آیا نبض اطراف ناف خطرناک است؟


آیا نبض اطراف ناف خطرناک است؟

نبض اطراف ناف می تواند یک تجربه ترسناک باشد و ممکن است احساس کنید که مبتلا به یک بیماری تهدید کننده شده اید. با این حال، حقیقت این است که بسیاری از مردم نبض اطراف ناف را تجربه می کنند. نبض ما– در این مقاله ما به شما خواهیم گفت که چه عواملی باعث نبض […] نوشته آیا نبض اطراف ناف خطرناک است؟ اولین بار در نبض ما پدیدار شد.

آیا نبض اطراف ناف خطرناک است؟آیا نبض اطراف ناف خطرناک است؟

نبض اطراف ناف می تواند یک تجربه ترسناک باشد و ممکن است احساس کنید که مبتلا به یک بیماری تهدید کننده شده اید. با این حال، حقیقت این است که بسیاری از مردم نبض اطراف ناف را تجربه می کنند.

نبض ما– در این مقاله ما به شما خواهیم گفت که چه عواملی باعث نبض اطراف ناف می شود. آئورت بزرگترین شریان بدن است. هنگامی که خون قلب را ترک می کند، وارد آئورت می شود و توسط آن به سراسر بدن منتقل شود.

بخشی از آئورت به نام “آئورت نزولی” درست از میان شکم رد می شود. این بدان معنی است که وقتی دست خود را بر روی شکم خود قرار می دهید، طبیعی است که پالس خون خود را احساس کنید.

به طور کلی هر چقدر لاغرتر باشید، نبض خود را راحت تر احساس می کنید. افرادی که دارای اضافه وزن یا چاقی هستند نمی توانند به آسانی آن را احساس کنند.

آیا نبض اطراف ناف خطرناک است؟

آیا نبض در اطراف ناف می تواند نشانه مشکل جدی باشد؟

ممکن است احساس نبض در اطراف ناف شما نشانه ای از آنوریسم آئورت شکمی (AAA) باشد. آنوریسم زمانی اتفاق می افتد که دیواره شریان ضعیف شود. با گذشت زمان دیواره شریان می تواند پارگی داشته باشد که منجر به عوارض جدی (حتی مرگ) شود.

همچنین ممکن است در قسمت آسیب دیده شریان، لخته خونی تشکیل شود. اگر لخته خون به ریه ها یا مغز منتقل شود، می تواند منجر به مرگ شود. بنابراین پاسخ این سوال مثبت است، نبض در معده می تواند نشانه ای از AAA و خطرناک باشد.

یکی از دلایلی که آنوریسم آئورت شکمی باعث مرگ بسیاری از افراد می شود این است که به آرامی رشد می کند و تا زمانی که به آهستگی رشد می کند هیچ گونه علائمی ندارد.

آیا نبض اطراف ناف خطرناک است؟

همان طور که آنوریسم رشد می کند، ممکن است به عنوان یک نشانه، نبض در اطراف ناف احساس شود. همچنین ممکن است درد در شکم، پشت و پهلو نیز تجربه شود. آیا می توانید خطر ابتلا به AAA را کاهش دهید؟ قطعا!

اگر سیگاری هستید، باید بلافاصله آن را متوقف کنید تا رشد آنوریسم کمتر شود. اگر آنوریسم کوچک باشد، پزشک ممکن است فقط آن را تحت نظر بگیرد. زمانی که آنوریسم بسیار بزرگ شود، پزشک شما جراحی را توصیه خواهد کرد.

خطرات نبض اطراف ناف

فشار خون بالا یک عامل خطر بزرگ برای پیشرفت AAA است. داشتن فشار خون بالا به این معنی است که خون شما تنش زیادی به دیواره های رگ هایتان وارد می کند.

اگر شما جوان و سالم هستید، فشار خون بالا احتمالا تاثیری بر شما نمی گذارد. با این حال با گذشت زمان، فشار خون بالا می تواند خطر مرگ را افزایش دهد.

دیگر عوامل خطر برای AAA، داشتن کلسترول بالا، سن بالای ۶۰ سال و داشتن «آمفیزم» است. اگر این فاکتور های خطر را دارید و احساس نبض قوی در شکم و اطراف ناف خود احساس می کنید، به پزشک مراجعه کنید.

آیا نبض اطراف ناف خطرناک است؟

آیا نبض اطراف ناف اضطراب آور است؟

در حالی که تحقیقات بر روی اثر اضطراب هنوز ادامه دارد، شواهدی زیادی وجود دارد که نشان می دهد چگونه اضطراب بر بدن شما می تواند اثر بگذارد. به طور خاص می تواند باعث شود که بیمار علائمی احساس کند که وجود ندارند!

همچنین می تواند فرد را از بدن خود آگاه کند به گونه ای که چیز های کوچک (مانند سوزن سوزن شدن) را مانند مشکلی جدی و بزرگ احساس کنند. اگر فردی مضطرب هستید، در نظر بگیرید که برخی از علائم شما ساخته ذهن تان است!

در حالی که نبض در اطراف ناف شما وجود دارد، به دلیل اضطراب، می توانید در چند جای دیگر هم احساس کنید. تقریبا ۴۰ میلیون بزرگسال در ایالات متحده اختلال اضطراب دارند. اکثر این افراد، زنان هستند.

آیا نبض اطراف ناف خطرناک است؟

احساس نبض تا چه حد قوی است؟

قدرت نبض برای تشخیص جدی بودن مشکل، بسیار مهم است. هر چه قدر قوی تر باشد، بیشتر احتمال دارد که دلیل آن آنوریسم باشد. فقط به یاد داشته باشید که این یک دستور العمل است نه یک قانون بنیادی.

ممکن است یک ضربان قوی در شکم خود حس کنید ولی هیچ مشکلی نداشته باشید. به همین ترتیب، ممکن است هیچ نبضی اصلا احساس نکنید ولی آنوریسم داشته باشید.

آیا نبض اطراف ناف خطرناک است؟

چه زمانی نبض در اطراف ناف را احساس می کنید؟

اکثر مردم زمانی که به پشت دراز بکشند، این علامت را احساس خواهند کرد. و ممکن است در حین خواب بیشتر احساس شود و دلیل آن این است که در حین خواب شما آگاهی بیشتری نسبت به بدن خود دارید.

احساس نبض در اطراف ناف، می تواند بعد از صرف یک وعده غذایی بزرگ یا پس از فعالیت بدنی (مانند ورزش یا سکس) قوی تر شود. اگر نبض خود را دنبال کنید، متوجه خواهید که همزمان با ضربان قلب شماست.

آیا نبض اطراف ناف خطرناک است؟

آیا باید به پزشک مراجعه کنم؟

– این بستگی به این دارد که نبض تا چه حد قوی است و تا چه اندازه شما را اذیت می کند.

– اگر نبض قوی نیست و یا علائم دیگری ندارید، احتمالا لزومی بر مراجعه به پزشک نیست. اما اگر ضربان قوی است و یا علائم دیگری دارید، بهتر است آن را بررسی کنید.

– اگر مطمئن نیستید، برای جلوگیری از اضطراب بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

لیست سیسمونی درمان زگیل تناسلی اصلاح طرح لبخند تست پاپ اسمیر کاشت موی سر
آیا نبض اطراف ناف خطرناک است؟
امتیاز شما :

سوال پزشکی دارید ؟!؟
همین الان از طریق تلگرام سوال خود را بپرسید و پاسخ خودتون را در یافت کنید !
کانال نبض ما رو نمی دانید ؟!! می توانید از طریق کانال تلگرام نبض ما آخرین مطالب سایت را دنبال کنید !

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چطور اینترنت هدیه دولت را فعال کنیم؟ + مراحل