گرامیداشت هفته پژوهش در آموزشکده‌های سما تهران


گرامیداشت هفته پژوهش در آموزشکده‌های سما تهران

مراسم گرامیداشت هفته پژوهش در سالن آمفی تئاتر آموزشکده سما تهران با حضور جمعی از مسئولان، همکاران، استادان و دانشجویان برگزار شد.

علی وفاپور رئیس آموزشکده سما تهران با تاکید بر نقش پژوهش به عنوان نیروی محرک توسعه در همه حوزه ها گفت: هفته پژوهش فرصتی مغتنم جهت ایده پردازی و برنامه ریزی پژوهش محور را فراهم آورده است و هدف ما از برگزاری مسابقات و کارگاه ها که تعدادی از آن ها امروز در آموزشکده در حال اجراست ایجاد زمینه برای بروز و پرورش خلاقیت های دانشجویان است.»

سحر افتاده بالانی معاون آموزشی و پژوهشی آموزشکده نیز در این مراسم با تاکید بر ضرورت و نقش کلیدی فعالیت های پژوهشی در دانشگاه بیان کرد: پژوهش یکی ازمحورهای مهم برای پیشرفت و توسعه پایدار در یادگیری است. بدون انجام پژوهش امورآموزشی از پویایی و نشاط لازم نیز برخوردار نخواهد بود و در راستای تحقق اهداف مورد نظر دوره های مختلف پژوهشی و کارگاه های آموزشی متناسب با نیاز دانشجویان در حال برگزاری می باشد.»

در هفته پژوهش کارگاه های آموزشی نانو، عکاسی، سازه ماکارونی، اسکیس، کنترل خشم، مدیریت استرس در ورزشکاران و مسابقات طراحی و ساخت وسایل الکترونیکی، طراحی وب سایت، از ایده تا کارآفرینی، رفع نقص فنی خودرو ویژه دانشجویان این آموزشکده برگزار شد.

در پایان از دانشجو و استاد برتر پژوهشی، سخنرانان، اعضا و استادان تیم های سازه ماکارونی و رباتیک تجلیل شد.

گرامیداشت هفته پژوهش در آموزشکده ازگل

مراسم گرامیداشت هفته پژوهش در سالن آمفی تئاتر سما ازگل برگزار شد. در این مراسم علاوه بر تقدیر از اساتید و دانشجویان فعال پژوهشی آموزشکده، دکتر ندا دیلمی مدرس دانشگاه و مدیر دپارتمان آموزش و پژوهش انجمن مطالعات خانواده ایران در خصوص خلاقیت و کارآفرینی، سخنرانی کرد. گروه موسیقی ناشنوایان دستان گویا به اجرای برنامه در طول مراسم پرداختند.

رضا غنم پرور رئیس آموزشکده با تاکید بر اهمیت پژوهش این مهم را یکی از اساسی‌ترین نیازها برای نیل به پیشرفت و توسعة همه جانبة کشور دانست و گفت: «قدرت و استقلال هر کشور بر پژوهش و تولید علم استوار است. بنابراین نوع و سطح فعالیت‌های پژوهشی یکی از شاخص‌های اصلی توسعه و پیشرفت محسوب می‌شود. موفقیت در تمام فعالیت‌های مربوط به توسعه از جمله صنایع، کشاورزی و خدمات به نحوی به گسترش فعالیت‌های پژوهشی بستگی دارد.»

وی خاطرنشان کرد: «پژوهش یکی از محورهای مهمی است که ضامن پیشرفت و توسعة پایدار در هر کشور به شمار می‌آید. اگر پژوهشی صورت نگیرد، دانش بشری افزایش نخواهد یافت و دچار سکون و رکود خواهد شد. بدون انجام پژوهش، امور آموزشی نیز از پویایی و نشاط لازم برخوردار نخواهد بود. ازاین رو یکی از عوامل اساسی پیشرفت در کشورهای توسعه یافته، توجه خاص به امر پژوهش است. اصولاً پیشرفت و توسعه، ارتباط مستقیمی با تحقیقات علمی دارد و رشد و توسعة کشورهای پیشرفته در نتیجة سرمایه‌گذاری در بخش پژوهش است. حجم وسیع پژوهش‌های علمی در کشورهای توسعه یافتة صنعتی گویای این واقعیت است.»

ندا دیلمی مدرس دانشگاه و مدیر دپارتمان آموزش و پژوهش انجمن مطالعات خانواده ایران نیز در این مراسم با اشاره به تعریف خلاقیت و نو آوری، راههای دستیابی و موانع رسیدن به خلاقیت را تشریح کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش عالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در