ماجرای «فرهنگ ترکی» فضای مجازی را تکان داد/ دست یاری بلند شد


ماجرای «فرهنگ ترکی» فضای مجازی را تکان داد/ دست یاری بلند شد

خرم‌آباد- پیگیری ماجرای کپرنشینی نخبه لرستانی توسط رسانه‌ها و بازتاب گسترده آن در فضای مجازی نتیجه داد، تا دست یاری خیر خرم‌آبادی برای حمایت از این چهره سرشناس علمی بلند شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در پی انعکاس گزارشی از صدا وسیمای مرکز لرستان و انتشار آن در خبرگزاری مهر و شبکه های اجتماعی در خصوص وضعیت نامناسب اسکان و معیشت یک محقق لرستانی در شهرستان نورآباد و عدم حمایت مسئولین از تحقیقات و یافته های علمی «فرهنگ ترکی» محقق حوزه جانوران دوزیست وخزنده شناسی، «حسین سلاح ورزی» خیر خرم آبادی برای حمایت از این محقق لرستانی اعلام آمادگی کرد.

حسین سلاح ورزی اعلام کرد که ضمن کمک به انتشار یافته ها و تحقیقات این پژوهشگر، در زمینه انعکاس مقالات و یافته های وی در کنفرانس ها و مجامع بین المللی و تهیه واحد مسکونی مناسب برای رفع نگرانی ها و دغدغه های این هم استانی ارزشمند و خانواده اش تا زمان رسیدن به یک منبع درآمدی پایدار از وی حمایت خواهد کرد.

همچنین رئیس دانشگاه لرستان نیز برای حمایت از این محقق لرستانی اعلام آمادگی کرده و گفته است «پذیرای این محقق ارزشمند هستیم تا بتوان از راه‌های مختلف به وی کمک کرد»

«فرهنگ ترکی» محقق نورآبادی به خاطر ثبت جهانی دوزیستان نادر ایران و درج مقالات علمی در ژورنال های تخصصی دنیا چهره ای شناخته شده در میان دانشمندان علم خزنده شناسی است؛ کشف چهار گونه ناشناخته سوسمار در فلات ایران و ترکیه گوشه ای از پژوهش های فردی و بدون پشتوانه مالی این محقق است که می توانید مشروح گفت و گوی خبرگزاری مهر با «فرهنگ ترکی» پیرامون این موضوع را اینجا بخوانید.

این محقق علم خزنده شناسی پیش از این نیز در مصاحبه ای با خبرگزاری مهر آمادگی خود را برای تکثیر گونه های منقرض شده فلات ایران اعلام کرده بود و درخواست این همکاری را به سازمان حفاظت محیط زیست ارائه داده بود اما این موضوع مورد استقبال مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست قرار نگرفت. متن این مصاحبه را اینجا بخوانید.

«فرهنگ ترکی» حالا پس از ۱۵ سال کار تحقیقاتی و علمی، برای امرار معاش خود و خانواده اش به کارگری روی آورده و در خانه ای که بی شباهت به «کپر» نیست زندگی می کند؛ امید می رود با حمایت خیران و مسئولان ذی ربط وضعیت زندگی و کاری این محقق بهبود یافته و شاهد گسترش اقدامات پژوهشی و علمی این نخبه لرستانی باشیم.

بنابر این گزارش، خبرگزاری مهر لرستان در روز چهارشنبه ششم دی ماه امسال با انتشار گزارشی با عنوان «محققی که غاز می‌چراند/ چهره جهانی علم خزنده شناسی شاگرد بنا است» بر ضرورت حمایت مسئولان و خیران از این پژوهشگر لرستانی تاکید کرده بود که متن این گزارش را می توانید در اینجا بخوانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کشته شدن یک عضو طالبان افغانستان در «کویته» پاکستان