داستان نداری؛ درخواست مبلمان 12میلیونی و اجرای مهریه


داستان نداری؛ درخواست مبلمان 12میلیونی و اجرای مهریه

تهران - ایرنا - ناتوانی در خرید مبلمان 12 میلیون تومانی و پرده 6 میلیونی برای پدری کارگر با 4 دختر مجرد، کم بود که قوز مهریه 133 میلیونی همسر هم به بقیه قوزها اضافه شد و این مرد میانسال را زندان نشین کرد.

به گزارش خبرنگار قضایی ایرنا، پرونده های مهریه به یکی از معضلات اصلی ستاد مردمی دیه کشور تبدیل شده است طوری که در مهرماه نسبت به شهریور امسال بر این دسته از مددجویان اضافه شده و در حال حاضر بیش از 2500 زندانی مهریه در کشور تحمل حبس می کنند.
در بازخوانی یکی از پرونده های تشکیل شده در ستاد دیه، با پرونده فردی به نام «اکبر - الف» مواجه می شویم که از بهمن سال 94 تا کنون به دلیل ناتوانی در پرداخت تعهد مهریه در زندان شهرستان فسا تحمل حبس می ‌کند.
مثلی از قدیمی ترها شاید بارها شنیده باشیم که می گفتند «کف دستم مو ندارد، می گوید بکن» که این ضرب المثل مصداق اکبر آقای این قصه است که در ذیل می خوانید.
همسر این فرد که 4 دختر مجرد دارد، به دلیل مشکلات معیشتی و با اطلاع از وضعیت نابسامان مرد خانه، برای دریافت مهریه 72 سکه‌ای خود او را روانه زندان کرده است.
مددجوی مهریه قصه ما، تا پیش از حبس به کار جمع‌آوری ضایعات اشتغال داشته و با پول کارگری مایحتاج زندگی را تامین می‌ کرد و در قبال درخواست‌های فرزندان و البته مطالبات همسرش بسیار سخت تلاش می کرد. اما داستان ادامه دار چشم و هم چشمی این کارگر را به مصیبتی دچار کرد، دیگر تقاضا به خرید مبلمان 12 میلیون تومانی، پرده 6 میلیونی و یخچال «ساید بای ساید» رسیده بود، آنهم در شهر کوچکی مانند فسا. اکبرآقا که برای تهیه نان شب هم مشکل داشت حالا قصه‌ پر غصه‌ ای به قصه های زندگی پر از مشقت او اضافه شده است.
موضوع اما فراتر از این حرف ها است؛ همسر او به خرید وسایل گران قیمت منزل اکتفا نکرده و با علم به وضع مالی نامناسب همسرش، 72 سکه مهریه خود را به اجرا گذاشت و او را با یک بدهی 133 میلیون تومانی راهی زندان کرد.
در طول دو سالی که این فرد در بند ندانم ‌کاری خود گرفتار است، همسرش با بهانه یا بی بهانه در روندی نه چندان طولانی از او متارکه کرده و راهی خانه پدری می‌شود.
باتوجه به اینکه پرونده‌های مهریه هرگز در الویت ستاد دیه نبوده و نیست، اما مدت حبس طولانی این فرد و مشکلات جسمانی او و البته سختی های فرزندانش در برآورده کردن نیازهای اساسی‌ شان، کمیته صلح و سازش این نهاد مردمی برای حل مشکل آنها پیگیر پرونده شد و باتوجه به کاهش این بدهی به میزان 25 میلیون تومان در قالب مصالحه با شاکی پرونده اما بابت بقیه بدهی، همچنان این مرد 50 ساله در حبس به سر می برد.
مهمترین موضوع پرونده های مربوط به مهریه در ستاد دیه گوناگونی استان ها است؛ قبل تر این موارد برای خود حرمت داشت؛ زندان رفتن قبح داشت؛ اما امروز از چناران در خراسان رضوی تا بوشهر و یزد و خوانسار اصفهان، پرونده های مهریه و مددجوی مهریه مشاهده می شود و دیگر اینگونه نیست که این پرونده ها مربوط به کلان شهرها یا تهران باشد.
باید هشیار بود و به همه این موارد توجه داشت؛ مهر و محبت شوهر به همسر به تعداد سکه ها نیست؛ دیوارهای دوام زندگی زناشویی با چیدن سکه های بیشتر بالا نمی رود بلکه با مهر واقعی و داشتن قلبی آرام، مهربان و بی کینه و مهمتر از همه با داشتن خصیصه خوب گذشت است.
به گزارش ستاد دیه کشور، نیکوکارانی که تمایل دارند یاری‌گر این مددجوی نیازمند باشند، می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب‌های ستاد دیه کشور واریز کرده و برای اختصاص مبلغ پرداختی به منظور آزادی این فرد، فیش‌ پرداختی را با تحریر موضوع کمک انجام ‌شده به شماره 88916011 دورنگار کنند. روابط عمومی ستاد دیه با تلفن تماس 15 - 88916012 پاسخگوی سؤالات شما در این زمینه خواهد بود.
اجتمام**7329**1021
خبرنگار: لیلا اسماعیل نژاد**انتشار: حسین نوروزیان
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانواده

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک