آقاکوچکی: کاش حرف‌ها را زمان مشحون می‌گفتند


آقاکوچکی: کاش حرف‌ها را زمان مشحون می‌گفتند

سرمربی تیم ملی بسکتبال ب گفت: کاش آن زمانی که محمود مشحون در فدراسیون حضور داشت، آنچه خیر و صلاح بسکتبال بود، مطرح می‌کردند.

آقاکوچکی: کاش حرف‌ها را زمان مشحون می‌گفتندعباس آقاکوچکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما درباره وضعیت کنونی بسکتبال تاکید کرد: به نظرم دیگر نباید به گذشته برگردیم و فقط باید درس بگیریم که چطور در آینده از نقاط قوت و ضعف استفاده کنیم و در جهت برطرف کردن مشکلات پیش برویم.

وی افزود: نمی‌خواهم به کسی خرده بگیرم، ولی زمانی که کسی کنار می‌رود، همه شروع به حرف زدن می‌کنند، خوب است وقتی آن فرد حضور دارد، ایراداتش را مطرح کنیم. می‌گویند دوست آن است که انسان را بگریاند. کاش همه آن زمان به همین صراحت، خیر و صلاح بسکتبال را می‌گفتند. واقعیت را همیشه باید گفت و از طرفی موقع حرف زدن، سود خودمان را نباید در نظر بگیریم.

مشحون عمرش را در بسکتبال گذاشت

آقاکوچکی با بیان اینکه افتخارات دوران مشحون را نمی‌توان نادیده گرفت، گفت: ​بسکتبال ایران همه رده‌های سنی را در این سال‌ها فتح کرد و انتظارات را بالا برد، دست نفرات قبلی درد نکند. نقاط ضعفی هم قطعا وجود داشت، به هر حال کار بدون ضعف وجود ندارد.

وی افزود: اگر عمری باشد، همه ما در چنین شرایطی قرار می‌گیریم. مشحون عمرش را در بسکتبال گذاشت، از دوران بازی تا مربیگری و مدیریت، خاک این رشته را خورد، دستش درد نکند.

آقاکوچکی: کاش حرف‌ها را زمان مشحون می‌گفتنداسپانسر و برنامه مدون لازم داریم

سرمربی تیم ملی بسکتبال ب با بیان اینکه از سال ۱۳۷۱ در همه رده‌های ملی با فدراسیون‌های بیگلری، آگین و مشحون کار کرده است، گفت: چیز‌هایی که بسکتبال در حال حاضر نیاز دارد، اسپانسر و برنامه مدون برای لیگ است. قطعا وقتی از نظر مالی، دست فدراسیون باز باشد، حرکت رو به جلو خواهد بود.

آقاکوچکی تاکید کرد: اعزام تیم‌های ملی، برگزاری اردو‌های منظم و کار‌هایی از این قبیل با اسپانسر، راحتتر انجام می‌شود؛ بنابراین باید فضایی ایجاد کرد که سازمان‌ها و شرکت‌های خصوصی به بسکتبال کمک کنند. هر کسی در این فضا برای کمک آمد، دستش را می‌بوسیم.

وی با اشاره به اینکه مدیریت نیاز به انگیزه و ارتباطات مختلف دارد، افزود: رئیس فدراسیون باید در برخورد با اسپانسر‌ها مردمی باشد و برای جذب آن‌ها در مواردی کوتاه بیاید، نباید اجازه رفتن تیم‌ها را به همین راحتی داد.

برنامه ۵ ساله برای لیگ تدوین کنند

سرمربی سابق تیم ملی بسکتبال با ویلچر گفت: دومین موردی که رئیس جدید فدراسیون باید در نظر داشته باشد، برنامه مدون است. یکی از اشکالات بسکتبال این بود که لیگ هر سال به شکل تجربی برگزار می‌شود، به نظرم باید کارشناسان کنار هم قرار بگیرند و برنامه‌ای حداقل پنج ساله تدوین کنند.

وی ادامه داد: کشور‌هایی مثل چین و ژاپن را باید الگو بگیریم که برای مثال زمان اتمام لیگ آن‌ها یک یا دو هفته بیشتر تغییر ندارد و همه می‌دانند در چه بازه زمانی بازی دارند. این برای اسپانسر و تیم‌ها خوب است که تکلیف خود را می‌دانند.

تشکیل رده‌های ملی، کار خوب مشحون بود

اگر من کاندیدای ریاست فدراسیون بسکتبال می‌شدم، یک شرط برای سالن اختصاصی مرکز شهر می‌گذاشتم.
آقاکوچکی به یکی از کار‌های خوب فدراسیون قبل اشاره کرد و گفت: کار خوبی که در زمان مشحون انجام شد، تشکیل چند تیم جوانان ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ بود. این باعث پشتوانه سازی با پنج تیم مختلف رده‌های سنی شد، کاری که باید ادامه بدهیم.

سرمربی تیم ملی ب افزود: نکته دیگر هم خلاء بین جوانان و امید است. نسل بازیکنانی مثل خندان، صمدی، آذری و ... حالا از رده جوانان خارج شده اند؛ اما چهره‌های خوبی در میان آن‌ها است که به نظرم به تشکیل تیم ب برای حفظ آن‌ها نیاز است. قبلا چهار دوره مسابقات امید آسیا برگزار شد که خودم هم در کنار تیم‌ها بودم، متاسفانه رقابت‌های این رده سنی را حذف کردند.

مربی بسکتبال گفت: اگر من کاندیدای ریاست فدراسیون بسکتبال می‌شدم، یک شرط برای سالن اختصاصی مرکز شهر می‌گذاشتم. امیدوارم وزیر ورزش نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشد. هر کسی بیاید مگر از مریخ است و شرایطش فرق دارد؟ در نهایت با همان شرایطی مواجه می‌شود که تا به حال بود.

سالن آزادی وقت نفس کشیدن ندارد

آقاکوچکی: کاش حرف‌ها را زمان مشحون می‌گفتندآقاکوچکی با تشکر از زحمات مشحون و توفیق ادامه داد: آن‌ها در همین شرایط زحمت کشیدند. دوستانی که خرده می‌گیرند، ببینند با یک سالن آزادی چقدر می‌توان برنامه ریزی کرد؟ این سالن در طول سال، فرصت نفس کشیدن پیدا نمی‌کند و حتی بین تمرینات تیم ها، امکان تمیز کردن کف سالن هم وجود ندارد.

وی تاکید کرد: هر رئیسی که انتخاب شود، مدتی می‌گذرد و با همین مشکلات روبرو خواهد شد. من سرمربی تیم ملی ب بودم،​ بعد از جام ویلیام جونز تا به حال، هیچ فضای خالی در سالن آزادی وجود نداشته که بتوانیم اردوی تیم ملی ب را بگذاریم.

اشکالی ندارد رئیس بعدی،​ بسکتبالی نباشد

آقاکوچکی درباره کاندیدا‌های انتخابات ریاست فدراسیون بسکتبال گفت: به نظرم اشکالی ندارد اگر رئیس جدید از جنس بسکتبال نباشد. مگر یزدانی خرم والیبالی بود؟ داورزنی هم بعدا با همین شرایط به والیبال آمد و یزدانی خرم به کشتی رفت در حالی که اهل آن رشته هم نبود.
سرمربی تیم ملی بسکتبال ب افزود: البته دانش بسکتبال هم خیلی خوب است. اگر کسی مدیریت دارد و بسکتبالی هم هست که دیگر ایده آل می‌شود. اتفاقا به نظرم چنین گزینه‌هایی هم در بین کاندیدا‌های امسال وجود دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت