ثبت سالانه 15 میلیون سند الکترونیکی


مدیرکل حقوقی سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: سالانه 15 میلیون سند به صورت الکترونیکی رسمی در سطح کشور ثبت می شود.

ایران اکونومیست - ثبت سالانه 15 میلیون سند الکترونیکی
به گزارش ایران اکونومیست ؛عبدالرضا مرادی شامگاه سه شنبه در همایش استانی دفاتر رسمی ثبت اسناد در مشهد افزود: ثبت الکترونیکی اسناد رسمی نقش مهمی در ارتقای سلامت اداری و اجرای عدالت دارد اما اسناد رسمی مورد خدشه قرار می گیرند و در قانون برنامه ششم توسعه به موضوع اسناد رسمی به خوبی پرداخته نشده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی نیز در این همایش از افزایش 13 درصدی درآمد این اداره کل ظرف 9 ماه گذشته امسال نسبت به مدت مشابه خبر داد و گفت: 950 میلیارد ریال در این بازه زمانی کسب درآمد داشته ایم.

عبدالحسین رامشی افزود: با توجه به قانون ثبت پیش فروش ساختمان در دفاتر اسناد رسمی، امسال 70 سند پیش فروش در دفاتر رسمی خراسان رضوی ثبت شد و امیدواریم این روال سرعت گیرد.

وی ادامه داد: دغدغه اصلی دفترداران موضوع تقسیم اسناد است از این رو سامانه تقسیم اسناد امشب رونمایی و از نیمه دوم دی جاری در همه دفاتر مشهد عملیاتی می شود.

506 دفترخانه اسناد رسمی در اخراسان رضوی فعالیت دارند. 339 مورد از این تعداد مربوط به مشهد است. تعداد دفترخانه های فعال ازدواج نیز در این استان 229 و در مشهد 107 دفترخانه است.

سومین همایش گرامیداشت 'دفاتر اسناد رسمی' با هدف تبیین جایگاه دفاتر اسناد رسمی و نقش خدمت رسانی آنها به مردم و جامعه با حضور مسئولان کشوری و استانی به مناسبت ششم دی 'روز دفاتر اسناد رسمی' برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک