد می‌شود. پوشیدن کفش‌های نوک باریک و پاشنه بلند می‌توانند این بیماری را تشدید کنند. این انحرافات ممکن است سبب بروز درد‌های مزمن و مختلفی شوند و همچنین در روند زندگی روزمره افراد اختلالاتی را به وجود آورند.

چرا نباید کفش پاشنه‌ بلند پوشید؟

عوارض
پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند به طور مدام در میانسالی می‌تواند سبب بروز آسیب‌های جدی تری شود. این اختلالات عبارتند از:
• تغییر وضعیت سر و گردن
• لوردوز کمر
• آسیب‌های لگنی
• زانو درد

آسیب به اعصاب پا
علت شایع درد جلو پا و انگشتان عارضه‌ای با نام مورتون نوروما می‌باشد، معمولا به دنبال پوشیدن کفش‌های تنگ، کفش هایی با فضای کم در پنجه، یا پنجه‌ای نوک باریک ایجاد می‌شوند. فشار مزمن و مداوم بر این عصب موجب تحریک شدن و متورم شدن آن می‌شود. منشا درد سینه پا و بین انگشتان است، این عارضه معمولا بین انگشت سوم و چهارم رخ می‌دهد، البته ممکن است بین انگشت دوم و سوم نیز بوجود می‌آید.

چرا نباید کفش پاشنه‌ بلند پوشید؟

آیا کفش‌های پاشنه بلند، تهدیدی برای سلامت شما به شمار می‌روند؟ بله
در حالت ایده آل، کفش‌های پاشنه بلند جهت بالا بردن اعتماد به نفس افراد برای حضور در بین مردم می‌تواند بسیار مورد استفاده باشند، حال اگر شما نیز، از افرادی هستید که از پوشیدن آن‌ها بهره می‌جویید، بهتر است احتیاط کنید.

• از پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند به صورت مداوم اجتناب کنید.

• در هنگام به پا داشتن کفش‌های پاشنه بلند به پیاده‌روی نروید.

• سعی کنید از پوشیدن کفش‌های پاشنه باریک اجتناب کنید.

• برای پیشگیری از فرو رفتن ناخن در گوشت پا، کفش‌های نوک باریک و پاشنه بلند به پا نکنید.

• پاهای خود را در پایان روز در آب گرم به همراه مخلوط نمک قرار دهید.

• به طور مرتب ماهیچه‌های ساق پا را کشش دهید تا مانع از کوتاه شدن آن‌ها شوید.

نتیجه گیری
• کفش‌های پاشنه بلند می‌توانند سبب آسیب و درد در بدن شوند.
• مشکلات رایج مرتبط با پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند شامل، فرو رفتن ناخن در گوشت پا، اختلالات عضلانی، کمر درد و انحراف شست پا می‌شود.
• در آخر شب پاهای خود را در آب گرم و نمک قرار دهید.
• برای پیاده روی‌های طولانی مدت، کفش‌های اسپرت و راحت به پا کنید.
عنوان مرتبط:
علت و درمان گردن‌درد

منبع: دکتر اکس
ترجمه: وب‌سایت فرادید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها