هدف بعدی فاطمه روحانی در تکواندو؛ مدال بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا


هدف بعدی فاطمه روحانی در تکواندو؛ مدال بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا

به گزارش پایگاه خبری ورزش بانوان، فاطمه روحانی ظهر یکی از روزهای زمستانی، دی ماه 1396 مهمان ورزش بانوان بود. وی متولد 20 فروردین 72 و یکی از اعضای تیم ملی تکواندو بانوان است. روحانی از سال 82 وارد دنیای تکواندو شده و همچنان در حال ادامه دادن است. این روزها در لیگ برای تیم بیمه رازی مبارزه می‌کند، تیمی که صدرنشین است و مدعی اصلی قهرمانی در...

به گزارش پایگاه خبری ورزش بانوان، فاطمه روحانی ظهر یکی از روزهای زمستانی، دی ماه ۱۳۹۶ مهمان ورزش بانوان بود. وی متولد ۲۰ فروردین ۷۲ و یکی از اعضای تیم ملی تکواندو بانوان است. روحانی از سال ۸۲ وارد دنیای تکواندو شده و همچنان در حال ادامه دادن است. این روزها در لیگ برای تیم بیمه رازی مبارزه می‌کند، تیمی که صدرنشین است و مدعی اصلی قهرمانی در لیگ.

او که مدال نقره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون را در کارنامه دارد، مدتی است از تیم ملی و اردوها فاصله گرفته اما تا یک سال پیش جزو شاکله اصلی تیم ملی تکواندو بانوان بود.

در ادامه گفت و گوی ورزش بانوان با فاطمه روحانی را می‌خوانید:

ورود فاطمه روحانی به دنیای تکواندو

۱۰ ساله بودم تکواندو را شروع کردم. همکلاسی‌ای داشتم که تکواندو کار می‌کرد، با اینکه علاقه داشتم بعد از کلاس فقط می‌رفتم تا دوستم را تماشا کنم؛ ثبت نام کردم و از همین جا مسیر زندگی من رنگ دیگری به خود گرفت. از سال اول نوجوانان وارد تیم ملی شدم.

دلیل دوری یک ساله فاطمه روحانی

اکثر تکواندوکاران خصوصا ملی‌پوشان تمام زندگی خود را وقف این رشته می‌کنند. تمام ابعاد زندگی یک ورزشکار حرفه‌ای معطوف به رشته ورزشی‌اش می‌شود. با این حال تا به این لحظه هیچ‌کدام از این سختی‌ها و حتی مصدومیت‌ها باعث نشد تا به کنار گذاشتن تکواندو فکر کنم.

اما اینکه دراز مدت از اردوهای ملی فاصله گرفتم دلیل شخصی دارد، اردونشینی به مدت طولانی تمام زندگی‌ام را مختل کرده بود. کمی از این فضا دور شدم اما در حال حاضر خوشبختانه شرایط خوبی دارم و با تصمیم جدی قصد بازگشت به تیم ملی را دارم. در مسابقات انتخابی تیم ملی برای بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸، بهمن ماه، شرکت می‌کنم و هدفم کسب مدال این بازی‌هاست.

احتمال حضور نور تاتار در تیم بیمه رازی

بیمه رازی با امتیاز ۲۲ صدرنشین لیگ تکواندو بانوان است. کاپیتان تیم هستم و از رقابت برای تیمی که استاد ندا زارع هدایتش را بر عهده دارد، لذت می‌برم. استاد زارع الگوی اخلاقی من است و دوست دارم روزی دنباله روی او در مربیگری باشم.

تیم بیمه رازی مدعی اصلی قهرمانی در لیگ است؛ از سال گذشته وارد لیگ تکواندو شد و در اولین سال حضور هم قهرمان شد.

برای دور برگشت احتمال حضور نور تاتار ( همسر مهران عسکری، عضو سابق تیم ملی تکواندو مردان ایران ) تکواندو کار اهل ترکیه در تیم ما وجود دارد. مذاکرات انجام شده و فقط تایید نهایی آن مانده.

سهمیه المپیک و فاطمه روحانی

در یکی از مسابقات کسب سهمیه المپیک ریو ۲۰۱۶ به میزبانی ویتنام شرکت کردم، اما به صلاحدید کادر فنی در یک وزن بالاتر از وزن خودم. من وزن سه المپیک هستم اما در وزن چهار المپیکی رقابت کردم. وزن ۴ المپیک خیلی زیاد بود و از پس آن برنیامدم.

جایگاه فوتبال در زندگی تکواندوکار

به فوتبال علاقمندم و طرفدار استقلال هستم. پروپاقرص پیگیر بازی‌ها نیستم، اما نتایج را دنبال می‌کنم.

حمایت خانواده

سه خواهر و یک برادر دارم و فرزند آخر خانواده‌ام؛ خانواده من چندان اهل ورزش نیستند و تا جایی که توانستند حمایتم کردند.

حس و حال فاطمه روحانی قبل از مسابقات

اهل استرس نیستم خونسردم و تا به حال قبل از هیچ مسابقه‌ای استرس و نگرانی نداشتم. همیشه هم عکس العملم بعد از برد یا باخت به یک صورت بوده است.

سوسن حاجی پور بهترین است

سوسن حاجی پور، بهترین تکواندوکاری است که در بخش زنان ایران به خود دید.

موقعیت شغلی

تمام درآمدم از تکواندو است. نداشتن شغل مهم‎ترین دغدغه ورزشکاران است. ورزشکاران حرفه‌ای با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند. کاش امکانی فراهم شود تا آینده شغلی ما هم چه در دوران قهرمانی و چه بعد از آن فراهم باشد.

شهرت

چندان جویای شهرت نبودم چون شهرت دردسرهای زیادی دارد. البته خیلی کم پیش آمده که مرا بشناسند، همین تعداد هم همیشه دختران بودند. هدف من از ورزش شهرت نیست و در حال حاضر تمرکزم روی کسب مدال بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا است.

آشپزی و هنر

آشپزی اصلا بلد نیستم حوصله آشپزی هم ندارم. اما عاشق موسیقی هستم، حتی کلاس ویولن هم ثبت نام کردم اما چون درگیر اردوهای ملی بودم نیمه کاره ماند و نرفتم.

فوبیا

با اینکه دست فرمانم خوب است اما همیشه ترس از تصادف دارم و به فوبیایی در زندگی من تبدیل شده است.

بهترین و بدترین اتفاق ورزشی در زندگی فاطمه روحانی

بهترین: مدال نقره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون

بدترین: شکستن دستم یک هفته مانده به مسابقات جهانی نوجوانان

هدف بعدی فاطمه روحانی در تکواندو؛ مدال بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا

هدف بعدی فاطمه روحانی در تکواندو؛ مدال بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا

هدف بعدی فاطمه روحانی در تکواندو؛ مدال بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش بانوان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد