آمپولهای تزریقی پیشگیری از بارداری


آمپولهای تزریقی پیشگیری از بارداری

آمپولهای تزریقی پیشگیری از بارداری آمپولهای تزریقی پیشگیری از بارداری یکی از موثرترین روشهای موجود جهت جلوگیری از حاملگی و از روشهای مورد استفاده در خانمهاست. در این آمپولها معمولاً فقط از یک نوع هورمون زنانه (پروژسترون) استفاده شده است و با تزریق یک آمپول بصورت عضلانی هورمون بتدریج وارد جریان خون می شود. بنابراین بمدت طولانی...

آمپولهای تزریقی پیشگیری از بارداری

آمپولهای تزریقی پیشگیری از بارداری یکی از موثرترین روشهای موجود جهت جلوگیری از حاملگی و از روشهای مورد استفاده در خانمهاست.

در این آمپولها معمولاً فقط از یک نوع هورمون زنانه (پروژسترون) استفاده شده است و با تزریق یک آمپول بصورت عضلانی هورمون بتدریج وارد جریان خون می شود. بنابراین بمدت طولانی اثرشان باقی می ماند (معمولاً هر آمپول پیشگیری از بارداری تا سه ماه از حاملگی جلوگیری می کند)

آمپولهای تزریقی پیشگیری از بارداری از طریق مهار تخمک گذاری و تغییر در ترشحات دهانه رحم مانع از حاملگی می شود این روش برای خانمهائی تازه ازدواج کرده معمولاً توصیه نمی شود.

استفاده از این آمپولها غیر از جلوگیری از بارداری فواید دیگری نیز بهمراه دارد به شرح زیر :

در خانمهائی شیرده تولید شیر را افزایش می دهد، بنابراین روش مناسبی برای خانمهائی شیرده محسوب می شود. احتمال عفونتهای لگنی را کاهش می دهد. از پیدایش سرطان رحم تا حدودی پیشگیری می کند. بعضی از کیستهای تخمدانی را بهبود می دهد.

ولی در شرایط خاصی استفاده از این روش ممنوع می باشد.

موارد منع مصرف آمپولهای پیشگیری از بارداری به شرح زیر می باشد:

سرطان پستان هرگونه سرطان دستگاه تناسلی خونریزی مهبلی با علت تشخیصی حاملگی هپاتیت ویروسی فعال (نوعی بیماری کبد) اختالات انعقادی خون بالا بودن چربی خون بیماریهای قلبی عروقی مرض قند (دیابت) سابقه خارش شدید یا تبخال در دوران حاملگی بیماری وخیم کبدی
آمپولهای تزریقی پیشگیری از بارداری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی