درمان بواسیر خارجی بدون جراحی


درمان بواسیر خارجی بدون جراحی

بواسیر خارجی شایع ترین نوع بواسیر بوده و مشکلات و ناراحتی های آن بیشتر و معمول تر است زیرا باعث درد، خارش شدید و مشکل در هنگام نشستن می شود. خوشبختانه درمان بواسیر خارجی و داخلی امکان پذیر است. نبض ما– بواسیر خارجی، به صورت درد در قسمت راست روده بوده و با جمع شدن […] نوشته درمان بواسیر خارجی بدون جراحی اولین بار در نبض ما...

بواسیر خارجی شایع ترین نوع بواسیر بوده و مشکلات و ناراحتی های آن بیشتر و معمول تر است زیرا باعث درد، خارش شدید و مشکل در هنگام نشستن می شود. خوشبختانه درمان بواسیر خارجی و داخلی امکان پذیر است.

نبض ما– بواسیر خارجی، به صورت درد در قسمت راست روده بوده و با جمع شدن خون در زیر پوست، توده یا برآمدگی دردناک و سختی به وجود می‌آید که در اصطلاح به آن ترومبوزه یا بواسیر دلمه شده می گویند.

در این حالت، بیمار مبتلا به هموروئید یا بواسیر، پس از دفع مدفوع، گاهی اوقات رگه‌های خون را روی دستمال و یا کاسه توالت می‌بیند و معمولا این موضوع فرد را برای درمان بواسیر خارجی به پزشک می کشاند.

درمان بواسیر خارجی بدون جراحی

هموروئید به صورت تورم رگها در اطراف مقعد بوده وحدود ۵۰ درصد از بزرگسالان ،علائم هموروئید را تا سن ۵۰ سالگی تجربه کرده اند.

هموروئید یا بواسیر، می تواند به صورت داخلی یا خارجی باشد. هموروئید داخلی در بخش راست روده رشد می کند و هموروئید خارجی در خارج از مقعد به شکل توده و برآمدگی ایجاد می شود.

چه عاملی باعث ایجاد بواسیر خارجی می شود

شایعترین علت بواسیر خارجی، فشار در هنگام اجابت مزاج و تکرار این کار در هربار اجابت مزاج است. بواسیر، هنگامی ایجاد می شود که رگهای رکتوم بزرگ و متورم شده و به صورت زائده ای در ناحیه مقعد حالت بیرون زدگی ایجاد کند.

درمان بواسیر خارجی بدون جراحی

تشخیص علائم بواسیرخارجی

تشخیص به موقع علائم بواسیرخارجی می تواند به فرد مبتلا به بواسیر کمک فراوانی کند. شدت بواسیردر هرفردی ممکن است متفاوت باشد. برخی از علائم بواسیر خارجی به صورت زیر است:

خارش در اطراف مقعد و یا قسمت راست مقعد ، درد در اطراف مقعد، ایجاد توده هایی نزدیک ویا اطراف مقعد، خون در مدفوع. این مورد، شامل دیدن خون در کاغذ توالت یا در کاسه توالت است. توده های اطراف مقعد نیز ممکن است متورم شوند.

لازم به ذکر است که این علائم ممکن است به علت شرایط دیگری نیز رخ دهد. اما اگر این علائم را در خود مشاهده کردید، باید با پزشک خود مشورت کنید.

علل بواسیرخارجی چیست

شایع ترین علت بواسیر، ابتلا به سندروم روده تحریک پذیر است. این مورد، اغلب ناشی از یبوست یا اسهال شدید است. تنش در راه جریان خون به داخل و خارج از منطقه ایجاد می شود. نتیجه آن هم جمع شدن خون و بزرگ شدن عروق در آن منطقه است.

زنان باردار نیز ممکن است در معرض خطر افزایش بواسیر باشند؛ زیرا فشار رحم، به رگ های این منطقه فشار می آورد.

درمان بواسیر خارجی بدون جراحی

چه کسانی در معرض ابتلا به بواسیر خارجی هستند

در برخی موارد، چناچه والدین شما مبتلا به بواسیر باشند، ممکن است شما نیز به این بیماری دچار شوید.یکی دیگر از مواردی که ممکن است باعث ایجاد بواسیرخارجی شده و این افرادرا در معرض آن قرار دهد، نشستن زیاد برای اجابت مزاج و تکرار آن است که در نتیجه فشار زیاد احتمال ابتلا به بیماری بواسیر بالا می رود.

هر چیزی که موجب فشار شما برحرکات روده شود؛ می تواند به بواسیر خارجی منجر شود.
اگر شما در مورد ابتلا به بواسیر خارجی اطمینان نداشته و تشخیص برای شما مشکل باشد ،مشورت با پزشک متخصص می تواند در تشخیص بیماری کمک موثری باشد.

چگونه می توان از بروز بواسیر خارجی جلوگیری کرد

عامل اصلی جلوگیری از بواسیر خارجی، جلوگیری از انسداد در هنگام حرکت روده است. اگر یبوست شدید دارید، می توانید از داروهای ملین و یا مواد غذایی با فیبربالا در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

اگر این گزینه ها به شما کمک نمی کند، بهتراست با پزشک خود در مورد گزینه های دیگر برای کاهش فشارمشورت کنید.

درمان بواسیر خارجی بدون جراحی

درمان بواسیر خارجی

بواسیر را می توان بسته به شدت آن، از طریق چند روش درمان کرد. پزشک شما ممکن است در مورد مصرف برخی داروها برای بهبود و یا کاهش درد از شما سوال هایی بپرسد.

بعضی از درمان های عمومی و اولیه که ممکن است پزشک شما آن را توصیه کند شامل یخ هایی برای کاهش تورم، شامپوها یا کرم های کاهش دهنده خونریزی است.

این گزینه ها می تواند به افرادی که مبتلا به بواسیر خارجی خفیف تر هستند کمک کند. اگر مبتلا به بواسیر شدیدتر هستید، پزشک شما ممکن است روند درمان را به صورت عمل جراحی صورت دهد.

درمان های جراحی شامل موارد زیر است:

– حذف هموروئید، که به عنوان هموروئیدکتومی شناخته می شود.
– سوزاندن بافت هموروئید با استفاده از اشعه مادون قرمز، لیزر یا انعقاد الکتریکی.
– ایجاد لایه سازی به منظور کاهش بواسیریاهموروئید. آزمایشات دیگری نیز به منظور بررسی ، تشخیص و درمان بواسیر مورد استفاده قرار می گیرد. که شامل:

پروکتوسکوپی معاینه دیجیتال رکتوم کولونوسکوپی آنوسکوپی

پزشک شما ممکن است تشخیص را با یک معاینه فیزیکی شروع کند. در مورد بواسیرخارجی، این آزمایش و معاینه فیزیکی بسیار کاربرد داشته و پزشک، به راحتی می تواند بواسیر خارجی را تشخیص دهد.

اگر پزشک شما مشکوک به هموروئید داخلی یا خارجی باشد، ممکن است از آندوسکوپی ،برای بررسی داخلی استفاده کند. بواسیرداخلی می تواند با کولونوسکوپی، یا پروکتوسکوپی تشخیص داده شود.

درمان بواسیر خارجی با روشهای خانگی

بواسیر را می توان در مراحلی که هنوز بیماری شدت نیافته است، از طریق درمان های خانگی بهبود بخشیده و از پیشرفت بیماری جلوگیری کرد.

منطقه پشت را به طور منظم پاک کرده و تمیزنگه دارید.در بسیاری مواقع ممکن است تمیز کردن این ناحیه کمی دردناک باشد به همین دلیل این کار را به آهستگی انجام داده و می توانید از آب گرم، لیف حمام استفاده کرده و با یک صابون ملایم بشویید.
استفاده از کرم های مخصوص برای تسکین درد مانند هیدورکورتیزون یا بنزوکائین، موثراست.

درمان بواسیر خارجی با استفاده از ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا، در داروخانه ها یافت می شود. همچنین می توانید به طورمستقیم ازداخل برگ گیاه آلوئه ورا آن را استفاده کنید. آلوئه ورا، دارای خواص ضد التهابی است که در درمان بیماری های التهابی پوست موثر هستند.

با این حال، شما فقط باید از ژل آلوئه ورا خالص برای بیماری بواسیر استفاده کنید. برخی از افراد به آلوئه ورا آلرژی دارند، به خصوص کسانی که به سیر یا پیاز آلرژی دارند.

به همین دلیل واکنش آلرژیک را با مالیدن یک مقدار کم حجم از آن بر روی ساعدتان به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت بررسی کنید. اگر هیچ واکنشی رخ نداده باشد، می توانید از آن استفاده کنید.

درمان بواسیر خارجی بدون جراحی

حمام گرم با نمک

حمام گرم می تواند باعث تسکین تحریک هموروئید شود. شما می توانید از یک وان پلاستیکی کوچک که روی صندلی توالت قرار می گیرد یا یک وان حمام کامل در حمام، استفاده کنید. حمام گرم به مدت ۲۰ دقیقه پس از حرکت روده بیشتر موثر خواهد بود. اضافه کردن نمک های مخصوص نیزمی تواند باعث کاهش درد شود.

کمپرس سرد

استفاده از یخ و کمپرس آب سرد به مدت ۱۵ دقیقه درناحیه مقعد، بسیار موثر است. در مورد بواسیر بزرگ و دردناک، این کارمی تواند یک درمان بسیار موثر باشد. بهتر است یخ را درون یک پارچه یا حوله کاغذی بپوشانید و هرگز آن را به طور مستقیم به پوست نزنید. کمپرس آب سرد به درمان بواسیر خارجی بدون جراحی کمک می کند.

درمان بواسیر خارجی بدون جراحی

استفاده ار لباس های پنبه ای برای درمان بواسیر خارجی

پرهیز از استفاده از لباس های تنگ و استفاده از لباس های پنبه ای، به طور بالقوه ای می تواند علائم را کاهش دهد.

اجتناب از استفاده از مواد شوینده معطر و یا نرم کننده های مخصوص لباس به منظور کاهش تحریک، توصیه می شود.

پیشگیری از بواسیر خارجی

تغییرات زندگی و تغذیه، بهترین راه برای جلوگیری از بروز بواسیر یا هموروئید است. مصرف مقدار زیادی فیبر غذایی (به خصوص در گیاهان) و نوشیدن مقدار زیادی آب برای جلوگیری از این بیماری ، ضروری است، زیرا پروتئین و نوشیدن آب فراوان از یبوست جلوگیری می کند.

ورزش منظم و جلوگیری از نشستن برای مدت زمان طولانی نیز می تواند به جلوگیری از هموروئید کمک کند. موثرترین راه برای جلوگیری از یبوست، حمام رفتن مرتب است. همچنین تاخیر در اجابت مزاج باعث ایجاد یبوست و در نتیجه ایجاد بواسیر می شود.

در این حالت ، مدفوع سفت تر شده و ممکن است به بواسیر خارجی منجر شود و درمان بواسیر خارجی را با مشکل روبرو می کند.

تیم ترجمه نبض ما

منبع:

Healthline

درمان زگیل تناسلی اصلاح طرح لبخند تست پاپ اسمیر کاشت موی سر
درمان بواسیر خارجی بدون جراحی
5 (100%) 2 رای

سوال پزشکی دارید ؟!؟
همین الان از طریق تلگرام سوال خود را بپرسید و پاسخ خودتون را در یافت کنید !
کانال نبض ما رو نمی دانید ؟!! می توانید از طریق کانال تلگرام نبض ما آخرین مطالب سایت را دنبال کنید !

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس