میزان وزن دوران بارداری


میزان وزن دوران بارداری

بنا به نظر پزشکم بارداری زیر 50kg بارداری خطرناک خواهد بود،

پرسش: من در اواخر ماه پنجم بارداری دوم هستم و بارداری را با وزن 40kg شروع کرده ام، بنا به نظر پزشکم بارداری زیر 50kg بارداری خطرناک خواهد بود، از آن دسته افرادی هستم که فعالیت جسمی و ذهنی بسیار بالا دارم، حدوداً از یک ماه قبل فعالیت جسمی را کاهش داده ام ، میزان اشتها و مقدار خوردن غذا ها نیز نسبت به بارداری اول بیشتر است، اما از ابتدای بارداری تنها 2 کیلو وزن اضافه کرده ام. قبل از بارداری هم زمانی که برای افزایش وزن تلاش می کردم ناموفق بوده ام، به خصوص که فردی بسیار کم اشتها هستم، قبل از بارداری به طور مستمر از قرص «سیپروهپتادین» استفاده می کردم. حال نمی دانم برای افزایش وزن چه کنم؟

پاسخ: باید مولتی ویتامین مخصوص بارداری مثلا pregnacare را با تجویز پزشک هر روز 1 عدد یک عدد بعد از نهار بخورید. سعی کنید از غذاهای مقوی مثل آجیل استفاده کرده و هر 2 ساعت یک بار چیزی بخورید. حتی اگر حجم آن کم باشد. غذاهایتان را پر کالری کنید. مثلا به غذایتان روغن زیتون اضافه کنید. به ماکارونی و املت، پنیر پیتزا بزنید. به شیر مصرفی تان، 2 قاشق عسل اضافه کنید. از پودر لیدی میل هم تحت نظر پزشک می توانید استفاده کنید.
برای افزایش اشتها: 1- یکی از راه‌های افزایش اشتها، گنجاندن آب انواع مرکبات به عنوان نوشیدنی همراه وعده‌های اصلی غذاست. مرکبات حاوی انواع مختلفی از ویتامین‌ها از جمله ویتامین C و اسیدفولیک هستند. اسیدفولیک یکی از ترکیب‌های افزایش‌دهنده اشتهاست. 2- سفره‌آرایی و آرایش بشقاب غذا یکی از بهترین راه‌های افزایش اشتهاست. بد نیست چند مدل آرایش غذا و میز غذا را یاد بگیرید و آن‌ها را هنگام سرو وعده‌های اصلی غذایی به کار ببندید. بهترین راه آرایش غذا، قرار دادن آن در بشقابی بزرگ، سفید و تزیین کردن آن با انواع سبزی‌های بخارپز رنگی و سس‌های مختلف است. وقتی بشقاب غذا بزرگ باشد، حجم غذای داخل آن کم به نظر می‌رسد و افراد کوچک و بزرگ، تمایل بیشتری به خوردن تمام غذایشان پیدا می‌کنند. 3- استفاده از پنیر پیتزا در انواع غذاهای نانی و ساندویچی، علاوه بر خوش‌طعم کردن آن‌ها می‌تواند باعث افزایش اشتهای شما هم بشود. مصرف پنیر پیتزا می‌تواند افزایش دریافت کالری را هم برای افراد لاغر و بچه‌ها در پی داشته باشد. 4- ظرف غذای تان را رنگی کنید. رنگ‌های گرم و زنده مانند نارنجی، ارغوانی، قرمز و زرد تیره می‌توانند باعث افزایش اشتها شوند.




حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا