نخستین مرکز معیاری خدمات سگ های ژرمن شپرد در کابل گشایش شد


نخستین مرکز معیاری خدمات سگ‌های آلمانی یا ژرمن شپرد ام‌روز( پنج‌شنبه، 13 جدی) با حضور مسؤولان وزارت زراعت، آب‌یاری و مال‌داری و پزشکان مختصص صحت حیوانی در کابل افتتاح شد. مسؤولان مرکز معیاری خدمات سگ‌های ژرمن می‌گویند این مرکز فعالیت خود را بخش‌های نسل‌گیری، تهیه مواد غذایی و صحی، کدگذاری روی بدن سگ‎‌ها یا چیپنگ Read the full...

نخستین مرکز معیاری خدمات سگ های ژرمن شپرد در کابل گشایش شدنخستین مرکز معیاری خدمات سگ های ژرمن شپرد در کابل گشایش شد

نخستین مرکز معیاری خدمات سگ‌های آلمانی یا ژرمن شپرد ام‌روز( پنج‌شنبه، ۱۳ جدی) با حضور مسؤولان وزارت زراعت، آب‌یاری و مال‌داری و پزشکان مختصص صحت حیوانی در کابل افتتاح شد.

مسؤولان مرکز معیاری خدمات سگ‌های ژرمن می‌گویند این مرکز فعالیت خود را بخش‌های نسل‌گیری، تهیه مواد غذایی و صحی، کدگذاری روی بدن سگ‎‌ها یا چیپنگ به منظور شناسایی و جلوگیری از مفقود شدن، تربیه و آموزش‌، واکسین و تشخیص و تداوی امراض گوناگون سگ‌های آلمانی آغاز نموده‌است.

مسؤولان این اداره ایجاد مرکز معیاری خدمات صحی را برای آموزش و پرورش و تشخیص و تداوی امراض گوناگون سگ‌های آلمانی یک نیاز اساسی خواندع و افزودند که این اداره مصمم است تا نماینده‌گی‌‌هایش را در سایر ولایت‌های افغانستان نیز ایجاد نمایند.

به اساس اطلاعات مسؤولان این مرکز، قرارست این داره برای تمام نهادهای امنیتی، وزارت‌خانه‌ها، کاخ ریاست جمهوری سگ‌های تربیه شدۀ از نسل آلمانی که در روی‌داد‌های گوناگون امنیتی از آن استفاده می‌گردند، تقدیم نماید.

از سوی‌هم، بازمحمد نظامی، آموزگار بین‌المللی سگ‌های آلمانی گفت که سگ‌ها ژرمن شپرد در بین ۶۰۰ نوع سگ در جهان از ذکاوت‌ترین آن‌هاست که پس از ۱۸ ماه تربیه، آماده فعالیت در بخش‌های کشف ماین‌ها، جسدها و مواد انفجاری می‌گردند.

از سوی هم، احمد مختار محسنی، مسؤول بخش صحت حیوانی وزارت زراعت، آب‌یاری و مال‌داری نقش این مرکز را برای پاکی محیط زیست، کمک برای اداره‌های شهرداری و رشد اقتصاد کشور خیلی مفید خواند و هم‌کاری اداره‌اش را با این نهاد اعلام کرد.

او گفت که شهروندان کشور تا به حال دربخش نگه‌داری و آموزش و پرورش نسل سگ‌های خارجی در کشور مشکلات زیاد داشته و افزود که با ایجاد این مرکز یک‌طرف این مشکلات حل خواهد گردید و از سوی دیگر، زمینۀ رشد اقتصاد افزایش و آمار بیکاری را کاهش می‌دهد.

گفتنی‌ست که این مرکز درحال حاضر داری پزش‌کان و آموزگاران متخصص در بخش تشخیص، تداوی و تربیۀ سگ‌های آلمانی یا ژرمن شپرد است که علاوه بر آن مواد‌های لازمۀ غذایی و مکمل آنان را نیز به فروش می‌رساند.

ژرمن شپرد یا سگ چوچان آلمان یکی از با هوش‌ترین، شجاع‌ترین و مناسب‌ترین نسل سگ‌ها در جهان است که از آن برای کارهای مختلف از جمله گله‌داری، نگه‌بانی، راهنمایی نابینایان، نگه‌داری خانه‌ها و جستجو و نجات استفاده می‌شوند.

این نسل سگ‌ها برای اولین بار در سال ۱۸۹۹ به عنوان یکی از اصیل‌‍ترین نسل‌ها در آلمان ثبت شد که پس از جنگ جهانی دوم، در سراسر دنیا به طور گسترده برای هدف‌های مختلف از آن استفاده می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس