روند قیمت ها در بازار دلار و سکه


روند قیمت ها در بازار دلار و سکه

دیروز هر دلار آمریکا با رشد 31 تومانی به نرخ 4330 تومان معامله شد. در 4 روز معاملاتی اخیر رشد 125 تومانی نرخ دلار رقم خورد.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز، پس از روند کم‌نوسان نرخ دلار در بازه محدود 4180 تا 4195 تومان در هفته آخر آذر و هفته اول دی، از روز شنبه رشد تقاضای سفته‌بازی با چاشنی برخی تجمعات تشدید نوسانات نرخ دلار را به دنبال داشت.

با وجود فشار عرضه از سوی صرافی بانک‌ها، نرخ دلار در میانه معاملات روز یکشنبه مقاومت سطح 4300 تومانی را شکست؛ موضوعی که روز دوشنبه نیز تکرار شد. اما روز گذشته، تداوم فضای هیجانی در بازار ارز دلار را به سقف ۴۳۳۰ تومانی رساند. با فشار عرضه دلار از سوی صرافی بانک‌ها، از ابتدای هفته حرکت تقاضای سفته‌بازی به سمت سایر ارزها به ویژه یورو رشد حدود ۴۵۰ تومانی یورو را در ۴ روز معاملاتی اخیر رقم زد.

دیروز هر سکه طرح جدید با رشد 4 هزار تومانی به قیمت یک میلیون و 494 هزار تومان معامله شد. طلای جهانی نزدیک به بالاترین سطح از سپتامبر 1312 دلار قرار گرفت. شاخص دلار پس از ثبت بیشترین افت در سال 2017 از سال 2003، در اولین روز معاملات به کف 4‌ماهه رسید.

اما همچنان چشم‌انداز رشد نرخ بهره و تقویت رشد اقتصادی فشار را بر طلا حفظ کرده است. در بازار ارز نیز با وجود اینکه پیش‌تر شاهد مقاومت سطح ۴۳۰۰ تومانی با فشار عرضه صرافی بانک‌ها بودیم، روز گذشته نرخ دلار در سطح ۴۳۳۰ تومان معامله شد. پس از کم‌واکنشی سکه در روزهای ابتدایی هفته، روز دوشنبه سکه با جهش ۳۴ هزار تومانی همراه شد. اما روز گذشته با احتمال فروکش هیجانات بازار ارز و مقاومت سطح یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، روند صعودی سکه محدود شد.

اقتصادنیوز

110

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403