آبشار ترز کجاست؟


تصور کنید در جنگلی زیبا و آرام در حال قدم زدن هستید. نور خورشید از میان شاخ و برگ در هم تنیده درخت ها خودش را به زمین می رساند فضا را روشن می کند. صدای پرندگان موسیقی آرام و دلنشین این صحنه را می سازد. در طول مسیر صدای آب رودخانه را می شنوید و هر چه بیشتر پیش می روید صدای آن نزدیک و نزدیک تر می شود. بعد از چند دقیقه پیاده روی از تعداد درخت ها کم...

تصور کنید در جنگلی زیبا و آرام در حال قدم زدن هستید. نور خورشید از میان شاخ و برگ در هم تنیده درخت‌ها خودش را به زمین می‌رساند فضا را روشن می‌کند. صدای پرندگان موسیقی آرام و دلنشین این صحنه را می‌سازد. در طول مسیر صدای آب رودخانه را می‌شنوید و هر چه بیشتر پیش می‌روید صدای آن نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود. بعد از چند دقیقه پیاده‌روی از تعداد درخت‌ها کم می‌شود و ناگهان یک پل چوبی را جلوی چشم‌تان می‌بینید. باید از روی پل عبور کنید. در انتهای این مسیر هیجان‌انگیز یک زیبایی بی‌نظیر منتظر شماست: آبشار ترز.

آبشار ترز کجاست؟

آبشار ترز در استان مازندران، منطقه سوادکوه، نزدیک روستای قرآن تالار قرار دارد. مسیر دسترسی به این آبشار از طریق جاده فیروزکوه، شیرگاه، است. برای دیدن این آبشار باید از جاده فیروزکوه به سمت شیرگاه بروید. بعد از عبور از ایستگاه راه‌آهن شهر، مسیر جاده گنج افروز را به سمت بابل ادامه بدهید تا به خروجی سه‌راه لفور برسید. سپس باید کمتر از 10 کیلومتر از جاده فرعی را طی کنید تا به ابتدای مسیر پیاده‌روی آبشار برسید. بعد از حدود 30 دقیقه پیاده‌روی در شیب نسبتا ملایم، آبشار پیش چشم‌تان نمایان می‌شود. صدای رودخانه در سراسر این مسیر راهنمای خوبی برای رسیدن به مقصد است. آبشار در انتهای این رودخانه است.

آبشار ترز کجاست؟

چرا آبشار ترز خاص است؟

آبشار ترز یکی از مقصدهای بکر و کمتر شناخته‌شده برای طبیعت‌گردی و جنگل‌پیمایی است. این آبشار در میان جنگل‌ ترز قرار گرفته و از نواحی مرتفع منطقه لفور است. مسیر مالرو منطقه ترز راه ارتباطی مردم در گذشته برای رسیدن به شیرگاه بوده است. این آبشار 18 متر ارتفاع دارد و از نوع آبشارهای آهکی است. رسوب‌گذاری آهک بستر این آبشار را به وجود آورده و غار آهکی کوچکی هم در پایین آن شکل داده است. این آبشار از ارتفاعات سرازیر می‌شود و به رودخانه بابل‌رود می‌پیوندد.

آبشار ترز کجاست؟

اینجا چه می‌بینیم؟

برای رسیدن به این آبشار باید از میان جنگل‌های هیرکانی و از کنار رودخانه بگذرید. پیاده‌روی در میان درختان راش، انجیلی، ازگیل و غیره در کنار صدای آب رودخانه تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای‌تان خواهد ساخت. به عمق جنگل‌های زیبا بروید و آبشاری را در میان درختان کشف کنید. در مسیر رسیدن به آبشار باید از پل چوبی روی رودخانه بگذرید و این مسیر هیجان سفرتان را چند برابر می‌کند. پس خود را برای یک سفر ماجراجویانه هم آماده کنید. بعد از این ماجراجویی و هیجان می‌توانید در میان درختان کمی‌استراحت کنید و با شنیدن صدای پرندگان و ریزش آب آبشار آرامش و زیبایی سفرتان را کامل کنید.

آبشار ترز کجاست؟

کِی به آبشار ترز برویم؟

دیدن آبشار ترز و جنگل‌های اطراف آن در تمام فصل‌های سال لذت‌بخش است. این منطقه در بیشتر ماه‌های سال مقصد مناسبی برای طبیعت‌گردی است. فصل بهار و ماه‌های اردیبهشت و خرداد یکی از بهترین زمان‌ها را دیدن آبشار ترز است. در فصل تابستان می‌توانید تنی هم به آب بزنید. البته یادتان باشد هوای جنگل در این فصل شرجی است. دیدن آبشار در فصل پاییز حال و هوای خود را دارد. مخصوصا که منظره پاییز درخت‌های انجیلی در مسیر این آبشار بی‌نظیر است.

آبشار ترز کجاست؟

در سفر به آبشار ترز چه چیزهایی با خود ببریم؟

در سفر به آبشار ترز باید بخشی از مسیر را پیاده طی کنید، این مسیر از داخل جنگل می‌گذرد. پس کفش سبک و مناسب پیاده‌روی جزو تجهیزات لازم برای این سفر است. البته شیب مسیر چندان زیاد نیست و پیاده‌روی سختی در پیش ندارید. اگر در فصلی به این منطقه سفر می‌کنید که می‌خواهید داخل آب بروید کفش مناسب یا صندل به همراه داشته باشید. در این صورت داشتن لباس اضافه هم فکر خوبی است. در فصل بارندگی یا فصل سرد لباس ضد آب و گرم لازم می‌شود. در این فصل‌ها مسیر کمی لغزنده است پس توصیه می‌شود کفش‌های محکم‌تری بپوشید. در مسیر جنگلی آبشار ترز امکان خرید خوراکی یا نوشیدنی را ندارید. آنتن موبایل تا مسیر رودخانه پوشش دارد اما در بخش‌های بعدی ضعیف‌تر می‌شود.

و اما نکته‌ آخر: آبشار ترز و جنگل‌های اطراف آن یکی از گنجینه‌های طبیعی ایران هستند. مانند یک طبیعت‌گرد حرفه‌ای از این منطقه مراقبت کنیم، و یادمان باشد حتما کیسه‌ زباله همراه‌ داشته باشیم.


1396/09/30 | کد مطلب: 3999
برچسب‌ها: جاذبه‌های دیدنی
آبشار ترز کجاست؟
آبشار ترز کجاست؟ سپیده اقتداری
آبشار ترز کجاست؟

کارشناس ارشد فلسفه هنر، مترجم و ویراستار، علاقه‌مند به خواندن و نوشتن.


تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟