طرز تهیه کوفته تبریزی اصیل و نکات کلیدی پخت عالی


کوفته تبریزی از انواع غذاهای معروف و پرطرفدار ایرانی است که شما می توانید این غذای خوش طعم را در منزل بپزید و از طعم بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید. در طرز تهیه کوفته تبریزی اصیل از برنج و لپه و گوشت چرخ کرده و تخم مرغ و پیاز و سبزی معطر و گردو و زرشک و فلفل و نمک و ادویه و رب استفاده می شود. کوفته...

اشتراک گذاری در Facebook اشتراک گذاری در Twitter اشتراک گذاری در Google+ اشتراک گذاری در Reddit اشتراک گذاری در Pinterest اشتراک گذاری در Linkedin

در این آموزش طرز تهیه کوفته تبریزی اصیل به همراه نکات طلایی برای پخت بهتر را در اختیار شما کدبانوهای عزیز و گرامی قرار داده ایم که امیدواریم بتوانید با کمک این مطلب آموزشی کوفته تبریزی خوشمزه و لذیذی را در منزل بپزید.

کوفته تبریزی از انواع غذاهای معروف و پرطرفدار ایرانی است که شما می توانید این غذای خوش طعم را در منزل بپزید و از طعم بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید. در طرز تهیه کوفته تبریزی اصیل از برنج و لپه و گوشت چرخ کرده و تخم مرغ و پیاز و سبزی معطر و گردو و زرشک و فلفل و نمک و ادویه و رب استفاده می شود.

کوفته های ایرانی انواع مختلفی دارند و از خوشمزه ترین آن ها می توان به کوفته سبزی، کوفته تبریزی و کوفته شیرازی اشاره کرد و اگر شما علاقه زیادی به پخت کوفته های ایرانی دارید بهتر است این نوع کوفته ها را در برنامه غذایی خود قرار دهید.



طرز تهیه کوفته تبریزی اصیل و نکات کلیدی پخت عالی

طرز تهیه کوفته تبریزی اصیل و نکات کلیدی پخت عالی


طرز تهیه کوفته تبریزی اصیل و نکات کلیدی پخت عالی

مواد لازم

برنج : ۱ پیمانه لپه : ۱ پیمانه گوشت چرخ کرده گوساله و گوسفندی : ۲ پیمانه تخم مرغ : ۲ عدد سبزی معطر : نصف لیوان پیاز رنده شده : ۱ عدد پیاز سرخ شده : ۲ عدد زرشک : به مقدار لازم گردو : به مقدار لازم آلو : به مقدار لازم فلفل : به مقدار لازم نمک : به مقدار لازم ادویه : به مقدار لازم رب : ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کوفته تبریزی به همراه نکات طلایی برای پخت بهتر

برای پخت کوفته تبریزی لپه و برنج را به صورت جداگانه نیم پز کنید و آن ها را آبکش نمایید. درون قابلمه ای مناسب ۲ قاشق پیاز سرخ شده و رب و فلفل و نمک و ادویه را بریزید سپس همه این مواد را سرخ کنید و دو لیوان آب به مخلوط مواد سس بیفزایید و اجازه دهید تا سس کوفته تبریزی به دمای جوش برسد.

طرز تهیه کوفته تبریزی اصیل و نکات کلیدی پخت عالی
در مرحله بعدی طرز تهیه کوفته تبریزی اصیل, لپه و برنج را دو مرتبه چرخ کنید و یا آن ها را درون غذاساز بریزید و یا یکدیگر میکس نمایید.

طرز تهیه کوفته تبریزی اصیل و نکات کلیدی پخت عالی

سپس گوشت چرخ کرده و پیاز رنده شده و تخم مرغ ها و سبزی معطر را به مخلوط برنج بیفزایید و این مواد را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ورز دهید تا مواد کوفته چسبنده شوند و در حین ورز دادن نمک و ادویه را به مواد کوفته اضافه کنید. اگر بعد از گذشت ۲۰ دقیقه ورز دادن مواد کوفته به چسبندگی لازم نرسیدند می توانید برای چسبنده کردن مواد ۲ قاشق آرد نخودچی به آن اضافه کنید.
در این مرحله از طرز تهیه کوفته تبریزی اصیل, دست هایتان را به خوبی خیس کنید و مقداری از مواد کوفته را بردارید و به آن فرم دهید سپس داخل مواد کوفته تبریزی را گود کنید و آلو و گردو را درون مواد قرار دهید و روی آلو و گردو٬ پیاز داغ و زرشک را قرار دهید سپس روی مواد درونی کوفته را بپوشانید و تا تمام شدن مواد٬ کوفته تبریزی ها را به همین روش آماده کنید و کوفته های آماده شده را درون سس در حال جوش قرار دهید و شعله گاز را روی حرارت متوسط قرار دهید تا کوفته ها به مدت ۲۰ دقیقه خودشان را بگیرند سپس آن ها را درون قابلمه جابجا کنید و شعله گاز را روی حرارت کم تنظیم کنید تا کوفته به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دیگر نیز بپزند و سس کوفته غلیظ تر شود.

طرز تهیه کوفته تبریزی اصیل و نکات کلیدی پخت عالی

طرز تهیه کوفته تبریزی اصیل و نکات کلیدی پخت عالیطرز تهیه کوفته تبریزی اصیل و نکات کلیدی پخت عالی

نکات طلایی پخت بهتر کوفته تبریزی

برای وا نشدن کوفته ها در تهیه کوفته تبریزی بهتر است مواد را به خوبی ورز دهید. توجه داشته باشید که در زمان قرار دادن کوفته در سس مخصوص باید سس کوفته در حال جوشیدن روی شعله متوسط باشد و در ۲۰ دقیقه اول پخت کوفته تبریزی نباید درب قابلمه را روی آن قرار دهید. سبزی مخصوص برای پخت کوفته تبریزی اصیل شامل ترخون و تره و مرزه و جعفری و سبزی های معطر می باشد. برای خوش طعم شدن سس مخصوص کوفته تبریزی می توانید از یک قاشق غوره و یا زرشک استفاده کنید. در طرز تهیه کوفته تبریزی اصیل اندازه گوشت باید ۲ برابر اندازه لپه و برنج باشد و برای هر پیمانه برنج از دو عدد تخم مرغ باید استفاده کنید. از گوشت چرخ کرده چرب برای پخت کوفته تبریزی استفاده نکنید زیرا گوشت چرب باعث وا رفتن کوفته می شود.

طرز تهیه کوفته تبریزی اصیل و نکات کلیدی پخت عالی

مناسب ترین گوشت برای پخت کوفته تبریزی گوشت چرخ کرده گوسفند و گوساله است. برای پخته شدن سریع لپه ها بهتر است آن ها را به مدت چند ساعت درون آب سرد خیس کنید. مدت زمان مناسب برای پخته شدن کوفته تبریزی ۴۰ دقیقه می باشد. برای جلوگیری از بوی تخم مرغ گرفتن کوفته تبریزی می توانید تخم مرغ ها را در ظرف مناسبی بشکنید سپس نمک و فلفل سیاه را به تخم مرغ ها اضافه کنید و هم بزنید و تخم مرغ های زده شده را به مواد کوفته اضافه کنید. اگر تمایل دارید کوفته تبریزی را به روش اصیل پخته کنید بهتر است نصف برنج و لپه را چرخ کنید و باقی مانده برنج و لپه را به صورت زنده در پخت کوفته استفاده کنید. اگر تمایل دارید بعد از پخت اندازه سس کوفته ها بیشتر باشد در هنگام پختن کوفته ها نباید روی قابلمه درب قرار دهید.

طرز تهیه کوفته تبریزی اصیل و نکات کلیدی پخت عالی

در این مطلب با طرز تهیه کوفته تبریزی با روش اصلی آشنا شدید که امیدواریم از پخت این غذای بی نظیر نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده پخت انواع کوفته کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع دلمه و کوفته

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!