برگزاری کارگاه آموزش نجوم به مربیان کانون استان تهران


برگزاری کارگاه آموزش نجوم به مربیان کانون استان تهران

دوره آموزشی فعالیت‌های علمی و نجوم ویژه مربیان و مربی مسئولان کانون پرورش کودکان و نوجوانان استان تهران، به مدت سه روز در مرکز تخصصی علوم برگزار شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مدرس این دوره آموزشی دکتر محمد رضا نوروزی، استاد دانشگاه، مشاور و مدرس با سابقه نجوم آماتوری در رصد خانه زعفرانیه کانون استان بود.

وی در این کارگاه ضمن تعریف، اهداف و دست‌آوردهای علمی به‌ویژه علم نجوم، توضیح‌های جامعی در رابطه با مفاهیم و اصطلاحات علم نجوم همچون کره آسمان، کهکشان و اجرام کیهانی، منظومه شمسی و دیگر مفاهیم علمی مانند سیاهچاله‌ها، کلیات و ساختار ستارگان به مربیان شرکت کننده، ارایه داد.

همچنین افزایش مهارت در استفاده از ابزارهای نجومی همچون تلسکوپ، دوربین و آسمان‌نما، آموزش و مهارت‌افزاری جهت یافتن اجرام آسمانی با استفاده از ابزارهای نجومی، معرفی داستان‌های موازی در طراحی سرفصل‌های آموزشی، آموزش ساعت‌های آفتابی. تئوری ساعت آفتابی، ساخت یک ساعت آفتابی افقی، طراحی و ساخت ساعت آفتابی استوایی از دیگر بخش‌های آموزشی این کارگاه علمی بود.

فعالیت نجوم و آشنایی با ستاره‌شناسی آماتوری نجوم به عنوان یک علم جذاب که علاوه بر سرگرمی به بهتر دیدن و کشف راز و رمز آسمان شب برای کودکان و نوجوانان کمک می‌کند، همواره به‌عنوان یکی از فعالیت‌های جدی مراکز علمی کانون مطرح است و علاقه‌مندان بسیاری را جذب کارگاه‌های نظری و عملی کانون کرده است.

در همین زمینه کانون استان تهران دارای دو رصدخانه تخصصی در مرکز شماره 16 واقع در خیابان ولیعصر(عج)، خیابان سرلشگر فلاحی‌، پارک زعفرانیه و مرکز نجوم دماوند واقع در شهرستان دماوند، خیابان تختی روبروی آموزش‌ و پرورش است.

همچنین مرکز تخصصی علوم و زیست‌شناسی کانون استان با امکانات تخصصی همچون تلسکوپ‌های حرفه‌ای و کارگاه آسمان‌نما، به آموزش علم نجوم می‌پردازد که این مرکز در خیابان نیروی هوایی، جنب متروی شهید کلاهدوز واقع ‌شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...