طرز تهیه حلوای رعفرانی و مجلسی


طرز تهیه حلوای رعفرانی و مجلسی حلوا یکی از دسرهای محبوب ایرانیه که تو مناسبت­های مختلف سرو میشه. ما امروز براتون دستور حلوای زعفرانی رو آماده کردیم که تو این روزای سرد میتونه حسابی گرمتون کنه. حلوای زعفرانی برای پذیرایی تو مجالس و مهمونی هاتون کاربرد بیشتری داره و میتونین با قالب­ها و تزیین های زیبا به جای قند و شیرینی از این دسر خوشمزه...

طرز تهیه حلوای رعفرانی و مجلسی

حلوا یکی از دسرهای محبوب ایرانیه که تو مناسبت­های مختلف سرو میشه. ما امروز براتون دستور حلوای زعفرانی رو آماده کردیم که تو این روزای سرد میتونه حسابی گرمتون کنه. حلوای زعفرانی برای پذیرایی تو مجالس و مهمونی هاتون کاربرد بیشتری داره و میتونین با قالب­ها و تزیین های زیبا به جای قند و شیرینی از این دسر خوشمزه استفاده کنید. طرز تهیه حلوای رعفرانی و مجلسی رو پایین براتون نوشتم.

مواد لازم جهت طرز تهیه حلوای رعفرانی و مجلسی:

آرد سفید گندم ۲ پیمانه روغن نصف پیمانه شکر ۱ و نصف پیمانه گلاب نصف پیمانه زعفران به مقدار لازم آب نصف پیمانه پودر هل به مقدار لازم

طرز تهیه حلوای رعفرانی و مجلسی

طرز تهیه حلوای زعفرانی و مجلسی:

آرد رو داخل ظرف نسوز می­ریزم و روی حرارت کم تفت می­دیم. حواسمون باید باشه که آرد ته نگیره و مدام هم زده بشه تا رنگش کمی تغییر کنه و بوی خامی ازش گرفته بشه.

هل و روغن رو به آرد اضافه می­کنیم و خوب تفت می­دیم تا رنگش تغییر پیدا کنه. نکته مهم برای خوب شدن حلوا اینه که باید آرد رو تا حدی سرخ کنیم که رنگش تغییر کنه و عطرش بلند بشه.

تو این مرحله شهد حلوا رو آماده می­کنیم. آب و شکر رو مخلوط می­کنیم و روی حرارت ملایم قرار می­دیم تا ذرات شکر کاملا حل بشه و آخرش گلاب و زعفران سابیده شده رو بهش اضافه می­کنیم.

اگه دوست داشتید که حلواتون روشن تر بشه می­تونید مقدار زعفرون بیشتری بهش اضافه کنید.

شهد آماده شده رو به آرد شده اضافه می­کنیم و خوب هم می­زنیم تا شهد کاملا جذب حلوا بشه و حلوا روغن بندازه.

اگر مایه تون کمی شل بود، یکی دو دقیقه حلوا رو روی شعله با حرارت کم بذارید تا سفت بشه. دقت کنین که نباید زیاد طول بکشه چون شهدش ممکنه بسوزه.

خب طبق طرز تهیه حلوای رعفرانی و مجلسی، حلوای شما آماده سرو شدنه. شما میتونین از این دستور پخت حلوا برای مدل­های مختلف حلوا با یکم نغییر تو مواد لازم استفاده کنین.حلوارو داخل دیس بکشید و اون رو هرجوری که دوست دارید تزیین کنید و بعد از سرد شدن نوش جان کنین.

طرز تهیه حلوای رعفرانی و مجلسی

عکس ها برگرفته از سایت fardanews.com می باشدو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع حلوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس