روئینگ سواران در تکاپو برای درخشش در بازی های آسیایی


روئینگ سواران در تکاپو برای درخشش در بازی های آسیایی

ارومیه- ایرنا- اعضا تیم ملی قایقرانی روئینگ مردان که جهت اعزام به بازی های آسیایی جاکارتا (2018 میلادی) در اردوی آمادگی ارومیه به انجام تمرین های باشگاهی مشغول هستند، کسب آمادگی برای درخشش در این رویداد ورزشی را با وجود محدودیت های موجود و در غیاب مربی خارجی جستجو می کنند.

به گزارش ایرنا این تیم 6 نفری با مربیگری 'طاهر کبوتری' و ضمن توجه به محدودیت هایی چون نبود پیست مناسب بین المللی در تلاش هستند تا جای خالی مربی خارجی را با تجربه اندوزی، روحیه بالا و تلاش مضاعف جبران کنند.
محسن شادی، عضو تیم ملی و قهرمان آسیا با اشاره به وضعیت آمادگی تیم ملی، گفت: این دومین اردوی تیم ملی روئینگ مردان کشور است که به میزبانی ارومیه برگزار می شود و امیدواریم با انجام تمرین های سخت به اوج آمادگی برسیم.
وی ادامه داد: رشته قایقرانی در کشور ما با کمبود امکانات روبرو بوده و هنوز به جایگاه اصلی خود نرسیده است اما اعضا تیم ملی برای کسب مدال در بازی های آسیایی امیدوار هستند.
'شادی' با اشاره به مهمترین مانع پیش روی این رشته ورزشی در کشور، گفت: نبود پیست مناسب بین المللی از بزرگترین ضعف های این رشته ورزشی در سطح کشور و نبود امکانات لازم برای تمرین و پاروزنی از محدودیت های موجود در سطح استانهاست.
وی با تاکید بر اینکه تمرین در پشت سدها نیز ممنوع شده و مسئولان راهکاری را برای این مانع بیاندیشند، افزود: کشور در رشته ورزشی قایقرانی ورزشکاران بسیار مستعدی دارد که با توجه بیشتر به آنان می توان سکوهای قهرمانی را یکی پس از دیگری کسب کرد.
عاقل حبیبیان، عضو دیگر تیم ملی قایقرانی نیز گفت: با وجود اینکه 2 اردوی آماده سازی برای ورزشکاران این رشته ورزشی برگزار شده ولی در ابتدای مسیر هستیم و به نظر من هنوز تیم به آمادگی کامل نرسیده است.
وی با اشاره به اینکه هفت ماه تا مسابقات آسیایی فرصت باقی است، افزود: بازی های آسیایی جاکارتا در سطح عالی برگزار می شود و کسب نتایج خوب در این رویداد نیازمند اردوهای برون مرزی است زیرا امکانات داخلی برای انجام تمرین های روئینگ مناسب نیست.
این عضو تیم ملی اظهار کرد: قایقرانان روئینگ سوار کمتر مورد حمایت قرار می گیرند و برای اینکه بتوان مدال های رنگارنگی را در عرصه های بین المللی کسب کرد، باید امکانات بروزتری در اختیار این ورزشکاران گذاشته شود.
مجتبی شجاعی، عضو دیگر تیم ملی قایقرانی نیز گفت: در تکاپو برای کسب خوش رنگ ترین مدال ها برای کشور هستیم و هدف اصلی ما مدال طلای این رقابت هاست.
وی ادامه داد: قایقرانی یکی از رشته های پر مدال بوده و نیازمند توجه جدی مسئولان و حمایت مالی بیشتر است تا ورزشکاران این رشته بتوانند به جایگاه واقعی خود برسند.
این ورزشکار عضو تیم ملی، اظهار کرد: بهترین راه برای توسعه این ورزش خرید امکانات و تجهیزات جدید و بروز است.
مسعود محمدی نیز که سابقه 11 ساله در تیم ملی روئینگ کشور را دارد، افزود: در اردوهای بعدی باید تمرین های پاروزنی افزایش یابد و از همه مهمتر به یک مربی خارجی نیاز داریم تا کارایی تیم با تمرین های مدرن افزایش یابد.
به گفته وی رشته روئینگ با وجود ورزشکاران مستعد برای قهرمانی و تعداد زیاد شرکت کنندگان آن در المپیک در بین سایر رشته های ورزشی مغفول مانده است.
وی ادامه داد: پس از اتمام اردو باید آمادگی خود را با انجام تمرین های متنوع حفظ کنیم در حالی که هیچ امکاناتی برای انجام تمرین های ورزشی در استان ها وجود ندارد.
طاهر کبوتری، مربی تیم ملی نیز در رابطه با آمادگی تیم برای رقابت های جاکارتا، گفت: وضعیت تیم خوب است و زمان لازم برای ارتقای آمادگی و کسب نتایج مطلوب را در اختیار داریم.
وی با اشاره به اینکه مسابقات سختی در جاکارتا پیش روی ورزشکاران است، افزود: بازگشت محسن شادی انگیزه تیم را بالا برده است و با برگزاری اردوهای آماده سازی به دنبال کسب مدال های رنگارنگی در بازی های آسیایی هستیم.
وی در خصوص وضعیت تیم های پایه نیز گفت: این تیم ها عملکرد خوبی را دشتند و اگر حمایت لازم از آنان صورت گیرد، می توان به موفقیت های بزرگی دست یافت.
این مربی تیم ملی با بیان این که رشته قایقرانی یک ورزش پرهزینه است، اظهار کرد: ایران ورزشکاران مستعد و آبهای آزاد مناسبی را در اختیار دارد و می تواند با تامین امکانات لازم از جمله قایق های مدرن و حمایت بیشتر مسئولان بهترین مدال های جهانی را در این رشته المپیکی کسب کند.
کبوتری با اشاره به وضعیت این رشته ورزشی در آذربایجان غربی ادامه داد: این استان از ظرفیت خوبی برخوردار است ولی کمبود امکانات و منع شدن ورزشکاران از پاروزنی در پشت سدها باعث شده است تا طرفداران این رشته ورزشی کاهش یابد.
به گزارش ایرنا اردوی آماده سازی تیم ملی قایقرانی در بخش روئینگ بزرگسالان با حضور 6 ورزشکار به مدت 14 روز در ارومیه در حال برگزاری است.
'محسن شادی' و 'عاقل حبیبیان' به عنوان نمایندگان آذربایجان غربی به این اردو دعوت شده اند و ' سیاوش سعیدی' از تهران و ' سید مجتبی شجاعی'، 'بهمن نظیری' و 'مسعود محمدی' از زنجان نیز از دیگر ورزشکاران حاضر در این اردو هستند.
8135/ 3072
** گزارش: شهین بیدادرس ** انتشار: علیرضا فولادی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس