استاندار کرمان: کشور را با وحدت و حرکت در مسیر ولایت می سازیم


استاندار کرمان: کشور را با وحدت و حرکت در مسیر ولایت می سازیم

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با تاکید بر اینکه راهی جز این نداریم که کشور را با وحدت بسازیم، عنوان کرد: همه باید در مسیر توسعه کشور تحت فرماندهی ولی فقیه حرکت کنیم و بی شک با ظرفیت های داخلی خود می توانیم کشور را در حوزه های مختلف پیش ببریم.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی در آئین افتتاح شانزدهمین نمایشگاه کتاب کرمان افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون در حوزه توسعه فرهنگ و کتابخوانی کارهای زیادی انجام شده اما به یقین هنوز هم کاستی هایی وجود دارد که باید آنها را رفع کنیم.
وی از بانیان برگزاری نمایشگاه کتاب در کرمان تقدیر کرد و ادامه داد: دولت و همه نهادهای فرهنگی و هنری در سنت حسنه برگزاری نمایشگاه ها از جمله نمایشگاه دولت شرکت می کنند تا خانواده ها و جوانان را به سمت کتابخوانی سوق دهند.
وی با تاکید بر اینکه هنوز به کتابخوانی عادت نکرده ایم گفت: برخی از ما هنوز با تاریخ این کشور به خوبی آشنایی نداریم و کشوری که تاریخ خود را نداند نمی تواند عبرت ها و درس هایی زیادی را از گذشتگان بگیرد.
استاندار کرمان به ورود فنآوری های نو در عرصه کتاب اشاره و بیان کرد: امروز با دسترسی جوامع به فنآوری روز به سمتی خواهیم رفت که کتاب های مجازی و دیجیتالی در اختیار افراد قرار گیرد.
وی بر تشویق افراد به سمت کتابخوانی تاکید و بیان کرد: وظیفه حکومت و دست اندرکاران فرهنگ و هنر این است که زمینه را فراهم کرده و هنرمندان و صاحبان اصلی این حوزه به این عرصه وارد کنند و اقدامت ماندگاری را برجای بگذارند.
وی در ادامه سخنان خود گفت: امیدواریم بتوانیم مجوزهای لازم برای برگزاری اجتماعات قانونی را برای اولین بار در استان کرمان صادر کنیم و این امر را در شورای تامین مقتدر، همراه و همدل مصوب خواهیم کرد.
وی تاکید کرد: استان کرمان از خرد جمعی بالایی برخوردار است و آستانه تحمل در این استان بسیار بالا است و این استان جوانان فهمیده و با شعوری دارد و ببینید این چند روز چه امنیتی در استان کرمان وجود داشته است.
استاندار کرمان با اشاره به تصویب بیش از یک هزار و 347 میلیارد تومان تسهیلات بری اشتغال جوانان در استان کرمان، گفت: بخشی از این اعتبارات جذب نشده و اگر این موارد را با مردم در میان بگذاریم به یقین متقاعد خواهند شد.
شانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان و سیصد و چهل و نهمین نمایشگاه کتاب استانی امروز چهارشنبه با مشاور فرهنگی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار کرمان و برخی از مسئولان استانی در محل دائمی نمایشگاه‌ های بین ‌المللی جنوب ‌شرق کشور گشایش یافت.
نمایشگاه کتاب در کرمان از ساعت 10 صبح تا 20 شب 13 تا 19 دی ‌ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌ های بین‌ المللی جنوب ‌شرق کشور آماده بازدید از علاقمندان به کتاب و کتابخوانی است.
شانزدهمین نمایشگاه کتاب کرمان با حضور 500 ناشر از سراسر کشور و 48 هزار عنوان کتاب در 330 غرفه آماده بازدید علاقمندان است.
برگزاری نشست‌ های تخصصی کتابخوانی، نقد و بررسی، رونمایی از کتاب ‌های جدید از جمله برنامه‌ های فرهنگی این نمایشگاه است.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7440/3029

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رهبری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر امید به صورت داستان + متن شعر