1100 قلاده سگ در بوئین زهرا واکسینه شدند


1100 قلاده سگ در بوئین زهرا واکسینه شدند

قزوین- رئیس اداره دامپزشکی بوئین زهرا گفت: بیش از 1100 قلاده سگ در 9 ماهه نخست سال جاری در بوئین زهرا بر علیه بیماری هاری واکسینه شدند.

مهدی مهرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با تلاش همکاران بخش مبارزه با بیماری‌های دامی شهرستان، تعداد یک هزار و ۱۱۸ قلاده سگ علیه بیماری هاری واکسینه شدند.

وی افزود: هاری یک بیماری ویروسی کشنده و مشترک انسان و دام است که سیستم اعصاب مرکزی را درگیر می‌کند و میزان کشندگی آن بسیار بالاست، این بیماری در گوشتخواران اهلی و وحشی و انسان و غالباً از طریق گزش با بزاق آلوده ایجاد می‌شود.

مهرزاده ادامه داد: حیوان هار علائمی از قبیل ترشح شدید بزاق، عدم توانایی در بلع، حمله و گاز گرفتن اجسام و ناله کشیدن را نشان داده و در نهایت فلجی و مرگ آن را به دنبال دارد.

رئیس اداره دامپزشکی بوئین زهرا واکسیناسیون سگ‌ها در روستاها را موثرترین اقدام در جهت کنترل و پیشگیری این بیماری برشمرد و افزود: اداره دامپزشکی بوئین زهرا نسبت به واکسیناسیون سگ‌ها در روستاهای این شهرستان اقدام کرده است.

وی در پایان از دامداران خواست ضمن همکاری با اکیپ‌های دامپزشکی در این خصوص، برای کنترل بیماری، با حصار کشی مناسب خانه و دامداری، از تماس سگ های نگهبان با سگهای ولگرد جلوگیری به عمل آورند و در صورت برخورد با موارد مشکوک مراتب را سریعاً به اداره دامپزشکی شهرستان" اطلاع داده و یا با شماره تلفن ۱۵۱۲ و سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۵۱۲ اطلاع رسانی کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز