هر آنچه باید درباره کاپرا بدانید (+عکس)


پول‌نیوز - کاپرا نام یک پیکاپ چینی است که در شرکت خودروسازی ژونگ ژینگ (Zhongxing Automobile) تولید می شود. این شرکت به طور تخصصی به ساخت خودروهای وانت و شاسی بلند می پردازد. کاپرا که با نام گرند تایگر نیز شناخته می شود در ایران توسط گروه...

پول‌نیوز - کاپرا نام یک پیکاپ چینی است که در شرکت خودروسازی ژونگ ژینگ (Zhongxing Automobile) تولید می شود. این شرکت به طور تخصصی به ساخت خودروهای وانت و شاسی بلند می پردازد. کاپرا که با نام گرند تایگر نیز شناخته می شود در ایران توسط گروه خودروسازی بهمن در نسخه های تک کابین و دو کابین مونتاژ و عرضه می شد که با ورود نسخه جدیدتر آن با نام کاپرا 2 تولید نسل اول از این خودرو در کشور متوقف شد. با این حال، توانایی بالا و زیبایی قابل قبول کاپرا موجب شده تا نسخه های دست دوم از این خودرو همچنان در بازار محصولات کارکرده فروش خوبی داشته باشند. شما نیز می توانید برای اطلاع بیشتر از قیمت کاپرا به سایت همراه مکانیک به آدرس http://hamrah-mechanic.com مراجعه نمایید.


هر آنچه باید درباره کاپرا بدانید (+عکس)

بررسی طراحی بدنه

طراحی بدنه کاپرا با همکاری مهندسان آلمانی صورت گرفته است. این خودرو از شاسی و بدنه مقاومی برای حمل بار برخوردار است و به دلیل راحتی و ایمنی منحصر به فردی که ایجاد می کند به عنوان خودروی آمبولانس و خودروی حمل پول نیز مورد استفاده قرار می گیرد. کاپرا دو کابین از معدود وانت های موجود در ایران است که در کنار فراهم کردن راحتی یک خودروی سدان، توانایی حمل بار و انعطاف پذیری یک پیکاپ را نیز برای شما فراهم می کند. کاپرا دو کابین در مدل های تک دیفرانسل و دو دیفرانسل تولید می شود. کاپرای دو کابین تک دیفرانسل توانایی حمل 480 کیلوگرم و کاپرا دو کابین دو دیفرانسیل نیز امکان حمل 300 کیلوگرم بار را فراهم می کند. کاپرا تک کابین نیز با اتاقک باری به ارتفاع 480 و طول 2180 میلیمتر ظرفیت حمل بار 840 کیلوگرم را دارد.

هر آنچه باید درباره کاپرا بدانید (+عکس)

مشخصات فنی و پیشرانه

وانت کاپرا تک کابین از پیشرانه ای 4 سیلندر به حجم 2378 سی سی برخوردار است که قدرتی معادل 134 اسب بخار و گشتاور 200 نیوتن متر را برای این خودرو فراهم می کند. نیروی این موتور توسط یک جعبه دنده 5 سرعته به چراخ های عقب منتقل می شود. کاپرا تک کابین دارای باکی به ظرفیت 74 لیتر است و با برخورداری از استاندارد آلایندگی یورو 5 مصرف سوخت 8 لیتر در هر 100 کیلومتر را دارد.

کاپرا دو کابین نیز در دو نسخه تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل تولید می شود که هر دو به پیشرانه ای مشابه با حجم 2378 سی سی مجهز هستند. این موتور از بیشینه قدرت 127 اسب بخار و گشتاور 205 نیوتن متر برخوردار است و نیروی خود را از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ ها منتقل می کند. کاپرا دو کابین از استاندارد آلایندی یورو 3 بهره می برد و در هر 100 کیلومتر نزدیک به 10.5 لیتر بنزین می سوزاند.

ایمنی و امکانات رفاهی


کاپرا تک کابین و دو کابین از امکانات رفاهی نظیر بالابر برقی برای شیشه ها، آینه های جانبی با تنظیم برقی و مجهز به گرمکن، قفل مرکزی و ریموت کنترل، سیستم تهویه مطبوع، سیستم پخش با قابلیت اتصال USB، فرمان هیدرولیک قابل تنظیم و چراغ های مه شکن جلو و عقب برخوردار هستند.

به لحاظ ایمنی نیز این خودرو به سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سنسور دنده عقب و گارد ریل های استیل جلو و عقب مجهز است. لازم به ذکر است که کاپرا تک کابین فاقد کیسه ایمنی هوا است اما کاپرا دو کابین به دو کیسه هوای راننده و سرنشین جلو مجهز شده است.

با توجه به اینکه تولید کاپرا در خودروسازی بهمن متوقف شده است شما می توانید نمونه های دست دوم از این خودرو را از بازار محصولات کارکرده خریداری کنید. همچنین به منظور تعیین ارزیابی قیمت کاپرا می توانید از برنامه تعیین قیمت خودرو کارکرده در وب سایت همراه مکانیک استفاده کرده و با وارد کردن اطلاعاتی نظیر سال تولید، رنگ خودرو، میزان کارکرد، مدت زمان بیمه و سایر مشخصات بدنه از قیمت دقیق محصول مورد نظر خود مطلع شوید. لازم به ذکر است که قیمت کاپرا در همراه مکانیک کاملا بر اساس کارشناسی های فنی و معاملات واقعی تعیین می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


از من مپرس