والی جدید بلخ: آمادۀ آغاز کار در مزار هستم


انجینر محمد داوود، والی جدید تعیین شدۀ ولایت بلخ می‌گوید که هرزمانی، رییس جمهور غنی دستور دهد، وی کارش را به عنوان والی در آن ولایت، آغاز خواهد کرد. آقای داوود در صحبت با رسانه‌های داخلی افغانستان گفته‌است نگرانی در قسمت امنیت ولایت بلخ ندارد و می‎افزاید که آمادۀ هم‌کاری صادقانه به مردم مزار بوده و تاکید بر وحدت مردم...

والی جدید بلخ: آمادۀ آغاز کار در مزار هستم

انجینر محمد داوود، والی جدید تعیین شدۀ ولایت بلخ می‌گوید که هرزمانی، رییس جمهور غنی دستور دهد، وی کارش را به عنوان والی در آن ولایت، آغاز خواهد کرد.

آقای داوود در صحبت با رسانه‌های داخلی افغانستان گفته‌است نگرانی در قسمت امنیت ولایت بلخ ندارد و می‎افزاید که آمادۀ هم‌کاری صادقانه به مردم مزار بوده و تاکید بر وحدت مردم دارد.

والی جدید بلخ می‌گوید در این باره با سران حزب جمعیت اسلامی به‌شمول صلاح‌الدین ربانی،سرپرست این حزب و داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجرایی صحبت نموده و آن‌ها نیز با وی مخالفتی نکرده و خاطر نشان می‌سازد که بزرگان اقوام در مزار نیز از وی خوش می‌باشند.

آقای داوود دربارۀ تصمیم عطا محمد نور در رابطه به خودش می‌گوید که آقای نور هم‌چنان با وی کدام مخالفتی ندارد، زیرا تعیین شدنش به عنوان والی بلخ، یکی از پیشنهادهای رییس اجرایی حزب جمعیت به ارگ ریاست جمهوری بوده‌است.

وی تغییر و تبدیل را در نظام‌ها یک امر عادی می‌داند و می‌افزاید که مشکل پیش‌آمده بین دولت و عطامحمد نور، حل خواهد شد.

آماده‌گی هم‌کاری آقای داوود به کارش به عنوان والی بلخ درحالی ابراز می‌شود که قبل از این شماری از رسانه‌ها گزارش داده بودند که او گفته در موجویت آقای نور، آمادۀ آغاز کار در مزار نمی‌باشد.

ارگ ریاست جمهوری به روز دوشنبه هفتۀ جاری تایید شدن منظوری والی بلخ را توسط رییس جمهور کشور اعلام نمود و سپس هم هم، معاون والی بلخ، به عنوان سرپرست معرفی نمود.

این درحالی‌ست که عطامحمد نور، رییس اجرایی جزب جمعیت اسلامی افغانستان، خود را والی بلخ دانسته و تصمیم رییس جمهور را منتفی و غیر قابل قبول برای خود و حزبش می‌داند.

حزب جمعیت اسلامی افغانستان نیز در واکشن به این تصمیم حکومت هشدار داده که حکومت باید از تصمیم خود برگردد، در غیر آن در صورت بروز هرگونه پیامد ناگوار، دولت مقصر آن خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق