معرفی خودوری لوکس ولوو XC90 مدل 2018+ تصاویر


از ابتدای ورود مجدد ولوو به بازار ایران مشخص بود این برند قادر است با کمک قیمت‌گذاری مناسب، اعتبار بازیافته و تولیدات کیفی سهم خوبی از بازار ایران به دست آورد و از قضا در مدتی کوتاه توانست حجم نسبتا بالایی از خودروی موفق XC90 را به خریداران...

از ابتدای ورود مجدد ولوو به بازار ایران مشخص بود این برند قادر است با کمک قیمت‌گذاری مناسب، اعتبار بازیافته و تولیدات کیفی سهم خوبی از بازار ایران به دست آورد و از قضا در مدتی کوتاه توانست حجم نسبتا بالایی از خودروی موفق XC90 را به خریداران ایرانی تحویل دهد. ورود مجدد این برند به ایران اما با عرضه سری 2018 شاسی‌بلند XC90 همراه شده و به نظر می‌رسد بازار میل مناسبی برای این اتومبیل شکیل، زیبا و قدرتمند داشته باشد.

معرفی خودوری لوکس ولوو XC90 مدل 2018+ تصاویر

البته برای اینکه بفهمیم آیا شاسی‌بلند ولوو که از فناوری‌های سطح بالای ایمنی، ارتباطی و رفاهی سود می‌برد تا چه اندازه قادر است با رقبای خود رقابت کند، کافی است بین این اتومبیل و سری لندکروزر تویوتا، دیسکاوری لندروور و X5 ب.ام.و یک مقایسه ساده انجام دهیم.

با اینکه XC90 می‌تواند در صدر کلاس شاسی‌بلندهای بزرگ قرار گیرد اما این خودرو برخلاف رقبایش نه کند است، نه زشت است، نه خشک و پرسروصدا است و نه حتی پرمصرف ‌. این خودرو در ایران تصویری از ولوو ایجاد کرده که در کمتر برند دیگری قابل دستیابی است چرا که با تلفیق ایمنی بالا، قدرت عالی، کیفیت ساخت بالا و نیز ظاهر زیبا توانسته بر ناممکن دست رد بزند و خودرویی بی‌مرگ خلق کند که در کمتر از سه سال با قیمتی بالغ بر ۴۵ هزار دلار توانست به فروش چشمگیر ۲۰۰ هزار دستگاهی دست یابد.

معرفی خودوری لوکس ولوو XC90 مدل 2018+ تصاویر

در کل باید گفت نسل جدید ولوو XC90 تصویر برند خود را تغییر داد. این خودرو یک شاسی‌بلند هفت‌/پنج نفره جعبه‌ای شکل، شیک و پریمیوم است که نسل نخست آن در سال ۲۰۰۲ رونمایی شد و از زمان معرفی تاکنون بیش از ۵۵۰ هزار دستگاه در سراسر جهان فروش داشته است. نسل جدید این خودرو که پس از گذشت ۱۲ سال از معرفی، در سال ۲۰۱۵ روی خط تولید ولوو رفت خودرویی کاملا مدرن، ایمن و جدید است که مجهز به سیستم‌های هوشمند جدید بوده و ضمن استفاده از آخرین تکنولوژی‌های روز در زمینه سرگرمی و ایمنی، خانواده‌ای از پیشرانه‌های بسیار کارآمد را در اختیار اقسامی از خریداران قرار می‌دهد. این ویژگی‌ها، شاسی‌بلند جدید ولوو را مستقیما به صدر کلاس خود رسانده و ولوو را به سوددهی بالایی که از تصور خود شرکت خارج بود نائل کرده است.

اما آیا با همه این‌ها، XC90 جدید و ۲۰۱۸ می‌تواند در برابر رقبای خود از قبیل پورشه و ب.ام.و عرض‌اندام کند؟ چرا که همواره نزدیک‌ترین رقیب XC90 ، شاسی‌بلندهای آلمانی جسوری بوده‌اند ‌که گرچه از لحاظ قیمت هم پای ایکس‌سی۹۰ با قیمت پایه ۷۵۰/۴۵ دلار نیستند اما در بازار ایران هم ردیف این خودرو قرار گرفته و تلاش دارند خریداران را به سمت خود جذب کنند.

معرفی خودوری لوکس ولوو XC90 مدل 2018+ تصاویر

این بین کار مهمی که ولوو انجام داده و خریداران بسیاری را چه در ایران و چه در جهان به سمت خود کشانده تعریف جدید از یک‌ اس‌یووی فول‌سایز اسپورت است که با ایکس‌سی۹۰ تغییر کرده ‌. در طول سالیان گذشته اگر یک شاسی‌بلند مستحکم، کاربردی، با فضای داخلی زیاد، برخورداری از هفت صندلی و توانایی‌های آفرود واقعی می‌خواستید مسلما لندروور دیسکاوری یا تویوتا لندکروزر انتخاب اول محسوب می‌شد. با این حال پس از عرضه XC90 که کاملا تغییر کرده و مدرن شده، خودروهای رقیب به حاشیه رفته‌اند و توان رقابت خود را کمتر از وایکینگ سوئدی می‌بینند. در واقع محصولات ژاپنی، انگلیسی یا آلمانی در نخستین نگاه در برابر ولوو ایکس‌سی۹۰ قدیمی به نظر می‌رسند و احساس می‌شود که گرد پیری بر چهره‌شان نشسته است.

XC90 نه‌تنها همانند لندکروزر ساخته تویوتا و مدل دیسکاوری شرکت لندروور یک خودروی آفرودر است که توانایی حمل بارهایی ۵/۳ تنی را دارد. صفحه‌نمایش دیجیتالی XC90 شبیه هیچ خودروی دیگری نیست و نمونه‌های‌ به کار رفته در محصولات مرسدس بنز در مقایسه با انواعی که در ایکس‌سی۹۰ به کار رفته حقیر به نظر می‌رسند درحالی‌که رابط کاربری اپل ‌ یا اندروید نیز یکی از بهترین عملکردها را دارد؛ اما دیسکاوری در این بخش سن بالای خود را نشان می‌دهد. صندلی‌های دو ردیف عقب ایکس‌سی۹۰ راحتی بالایی داشته و برخلاف رقبا که بخش عقب خودرو را فراموش کرده‌اند، ولوو توجهی ویژه‌ای به این نواحی داشته و فضا را برای نشستن سه تا پنج نفر در سفرهای بلند یا کوتاه به خوبی مهیا کرده است. در عین حال صندلی‌های ایکس‌سی۹۰ گسترده‌تر از هر مدل دیگری در بازار هستند و سازوکار باز و بست آنها نیز مناسب‌تر است به‌گونه‌ای که بسیار ساده‌تر می‌توان صندلی‌های ردیف عقبی را خوابانده یا باز کرد.

معرفی خودوری لوکس ولوو XC90 مدل 2018+ تصاویر

طراحی کاملا جدید و زیبایی قابل‌توجه نسل دوم XC90 از آن‌ یک برنده می‌سازد. این خودرو به لطف شاسی مستحکم و درعین‌حال فعالی که دارد اتاقی راحت، بزرگ و کم‌صدا و کم‌لرزش را به سرنشینان هدیه می‌کند در حالی که در زمینه کاربردی بودن عالی است و سطح بالایی از تجهیزات و تکنولوژی را یکجا ارائه می‌کند. همه این‌ها را که به قیمت مناسب آن اضافه کنیم، ایکس‌سی۹۰ به نقطه عطفی برای ولوو تبدیل می‌شود که با قیمت پورشه ماکان، شما را به سواری یک پورشه کاین دعوت می‌کند. این خودرو که اولین محصول از سری جدید تولیدات ولوو به‌حساب می‌آید، از زمان معرفی در زمستان سال ۲۰۱۴ تهدیدی واقعی برای رقبای لوکس‌تر از خود به شمار رفته و پیوسته فروش بالای خود را حفظ می‌کند.

معرفی خودوری لوکس ولوو XC90 مدل 2018+ تصاویر

به گفته یکی از مجلات اروپایی، حتی خودروی مدرنی مثل آئودی کیو۷ هم سخت بتواند بر XC90 برتری یابد چرا که ولوو استانداردهای این کلاس را تغییر داده است. نگاهی به آمار رقبای تازه‌نفس هم نشان می‌دهد فروش رقبای تازه‌نفسی به خوبی محصولی مثل XC90 نیست. باید به خریداران حق داد، بهره‌وری موتور آن تا حدودی در این کلاس بهترین بوده و تجهیزات بیشتری را با قیمتی کمتر ارائه می‌کند. موتور دو لیتری قدرتمند و ۳۲۰ اسبی آن با اینکه کاملا بی‌صداست اما هیولایی رام‌نشدنی است که راننده را قادر می‌سازد بر بهترین شاسی‌بلندهای این کلاس فائق آید؛ چه در اتوبان‌های سرعت آزاد، چه در زمین بازی لیز، سنگلاخی یا شنی است که توانایی‌های آفرود واقعی لازم، در هر حالت XC90 به کار می‌آید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر