بهترین آلبوم های موسیقی در سال 2017 +عکس


بهترین آلبوم های موسیقی در سال 2017  +عکس

رکنا: محبوب ترین آلبوم های موسیقی سال 2017 این خبر معرفی می‎شود.

بهترین آلبوم های موسیقی در سال 2017  +عکس

در سال ۲۰۱۷ میلادی شاهد گرایشات و ترندهای غیرمرسومی در دنیای موسیقی بودیم. محبوب ترین سبک های موزیک در سال جاری میلادی شامل هیپ‌هاپ، آر اند بی و پاپ بود و بیشتر هنرمندان نامزد شده برای دریافت جایزه گرمی ۲۰۱۸، از میان خواننده های این ژانر موسیقی هستند. از جمله می توان به جی زی، کندریک لامار، برونو مارس، چایلیش گمبینو، SZA و خالید اشاره کرد.

حتی اشخاصی همانند میگوس، سمفا، فیوچر و کِلِلا نیز با آهنگ‌های زیبای خود در سبک R B و هیپ‌هاپ توانستند جانی تازه به دنیای موسیقی ببخشند.

در ژانر پاپ نیز خواننده هایی همچون تیلور سوئیفت، هری استایل، سنت وینست و لرد در صدر توجه ها قرار داشتند.

از طرفی دیگر، اشخاصی همچون کریس استپلتون و مارگو پرایس به عنوان صداهای جدید در سبک موسیقی کانتری، فادر جان میستی، واکساتاچی، پرفیوم گینس و سیلوان اسو نیز در سبک های آلترناتیو-راک و در نهایت هنرمندی همچون تیناریون برای آهنگ های سنتی آفریقای جنوبی جزو هنرمندان محبوب موسیقی در سال ۲۰۱۷ میلادی بودند.

در نهم آذرماه، نامزدهای شصتمین دوره جوایز «گرمی» معرفی شدند؛ «جی ـ زی» مجموعا ۸ نامزدی بدست آورد که از جمله آن ها می توان به بهترین ضبط سال، بهترین آلبوم سال، بهترین آهنگ سال و بهترین آلبوم رپ سال اشاره کرد. «کندریک لامار» با ۷ نامزدی در بخش‌هایی همچون بهترین ضبط سال و بهترین آلبوم سال در جایگاه دوم نشست.

با این تفاسیر، معلوم است که در شصتمین دوره جوایز «گرمی»، خوانندگان رپ و R B از دیگر هنرمندان پیشی گرفته اند و صدرنشین خواهند بود.

با این مقدمه، از شما دعوت می کنیم تا در ادامه، با محبوب ترین آلبوم های موسیقی سال ۲۰۱۷ آشنا شوید. همراهمان باشید.

۱- جولین بیکر (Julien Baker) – «چراغ‌ها را خاموش کن» (ماتادور)

جولین بیکر یک خواننده ۲۱ ساله اهل تنسی است که نخستین اجرا تک‌نفره‌اش در سال ۲۰۱۵ میلادی با نام Sprained Ankle چندان خوشایند نبود اما نوید یک آلبوم خوب با ملودی های آرام را داشت. این هنرمند جوان در جدیدترین آلبوم خود یعنی «چراغ‌ها را خاموش کن»، ملودی های ماندگار را با آواهای یکنواخت و بدون کلام در هم آمیخته و نتیجه‌ای بسیار خوب به دست آورده است.

آهنگ‌های این آلبوم کاملا آرام و باشکوه هستند و نوای پیانو یا آکوردهای گیتار در بیشتر قطعات و صدای سرایندگان کر در خلال آن ها باعث شده تا آهنگ های ماندگار و زیبایی ساخته و عرضه شوند.

این خواننده جوان با آلبوم جدید خود نشان داده که سبکی بسیار جذاب دارد و می توان به آینده موفق وی امیدوار بود.

۲- فادر جان میستی (Father John Misty) – «کمدی خالص» (ساب پاپ)

فادر جان میستی با نام اصلی جاش تیلمن در زمان انتشار آلبوم باشکوه و زیبای خود، ریش‌هایش را تراشیده و همانند هنرپیشه های دهه ۷۰ میلادی با سبیل در انظار عمومی ظاهر شد. این هنرمند موفق در آلبوم جدید خود نیز مجموعه ای از آهنگ های پست‌مدرنی و شنیدنی را به طرفدارانش عرضه کرده است. اینکه آهنگ های او شبیه خواننده های دیگری همچون التون جان، جان لنون و یا نیلسون یا تنظیماتشان همانند آثار جیمی وب یا لی هزلوود است را فقط خود تیملن می داند و بس.

۳- فیوچر (Future) – «فیوچر» / «هندریکس» – (فریبندز / A1 / Epic)

فیوچر، رپر و تهیه‌کننده موسیقی آمریکایی، در اوایل سال ۲۰۱۷ با انتشار دو آلبوم پشت سر هم به نام های «فیوچر» و «هندریکس» در سبک هیپ‌هاپ توانست در صدر توجه‌ها قرار بگیرد.

فیوچر آلبوم اول خود با نام پلوتو را در آوریل ۲۰۱۲ و در نوامبر پلوتو ۳D را منتشر کرد. دومین آلبوم استدیویی این خوانند با نام راستگو نیز در ۲۲ نوامبر ۲۰۱۴ منتشر شد.

در حالیکه دریک توانست اشعار غمگین و محزون را به گویش موسیقی هیپ‌هاپ وارد کند، فیوچر نیز یک قدم جلوتر رفته و توانست استایل پوچ‌گرایی را وارد این نوع موسیقی کند. این خواننده آمریکایی با تک‌آهنگ هایی همانند Mask Off که چرخه ای از فلوت مراسم سوگواری است توانست سروصدای زیادی بر پا کند.

۴- جی-زی – ۴:۴۴ (Roc Nation)

آلبوم ۴:۴۴، چهاردهمین آلبوم استودیویی و سیزدهمین آلبوم تک نفره رپر آمریکایی، جی زی است. این آلبوم توسط راک نیشن منتشر شده است. در این آلبوم برای نخستین بار است که موسیقی سپرینت و تیدال به طور اختصاصی با هم همکاری می‌کنند.

این آلبوم جی زی، نامزد جایزه بهترین آلبوم در گرمی ۲۰۱۸ شده است. البته باید گفت که این هنرمند تاکنون ۲۱ جایزه گرمی برای موسیقیش دریافت کرده‌است و یکی از پرفروش‌ترین موسیقیدانان طول تاریخ بشمار می رود. همچنین در سال ۲۰۰۶ میلادی، ام تی وی او را در رتبه «برترین رپر طول تاریخ» قرار داد.

جی-زی همیشه در جایگاه یکی از بهترین رپران تاریخ بوده‌است. او در سال ۲۰۰۸ با خواننده آر اند بی، بیانسه ازدواج کرد.

۵- کِلِلا – آلبوم Take Me Apart – استودیو Warp

آلبوم قبلی Kelela در سبک آلترناتیو- آر اند بی بود اما زیادی فضایی بشمار می رفت. اما آلبوم جدید این خواننده داستانی متفاوت دارد. صدای کِلِلا در این آلبوم نیز همچنان در فضای اتاق خواهد پیچید اما این آلبوم دارای اشعار و ملودی های بسیار بهتری است.

۶- کندریک لامار – آلبوم لعنتی (Top Dawg Entertainment/Aftermath/Interscope)

کندریک لامار همیشه این استعداد را داشته که به عنوان شخصیتی برجسته سبک هیپ‌هاپ در نسل خود بشمار برود. او اولین آلبوم حرفه‌ای خود را به نام Section.80 را در سال ۲۰۱۱ تحت لیبل Top Dawg منتشر کرد. در سال های گذشته او برنده ۷ جایزه گرمی بوده است. امسال نیز نامزد دریافت این جایزه برای آلبوم DAMN خود شده است.

۷- لرد – آلبوم ملودراما (Lava Music/Republic)

خواننده و ترانه‌سرای نیوزیلندی که با نام هنری «لُرد» شناخته می شود در ۱۶ ژوئن سال ۲۰۱۷ دومین آلبوم استودیویی خود را منتشر کرد. نوشتن ترانه های این آلبوم از سال ۲۰۱۳ میلادی شروع شده بود.

این هنرمند نخستین آلبوم خود را در سن ۱۶ سالگی منتشر کرده بود. اما در آلبوم جدید خود یعنی ملودراما که نامزد دریافت جایزه گرمی ۲۰۱۸ نیز شده شاهد اشعاری ترکیبی از حس های عاشقانه و شکست های عشقی هستیم. البته از عنوان آلبوم نیز می توان این موضوع را به خوبی متوجه شد.

۸- میگوس – آلبوم فرهنگ (Quality Control Music/300 Entertainment/Atlantic)

با اینکه گروه هیپ‌هاپ آمریکایی میگوس همیشه هم موفق نیست و حرف خاصی برای گفتن ندارد، اما در آلبوم کالچر با تک‌آهنگ هایی همانند Bad and Boujee توانسته نظر مخاطبان را به خود جلب نماید. البته میگوس را باید بی تقلیدکننده ترین و موفق ترین رپ استایل در طول سالیان گذشته دانست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...