دولتمردان از اعمال سیاست های بدون پشتوانه کارشناسی پرهیز کنند


دولتمردان از اعمال سیاست های بدون پشتوانه کارشناسی پرهیز کنند

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: دولتمردان از اعمال سیاست های بدون پشتوانه کارشناسی و حمایت مردمی که می تواند ایجاد نارضایتی در جامعه کند، پرهیز کنند.

'محمدرضا تابش' روز چهارشنبه در دیدار با رییس سازمان برنامه و بودجه با تشکر از دولت برای تقدیم به موقع بودجه سال 97 به مجلس گفت: شرایط اقتصادی کشور و اوضاع آشفته منطقه، لزوم هوشیاری همه جانبه برای حل مشکلات داخلی و مقابله با چالش های بین المللی را بیش از گذشته کرده است.
نایب رئیس فراکسیون امید مجلس رای آگاهانه و پرمفهوم مردم به دکتر روحانی را مورد اشاره قرار داد و گفت: به رغم فضاسازی ها و بعضا بد اخلاقی های رقبای دولت، نباید از این موضوع غافل شد که مردم نظاره گر عملکردها هستند و کارآمدی دستگاه های اجرایی در حل مشکلات را زیرنظر دارند.
وی تاکید کرد: دولت باید چابک تر عمل کند و مسائل جاری کشور را با صراحت و دقت بیشتر برای مردم تبیین کند و اقدامات انجام شده را نیز به طور کامل اطلاع رسانی کند.
تابش اضافه کرد: دولتمردان از اعمال سیاست های بدون پشتوانه کارشناسی و حمایت مردمی که می تواند ایجاد نارضایتی در جامعه کند، پرهیز کنند.
نماینده مردم اردکان عنوان داشت: ما در مجلس ضمن انجام وظیفه برای پیگیری خواست ها و مطالبات مردم، از دولت برآمده از آرای مردم حمایت می کنیم تا مسیر رشد و تعالی کشور با ریل گذاری بهتری انجام شود. اما پیگیری خواست ها و مطالبات مردم و نظارت برحسن اجرای امور جزو لاینفک وظایف ماست که به این وظیفه نیز عمل خواهیم کرد.
تابش در بخش دیگری از سخنانش به مسائل و پروژه های مهم استان یزد پرداخت و اظهار داشت: خشکسالی های متمادی و بحران آب از مهمترین چالش های استان کویری یزد است که اجرای پروژه های آب رسانی را ضروری ساخته به طوری که امروزه حیات استان به اجرای چنین پروژه هایی گره خورده است که با توجه به کمبود اعتبارات تخصیصی، برای تسریع در انجام کار باید تصویب فاینانس در شورای اقتصاد با قید اولویت بررسی شود.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر ابلاغ و تخصیص برخی از اعتبارات استان یزد گفت: رشد درآمدهای استان با جذب اعتبارات تناسبی ندارد به طوری که درآمد استان با رشد 19.9 درصدی جزو 5 استان برتر کشور قرار گرفته ولی در دریافت اعتبارات، رتبه 26 را داریم که نیاز است در روند اصلاح این امر تقویت اعتبارات استانی اقدام لازم صورت گیرد.
تابش برخی دیگر از پروژه های استان و حوزه انتخابیه اردکان را تشریح کرد و خواستار تخصیص ردیف اعتبار پروژه هایی همچون مرکز بین المللی قنات، دانشکده دخترانه حضرت خدیجه(س) و دانشکده روانشناسی اردکان، بهسازی جاده یزد-طبس و اردکان-چوپانان، احداث مخازن ذخیره آب و .... شد.
همچنین در این دیدار، محمدباقر نوبخت نیز با تقدیر از پشتکار و تجارب ارزنده نماینده اردکان در قوه مقننه و تشکر از حمایت های موثر 'تابش' در اجرای پروژه های مختلف ملی و منطقه ای و تعامل سازنده با ارکان دولت گفت: بودجه سال 97 دارای ویژگی ها و تغییراتی نسبت به گذشته است که امیدوارم با همت و حمایت مجلس به بهترین نحو اجرایی شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین نسبت به پیگیری مسائل مطرح شده از طرف نماینده مردم اردکان دستور اقدام مساعد و پیگیری داد.
سیام**9121**1751
خبرنگار: سمیه لاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش