استفاده معلولان از خدمات ورزشی دستگاه‌های دولتی و شهرداری‌ها رایگان شد


استفاده معلولان از خدمات ورزشی دستگاه‌های دولتی و شهرداری‌ها رایگان شد

بر اساس مصوبه امروز مجلس، استفاده افراد دارای معلولیت از مراکز، تاسیسات و خدمات ورزشی دستگاه‌های دولتی و شهرداری های کشور رایگان شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی نشست امروز یکشنبه (3 دی ماه 96) پارلمان در ادامه رسیدگی به جزئیات لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و در ماده هشت این لایحه، مقرر کردند که استفاده این افراد از مراکز، تاسیسات و خدمات ورزشی دستگاه‌های دولتی و شهرداری های کشور رایگان است.

به علاوه براساس ماده 9 این لایحه که تصویب مجلس رسید، افراد دارای معلولیت نیازمند واجد الشرایط در سنین مختلف می‌ توانند با معرفی سازمان بهزیستی از آموزش عالی رایگان در واحدهای آموزشی تابعه وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم تحقیقات و فناوری، بهداشت درمان و آموزش پزشکی و دیگر دستگاه های دولتی و نیز دانشگاه آزاد اسلامی و سایر مراکز آموزش عالی غیردولتی بهره مند شوند.

همچین براساس تبصره ذیل این ماده از لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، آیین نامه اجرایی 3 ماه پس از ابلاغ این قانون توسط سازمان بهزیستی، وزارت تعاون و کار و وزارتخانه های علوم و بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی تهیه و برای تصویب به هیئت وزیران ارسال می شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دستگیری زنی که مرد مُرده را برای ضامن شدن به بانک آورده بود/ تصاویر