خواسته‌های تظاهرات کنندگان را بررسی می‌کنیم


خواسته‌های تظاهرات کنندگان را بررسی می‌کنیم

نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق گفت: تظاهرات حقی قانونی است و ما خواسته‌های تظاهرات کنندگان را بررسی خواهیم کرد.

به گزارش افکارنیوز،

نچیروان بارزانی نخست‌وزیر اقلیم کردستان امروز پنجشنبه بار دیگر بر آمادگی این اقلیم برای گفت‌وگو با بغداد درباره حل مساله فرودگاه‌ها تاکید کرد.

وی بعد از نشست هیئت وزیران اقلیم کردستان، در نشستی خبری گفت: ما از اظهارات نوری المالکی معاون رئیس‌جمهور عراق درباره حل مشکلات بین اربیل و بغداد استقبال می‌کنیم. نامه‌ای که فؤاد معصوم رئیس‌جمهور ارسال کرد و همچنین اظهارات نوری المالکی و علاوی گام مثبتی است.

بارازنی با بیان اینکه ما به اظهارات العبادی درباره نفت و گاز با آمار و ارقام جواب خواهیم داد، گفت: متاسفانه اظهارات او درباره نفت و گاز صحیح نیست.

نخست‌وزیر اقلیم کردستان گفت: ما بر آمادگی خود برای گفت‌وگو برای حل مشکل فرودگاه‌ها تاکید کردیم و ادامه بسته شدن فرودگاه‌ها برگه‌ای به منظور فشار بر شهروندان اقلیم کردستان است.

با اعلام آغاز گفتگوهای اربیل - بغداد در سال جدید میلادی از سوی فواد معصوم رئیس جمهوری عراق، حکومت اقلیم کردستان برنامه مشخصی برای توافق با مرکز نداشته و به اندک حمایت کشورهای غربی دل بسته است. این در حالی است که احزاب اپوزیسیون بر انحلال این حکومت اصرار داشته و معتقدند با وجود حکومت کنونی، اربیل و بغداد نه تنها به توافقی دست نخواهند یافت بلکه چیزی از وضعیت موجود هم تغییر نخواهد کرد.

بارزانی درباره حوادث اخیر اقلیم کردستان گفت: تظاهرات حق قانونی شهروندان است و ما خواسته‌های تظاهرات کنندگان را بررسی می‌کنیم اما هرگز خشونت و حمله به تاسیسات را نخواهیم پذیرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!