تاکید استاندار بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای تکمیل طرح ها در آذربایجان شرقی


تاکید استاندار بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای تکمیل طرح ها در آذربایجان شرقی

تبریز - ایرنا - استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به محدودیت منابع دولتی گفت: از ظرفیت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در تکمیل طرح های استان باید استفاده کرد.

به گزارش ایرنا، مجید خدابخش شامگاه شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان شرقی افزود: هم اکنون اتوبان مراغه - هشترود، بزرگراه تبریز - بازرگان و نیروگاه هریس از جمله طرح های استان است که با مشارکت بخش خصوصی و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی تامین منابع مالی عملیاتی شده است.
وی اظهار کرد: مدیران باید به امور مربوط به نحوه تامین منابع مالی از طریق فاینانس، سرمایه گذاری مستقیم خارجی و مشارکت بخش خصوصی مسلط باشند و هر دستگاه برای خود پروژه ای کلان از محل ماده 27 قانون بودجه به منظور توسعه استان تعریف کند.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه این ماده قانونی فرصتی طلایی در راستای توسعه استان است، یادآوری کرد: ماده 27 بستر تامین مالی طرح ها بوده و مدیران باید با آشنایی از انواع تامین مالی پروژه‌ها از این منابع برای اجرای پروژه‌های استان استفاده کنند.
خدابخش ادامه داد: شهرداری برای تامین مالی مترو 61 مرحله کار انجام داده ولی هنوز نتوانسته به پول خود برسد که این امر نشان از تسلط نداشتن کافی بر قوانین و روش‌های تامین مالی است.
وی با اشاره به اجرای بزرگراه تبریز - بازرگان گفت: این طرح نیاز به 35 هزار میلیارد ریال داشته و اگر منتظر اجرای آن توسط دولت بمانیم سال ها طول می کشد که باید با استفاده از روش‌های جذب سرمایه گذار و مشارکت دولتی، آن را به اتمام رساند.
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر رفع مشکلات حضور سرمایه گذار در استان و تامین زیرساخت لازم از جمله برق، گاز و آب برای سرمایه گذاری آن ها از سوی دولت، یادآوری کرد: برای اجرای طرح های بزرگ در استان از جمله ساخت بیمارستان و تولید برق باید از ظرفیت سرمایه گذار خارجی و داخلی استفاده کرد.
خدابخش افزود: بخش خصوصی به دنبال منافع مالی خود بوده و مدیران دستگاه ها باید با رسیدن به یک گفتمان مشترک با بخش خصوصی به آن ها در خصوص برگشت سرمایه و سودآوری اطمینان دهند.
وی نوسازی و توسعه حمل و نقل را از اولویت های استان اعلام کرد و گفت: مدیران استانی آماده حمایت از سرمایه گذاران در اجرای این طرح ها هستند.
خدابخش با اشاره به اینکه سرمایه گذاران جدید در برخی مناطق استان با کمبود برق مواجه هستند یادآوری کرد: مشکل گاز در حال حل شدن بوده ولی باید برای تولید برق مورد نیاز نیروگاه‌ها از توان بخش خصوصی استفاده کرد.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده:رستگار
8023/6183

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش