متن تولد دخترم (دختر گلم تولدت مبارک)


متن تولد دخترم (دختر گلم تولدت مبارک)

متن تولد دخترم آمیزه عشق و صمیمیت ناب است. دختر یکی از شیرین ترین هدیه های خدا به پدر و مادر است؛ به همین خاطر جشن تولدش هم برای والدین و هم برای دختر اهمیت دارد. سه متن را که برای تولد دخترم نوشته شده است، در ستاره بخوانید.

دختر هدیه زیبا و تو دل برو برای پدر و مادر است. جشن تولد هر ساله او نویدبخش یک سال بزرگ شدن و به ثمر نشستن زحمات والدین است. در مطلب حاضر سه متن برای روز تولد دخترم نوشته‌ایم که هرکدام احساس مادر را در سالروز میلاد دختر نشان می‌دهد و آن چیزی است که مادر خطاب به دخترش در جشن تولد او نوشته است. پس از خواندن متن تولد دخترم که پیش رو دارید، اگر به خواندن متن‌های احساسی علاقه‌مند هستید، دلنوشته‌های زیبای مادر به دختر را بخوانید و اگر تولد دخترتان نزدیک است، زیباترین جملات برای تبریک تولد دخترم را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

متن تولد دخترم (دختر گلم تولدت مبارک)

متن تولد دخترم وقتی کودک بود


روزی که، تو اومدی روی زمین
یه فرشته کم شد از آسمونا

مثل گل شکفتی بین آدما
گل سر سبد بودی بین اونا

دختر خوبم سلام! تولدت مبارک. چقدر خوشحالم که امروز جشن تولد تو است و چقدر حرف دارم که در این روز برای تو بگویم. حرف‌هایی که شاید برای تو هم جالب و جذاب باشند.
راستش قبل از به دنیا آمدن تو، من و پدرت از اینکه موجود جدیدی به زندگی‌مان پا بگذارد وحشت داشتیم؛ من از پدرت بیشتر! چون می‌دانستم باید نه ماه بارداری را تحمل کنم و تا دو سال شیر دادن به تو را. همیشه فکر می‌کردم تو که به دنیا بیایی من دیگر هرگز نخواهم توانست به علایق خودم برسم. باید با زندگی آسوده خداحافظی کنم و خودم را تمام وقت در اختیار تو قرار دهم.
با تمام این‌ها ما تصمیم به بچه‌دار شدن گرفتیم. نمی‌گویم تصورات قبلی‌م صد در صد اشتباه بود. اما تو را داشتن بسیار متفاوت بود با فکرهای قبل از آمدن تو و بودنت ارزشش را داشت که بخواهم از بعضی راحتی‌ها بگذرم. تو آسودگی‌هایی را از من گرفتی، دغدغه‌‌های بیشتری آوردی و زندگی ما را معنادار کردی.
می‌خواهم در روز تولدت اعتراف کنم که تو چیزهای زیادی به من بخشیدی. اولینش مسئولیت داشتن بود. از وقتی که توی شکمم وول می‌خوردی و من برای اینکه تو خوب رشد کنی، غذاهایی که برای جنین مفیدتر است را انتخاب می‌کردم، فهمیدم که چقدر در قبال یک موجود دیگر مسئول بودن همزمان سخت و شیرین است. به دنیا که آمدی؛ وقتی تو را با خودم بیرون می‌بردم، قداست یک مادر را احساس می‌کردم و نمی‌دانی چقدر از اینکه تو را داشتم، شادمان می‌شدم.
روزهایی کلافه و بدخلق می‌شدم و دلم می‌خواست از سختی‌های زندگی فرار کنم، تو فسقلی با کلمات نصفه نیمه خودت، با تاتی تاتی کردن‌ها و زمین‌خوردن‌ها و حتی با بدخواب شدن‌ها و گریه کردن‌هایت مرا به زندگی واقعی برمی‌گرداندی.
همیشه تو بودی و از وقتی دنیا آمده‌ای، معنادارترین چیزی که در زندگی من و پدرت وجود دارد، لبخندهای زیبا و دوست‌داشتنی تو است. نمی‌دانم اگر تو نبودی، من چگونه زندگی می‌کردم. ممنونم که به زندگی من و پدرت روشنی بخشیدی. یک بار دیگر تولدت مبارک. از طرف مامانی که بی‌نهایت دوستت دارد.

متن تولد دخترم (دختر گلم تولدت مبارک)

متن تولد دخترم وقتی نوجوان بود


دخترم، ای همه هستی من
تو چراغی، تو چراغ همه شب‌های منی

تو گلی، دسته گل صد رنگی
تو یکی گوهر تابنده بی‌مانندی

به مناسبت تولد دخترم، عزیز دلم می‌نویسم: یک دست و جیغ و هورا... به سبک دوستانت که الان دور و برت را گرفته‌اند و دارید توی اتاقت برای خودتان می‌رقصید. شما رفته‌اید که دور هم در یک جمع دوستانه تولدت را جشن بگیرید و من اینجا پشت میز آشپزخانه نشسته‌ام تا برایت یک متن بنویسم.
من و تو اصلاً شبیه هم نیستیم. این را حتی از انتخاب‌های کودکی‌ات هم احساس کرده بودم. هرچقدر من آرام و خشک و با درجه هیجانات اندک بودم، تو پرجنب و جوش و هیجانی بودی. اما این تفاوت سلیقه و تفاوت ذاتی ما هرگز باعث نشده که تو را نخواهم... اعتراف بیهوده‌ای است؟ می‌دانم اما امروز که قبل از آمدن دوستانت، در اتاقت را بستی تا به خودت برسی و نخواستی من ببینمت، فهمیدم که شکافی بین ما به وجود آمده و در روز تولدت باید آن را یک‌جورهایی پر کنم. شاید با نوشتن این متن.
باورت می‌شود دلم می‌خواهد حس و حال مامان‌های باحال را به خودم بگیرم، بروم جلوی آینه یک آرایش جیغ، سایه چشم بنفش و رژ لب آلبالویی بزنم و بیایم با تو و دوستانت، به قول خودت حال کنیم؟ اما قبول کن که سخت است. حداقل برای من که سال‌‌ها گونه‌ای دیگر زندگی کرده‌ام. سال‌ها مد و رنگ سال برایم بی‌معنی بوده است، پس حق بده حرفت را نفهمم وقتی می‌خواهی در روز تولدت همه چیزت را با هم ست کنی.
نه اینکه تولد تو برایم مهم نباشد. مگر روز زاده شدن میوه دل یک مادر می‌تواند برایش مهم نباشد؟ دخترم! تو ثمره زندگی من هستی و بخشی از من در وجود تو است. کاش شادی بودن با دوست‌هایت آنقدر زیاد باشد تا بعد از رفتنشان اختلاف فکری خودت را با من از یاد برده باشی. بگذار من و تو اختلاف فکری داشته باشیم اما یکدیگر را دوست بداریم. به داشتن دختری شاد و پرانرژی چون تو افتخار می‌کنم.

متن تولد دخترم (دختر گلم تولدت مبارک)

متن تولد دخترم وقتی جوان بود


ای بهار آرزوی نسل فردا، دخترم
ای فروغ عشق از روی تو پیدا، دخترم

هجده سالگی‌ات مبارک. امروز وقتی چشم‌هایت از دیدن هدیه تولدت درخشید و شاد و خوشحال مرا بوسیدی، تو را دختری به زیبایی و کمال رسیده دیدم. از این به بعد نه من، بلکه خودت باید قوی‌ترین و بهترین حامی برای خودت باشی. سخت است اما واقعیتی است که باید در جشن تولد هجده سالگی به تو می‌گفتم، من همواره در کنار تو خواهم بود اما شاید به اندازه قبل نتوانم بگویم به من تکیه کن. انگار تو خود من هستی که سی سال جوان شده‌ام. تو هم روزی مادر خواهی شد و معنی حرف‌های امروزم را خواهی فهمید. دوست دارم دستت را بگیرم و با هم درحوالی زندگی قدم بزنیم و صحبت کنیم از سال‌هایی که گذشت، از همه آن روزهایی که تو جلوی روی من قد کشیدی و من برای داشتن تو خدا را شکر کردم و از خدا خواستم کمکم کند تا بهترین مادر روی زمین باشم. تو باید بگویی که خوب مادری بوده‌ام یا نه؟ امروز که تولد تو است، دوست دارم تو یک هدیه به من بدهی. متانت، وقار، حجب و حیا و اخلاق نیکوی تو مرا از داشتن تو راضی و خشنود می‌سازد؛ آیا تو نیز از اینکه مادری چون من داری، راضی هستی؟ حالا دیگر آنقدر بزرگ شده‌ای که بتوانی همه مادرت را با هم ببینی، خوبی‌ها و بدی‌هایش را، نقاط ضعف و نقاط قوتش را و برآیند همه این‌ها را در مادری کردن. توانستم برایت مادر خوبی باشم؟ توانستم پاسخگوی نیازهای تو باشم؟ همیشه تلاش کردم تا بتوانی به کمال شایسته خودت برسی، تا روزی که علامت‌های سوال ذهنم را با ذکاوت و هوش سرشار خودت جواب بدهی. پس پاسخم را بده که بی‌صبرانه منتظرم. دوستدار تو؛ مادرت.


امیدوارم از خواندن متن تولد دخترم لذت برده باشید. اگر شما نیز دختری دارید، احساستان را در روز جشن تولدش در بخش «ارسال نظر» درج کنید. مطمئن باشید خواندن متن تولد دخترتان برای ما و دیگر مخاطبان ستاره جالب خواهد بود.

گروه سرگرمی ستاره

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه پیامک مناسبتی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله جنگنده‌های اسرائیل به مسجدی در غزه/ تشدید عملیات در کرانه باختری