یارانه هیچ نیازمندی قطع نمی‌شود


یارانه هیچ نیازمندی قطع نمی‌شود

رییس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه در خصوص پیشنهاد حذف 34 میلیون یارانه بگیر در لایحه بودجه سال آینده گفت: مردم مطمئن باشند یارانه هیچ نیازمندی قطع نمی‌شود.

طهمورث الیاسی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، تمرکز زدایی، افزایش شفافیت، ایجاد اشتغال و کاهش فقر مطلق را از جمله رویکردهای دولت در تدوین لایحه بودجه سال 97 عنوان کرد.

حذف "یارانه" 34 میلیون نفر با هدف حذف "فقر مطلق" است

الیاسی در ادامه به موضوع قطع یارانه 34 میلیون نفر در لایحه بودجه سال آینده اشاره کرد و افزود: این کار با هدف از بین بردن فقر مطلق صورت مطلق صورت می‌گیرد.

وی افزود: دولت در راستای کاهش فقر مطلق در گام اول در بودجه امسال یارانه اقشار ضعیف تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی را افزایش داد.

الیاسی تصریح کرد: یک خانوار تک نفره تحت پوشش این دو نهاد که قبلا 45 هزار و 500 تومان یارانه و 53 هزار تومان مستمری دریافت می کرد، در حال حاضر 193 هزار تومان دریافت می کند که نشان دهنده افزایش 2.5 برابری مجموع یارانه و مستمری این شخص است.

وی افزود: مجموع یارانه و مستمری دریافتی خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی در بودجه امسال 2.5 برابر شده و دولت تلاش دارد در بودجه سال آینده نیز این مبلغ را افزایش دهد.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه در خصوص معیار انتخاب 41 میلیون نفر یارانه بگیر، گفت: دولت با شناسایی خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی، عشایر، زنان سرپرست خانوار و روستاییان مناطق محروم به عدد 41 میلیون نفر رسیده است.

وی افزود: مابقی افراد هم که یارانه آنها قطع می شود در صورت اعلام نیاز یارانه آنها مجددا برقرار می شود.

برخی مدیران با حقوق بیش از 18 میلیون تومان "یارانه" می‌گیرند!

الیاسی تصریح کرد: در حال حاضر از جمعیت حدود 80 میلیون نفری کشور، 77 میلیون نفر یارانه دریافت می‌کنند و دولت تنها توانسته سه میلیون نفر از یارانه‌بگیران را کم کند.

وی افزود: هم اکنون برخی مدیران میانی مانند معاونین ادارات و دستگاه‌ها هم یارانه می گیرند و آن طور که شنیده‌ایم برخی مدیران با حقوق بیش از 18 میلیون تومان هم هستند که باز هم یارانه می‌گیرند که باید یارانه این افراد قطع شود.

یارانه هیچ "نیازمندی" قطع نمی‌شود

رییس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه تصریح کرد: دولت پس از قطع یارانه 34 میلیون نفر تصمیم دارد بانک اطلاعاتی تشکیل داده و صحت نیازمندی 41 میلیون یارانه بگیر را احصا کند.

وی افزود: با پایش اطلاعاتی و تشخیص نیازمندان واقعی دریافت یارانه، از محل منابع قطع یارانه، درآمد اقشار ضعیف جامعه افزایش می یابد و اگر مبلغی هم از این محل مازاد ماند صرف اشتغال خواهد شد.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه تاکید کرد: مردم اطمینان داشته باشند که یارانه هیچ فرد نیازمندی قطع نمی شود.

هزینه‌های جاری دولت متناسب با تورم افزایش داده شده است

الیاسی در ادامه در خصوص چرایی افزایش 10 درصدی هزینه‌های جاری دولت، به پیش بینی تورم 9 درصدی در لایحه بودجه سال آینده اشاره کرد و افزود: حقوق کارمندان دولت باید متناسب با تورم افزایش یابد.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه در پاسخ به این سوال که دولت می تواند در بخشی از هزینه های جاری که مربوط به حقوق کارمندان دولت نیست صرفه جویی کند گفت: بله این امر هم امکان پذیر است و باید صورت بگیرد.

الیاسی در خصوص چرایی کاهش 15 درصدی اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای (اعتبارات عمرانی) کشور در لایحه بودجه سال آینده گفت: بخشی از بودجه بابت دیون و تعهدات سال گذشته باید به پیمانکاران داده شده و بخشی هم بابت اسناد خزانه‌ای است که سال گذشته منتشر شده و سررسید آن فرا رسیده است.

حذف 199 "ردیف اعتباری" از لایحه بودجه 97

رییس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه در ادامه یکی از رویکردهای لایحه بودجه سال آینده را تمرکز زدایی عنوان کرد و افزود: بر اساس این رویکرد ردیف های بودجه‌ای از 337 ردیف به 138 ردیف کاهش داده شده است.

الیاسی افزود: بودجه این ردیف ها به ذیل بودجه های دستگاه های اجرایی یا بودجه های استانی اضافه شده و با این کار عملا چانه‌زنی برای گرفتن اعتبارات بیشتر کم شده و بودجه‌ها عادلانه تر میان استان‌ها و دستگاه ها توزیع می شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه، بیان کرد: همچنین سهم اعتبارات متفرقه از 20 درصد در بودجه امسال به 11.8 درصد در لایحه بودجه کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: این اعتبارات متفرقه به وزراتخانه ها برای اهداف و برنامه های خاص دادئه می‌شد که عمدتا توزیع آن بر اساس سلایق صورت می گرفت.

الیاسی تصریح کرد: این اعتبارات نیز به ذیل دستگاه های اجرایی اضافه شده یا در اختیار استان ها قرار داده شده است.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین در لایحه بودجه سهم بودجه های استانی از سه تا چهار درصد در بودجه امسال به 30 درصد در لایحه بودجه سال آینده افزایش پیدا کرده و در این راستا تمرکززدایی افزایش یافته و استان ها بیشتر می‌توانند در خصوص اعتبارات خودشان تصمیم گیری کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان