قاچاقچیان طلا در کردستان به پرداخت جریمه 25 میلیارد ریالی محکوم شدند


قاچاقچیان طلا در کردستان به پرداخت جریمه 25 میلیارد ریالی محکوم شدند

سنندج - ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان گفت: قاچاقچیان طلا در این استان به پرداخت 25 میلیارد ریال جریمه در حق صندوق دولت محکوم شدند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی، سیدنجیم حسینی افزود: عوامل قاچاق 16 کیلو و 417 گرم و 62 سوت طلای قاچاق به پرداخت 25 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.
وی اضافه کرد: ماموران مرزبانی هنگ مرزی شهرستان مریوان در 30 بهمن سال 93 این مقدار طلا را از خودروی وانت تویوتای لندکروز در روستای مرزی پیران کشف کردند و در این ارتباط چهار نفر دستگیر و پرونده به همراه متهمان به شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی مریوان ارسال شد.
وی اظهار کرد: شعبه رسیدگی کننده در خصوص متهمان قرار تامین مناسب از نوع وثیقه صادر و متهمان به علت عجز از تودیع سند به زندان عمومی مریوان منتقل شدند.
به گفته وی، شعبه رسیدگی کننده از اتحادیه طلافروشان مریوان در مورد طلای مکشوفه استعلام کرد که اتحادیه موصوف طلا را 18 عیار تشخیص داد و ارزش آن 18 میلیارد و 880 میلیون ریال برآورد شد.
حسینی تاکید کرد: شعبه بدوی پس از بررسی تخلف را محرز اعلام و متهمان را به ضبط محموله و پرداخت 56 میلیارد و 641 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم کرد.
وی یادآور شد: متهمان به رای صادره اعتراض کردند و پرونده به شعبه تجدید نظر قاچاق ارسال شد که این شعبه پس از بررسی مجدد پرونده با تقلیل جزای نقدی موافقت و مبلغ جریمه را به 25 میلیارد ریال کاهش داد که این رای قطعی است و به اجرای احکام ارسال شد.
دریافت و تنظیم کننده: عبدالله رحمانی**انتشار: مجید سلیمانی
3020/9102

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت