مسائل اقتصادی بهانه نیست؛ شاخص های اقتصاد خوب نیست


مسائل اقتصادی بهانه نیست؛ شاخص های اقتصاد خوب نیست

تا زمانی که مسئولین و دست اندرکاران امور اقتصادی کشور اشتباهات خود را نپذیرند، نباید انتظار داشت که مشکلات اقتصادی بهبود یابد.

به گزارش خبرنگار اتاق خبر 24:

تا زمانی که مسئولین و دست اندرکاران امور اقتصادی کشور اشتباهات خود را نپذیرند و تن به عذرخواهی و تلاش برای جبران ندهند، نباید انتظار داشت که مشکلات اقتصادی بهبود یابد.

شک و تردیدی نیست که هر آنچه تاکنون در برخی از شهرهای کشور با حضور مردم معترض به شرایط اقتصادی در خیابان ها اتفاق افتاده از جنس یک اعتراض ساده به وضعیت اقتصادی و معیشتی جامعه است و بس.

حال در این میان برخی فتنه گران و سوء استفاده کنندگان از اعتراضات عادی مردم سعی دارند فضا را آلوده کنند، باید ابتدا آنها را در نطفه خفه کرد آنگاه به مطالبات به حق مردم رسیدگی کرد.

همان مردمی که در چند روز گذشته به شرایط اقتصادی کشور اعتراض داشته و مطالباتی را پیگیری می کردند، امروز در سالگرد حماسه 9 دی در همایش ها و تجمعاتی که به همین مناسبت برگزار شد حضور یافتند.

مسائل اقتصادی بهانه نیست؛ شاخص های اقتصاد خوب نیست

مردم با نظام اسلامی هیچ مشکلی ندارند، همین مردم بودند که انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و نزدیک به 40 سال است از آن حراست کرده اند.

مردم به پای این انقلاب خون دادند، خون بسیاری از مردم این سرزمین، جوانان برومند و دلاور آن پای درخت انقلاب ریخته شد تا به 40 سالگی رسید.

چنین مردمی نمی تواند از انقلاب و آرمان های آن دست بکشد، معترض هستند اما هیچگاه با نظام اسلامی مشکل نداشته و نخواهند داشت.

ظرفیت های نظام اسلامی بسیار زیاد است، ضعف در مدیریت ها است که نمیتواند از این ظرفیت های مغفول مانده بهره ببرد.

نباید ضعف مدیریتی را به حساب کلیت نظام اسلامی نوشت، انقلاب دارای قابلیت های بی بدیلی است که در بسیاری مواقع خود را به خوبی نشان داده است.

اما اکنون که در برخی شهرهای کشور اعتراضاتی شکل گرفته که می توان آن را هدایت کرد که به بیراهه کشیده نشود و دشمنان از آن برای منافع خود بهره نبرند، برخی افراد و شخصیت ها با اظهار نظراتی نه چندان سنجیده، دانسته یا ندانسته سعی دارند تا معترضین را عصبانی تر کنند.

این که مسئولین تنها نظاره گر باشند و به این سخنان اکتفا کنند که دولت کارهای بزرگی انجام داده است، یا مسائل اقتصادی را بهانه کرده اند و از این دست واکنش ها، نه تنها انکار وضعیت اقتصادی موجود است، بلکه تأیید اشتباهاتی است که در تصمیم گیری های مسئولین لحاظ شده است.

پذیرش اشتباه خود یک گام برای حل آن است و تا زمانی که مسئولین نپذیرند که در امور کشورداری اشتباه کرده اند، نمی توان امید چندانی داشت که مشکلات حل شود.

برخی نیز تلاش دارند از این واکنش های مردمی به وضعیت اقتصادی کشور، ماهی خود را صید کنند.

همان هایی که در سال های گذشته با هدایت و رهبری فتنه 88 هزینه های زیادی را به مردم، کشور و انقلاب وارد کردند که هنوز هم گریبان ایران را گرفته، اکنون به گرو کشی آمده اند.

استدلال آنها هم در این اندازه است که می گویند، «همین که مردم الان تجمع می کنند و در دوره احمدی نژاد نمی کردند، یعنی پشت پرده دارد.»

در واقع حامیان دولت تدبیر و امید که از اردوگاه اصلاح طلبان بر آمده اند، سعی دارند همچون رسانه های بیگانه اعتراضات مردمی را به رقیب روحانی نسبت دهند، در حالی که شاید بتوان گفت مسبب این اعتراضات دولت و شخص رئیس جمهور بود زمانی که در سالن اجلاس در تاریخ 28 آذر 1396 گفت: «... شما نمی دانید من در این روزهای اخیر چقدر خوشحالم، شاید باور نکنید من اگر بگویم چقدر خوشحالم، وقتی بودجه ما رفت مجلس، از فردا در فضای مجازی غوغایی بپا شد، چقدر قشنگ، همه مردم به صحنه آمدند، اظهار نظر می کنند، نقد می کنند، سازمان برنامه و بودجه را نقد می کنند، دولت را نقد می کنند، شخص رئیس جمهور را نقد می کنند، دستشان درد نکند، من دستشان را می بوسم، باید نماینده خودتان را، رئیس جمهور نماینده شماست، باید نقد کنید.»

مسائل اقتصادی بهانه نیست؛ شاخص های اقتصاد خوب نیست

شدت انتقادات و اعتراضات از آن روز به بعد افزایش یافت و از فضای مجازی به فضای واقعی کشیده شد.
اما استقبال از اعتراض، پاسخ به خواسته های مردم نیست، مردم انتظار پاسخگویی و بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی در جامعه را دارند، چرا از سوی هواداران دولت گفته می شود اعتراضات مردمی پشت پرده دارد؟!

القا این که مشهد پایگاه مخالفان دولت است، چرا که رأی مردم این شهر به رئیسی بیشتر از روحانی بود، این که رقیب او تولیت آستان قدس رضوی است، قضاوت ناعادلانه و غیر منصفانه ای است چرا که اعتراضات مردم به وضعیت اقتصادی در دیگر شهرها نیز وجود دارد و مختص مشهد نیست.

طیف سیاسی اصلاح طلب در این میان سنگ خود را به سینه می زند تا از این فرصت پیش آمده استفاده کند و به بهانه برگزاری اعتراضات مردمی به عملکرد اقتصادی دولت، برای برگزاری تجمعات اصلاح طلبان اقدام نماید.

این جمله را بخوانید فضای جوسازی های اخیر اصلاح طلبان و هواداران دولت دستتان می آید. «افراد یا گروه‌های شناسنامه‌دار بیایند و مجوز راهپیمایی بگیرند و آرام و مدنی شعار دهند و ابراز وجود کنند، ولی این حق باید برای همه گروه‌های مردم و در موضوعات دیگر نیز رعایت شود؛ حقی که به طور قطع برای دیگران رعایت نمی‌شود و همین تمایز و رفتار دوگانه بخوبی نشان می‌دهد که ریشه ماجرا در کجا شکل گرفته است.»

سابقه این طیف سیاسی و پرونده آنها آنقدر سیاه و تاریک است که نمیتوان به آنها اعتماد کرد، چرا که آشوب و فتنه ای که در سال 88 بپا کردند، هیچگاه از یاد نمیرود، امروز نهم دی ماه است، سالروز حماسه ای که مردم سراسر ایران زمین برای محو فتنه آفریدند و امروز نیز در اکثر شهرهای کشور آیین گرامیداشت این روز با حضور گسترده مردم، همان مردمی که به شرایط اقتصادی معترض هستند، برگزار شد.

آقای جهانگیری گفته است؛«مسائل اقتصادی بهانه است. شاخص های اقتصاد خوب است.»

آقای معاون اول ریاست جمهوری! شاید برای شما خوب باشد، اما برای مردم خوب نیست.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید