تولید انرژی الکتریکی از نیروی شناوری


تولید انرژی الکتریکی از نیروی شناوری

شرکت «دهکده نیک مدرن» با ثبت اختراعی در ایران و ایالات متحده آمریکا، تولید انرژی الکتریکی از نیروی شناور را به عنوان یک اقدام مثبت برای تولید انرژی پاک رقم زد.

قانون- شرکت «دهکده نیک مدرن» با ثبت اختراعی در ایران و ایالات متحده آمریکا، تولید انرژی الکتریکی از نیروی شناور را به عنوان یک اقدام مثبت برای تولید انرژی پاک رقم زد.

تولید انرژی الکتریکی از نیروی شناوریبه گزارش قانون، در این اختراع از نیروی شناوری سیال ساکن، انرژی الکتریکی تولید می‌کند. همچنین در اختراع دانشمندان ایرانی ، یک عنصر اصلی طراحی شده که بدون اعمال نیروی خارجی و تنها بر اثر نیروهای هیدرواستاتیک در سیال ساکن تغییر حجم می‌دهد و تراز انرژی مثبت در یک سیکل ایجاد می‌کند.

این اختراع در اداره ثبت اختراعات کشور به داوری دانشگاه امیرکبیر تأیید و به ثبت رسیده است. همچنین اظهارنامه اختراع مذکور در PCT (معاهده بین‌المللی ثبت اختراعات شامل 152 کشور) ثبت و در اداره ثبت اختراع علامت تجاری ایالات متحده آمریکا (USPTO) ثبت موقت شده است. به علاوه، کانون پتنت ایران، این اختراع را بررسی و تأیید نموده و هزینه لازم برای ثبت دائم در اداره پتنت ایالات متحده را تقبل نموده و در همین راستا اقدامات لازم را شروع کرده است.

تولید انرژی الکتریکی از نیروی شناوری دریچه جدیدی در انرژی‌های تجدیدپذیر گشوده و یک انرژی پاک جدید است که هیچگونه اثر سوء زیست محیطی ندارد. با توجه به استقلال از شرایط اقلیمی و جغرافیایی و عدم وابستگی به تابش خورشید و وزش باد و بی‌نیازی از آب جاری، تولید برق از آب ساکن نسبت به سایر انرژی‌های تجدیدپذیر مانند انرژی‌های خورشیدی، بادی و برق آبی مزایای زیادی دارد.

تولید انرژی الکتریکی از نیروی شناوری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا