تماشای «قیز قاپیسی شاه قاپیسی» توسط آذری‌زبان‌ها


تماشای «قیز قاپیسی شاه قاپیسی» توسط آذری‌زبان‌ها

نمایش کمدی عاشقانه و فولکلوریک آذربایجانی «قیز قاپیسی شاه قاپیسی» کاری از هنرمندان تئاتر اردبیل به کارگردانی سلیم رحیمی در تهران به صحنه رفت.

به گزارش خبرگزاری فارس، نمایش کمدی عاشقانه و فولکلوریک آذربایجانی «قیز قاپیسی شاه قاپیسی» کاری از هنرمندان تئاتر اردبیل به نویسندگی و کارگردانی سلیم رحیمی در میان استقبال هنرمندان و تماشاچیان تهرانی به روی صحنه رفت.
سلیم رحیمی، متولد 1339 یکی از پیشکسوتان تئاتر اردبیل است. وی تئاتر را در سال 1354 با بازی در نمایشنامه «قوقولی قو قو» و با حسن نجفلو معروف به «حسن آرتیست» بنیانگذار تئاتر اردبیل شروع کرد. سلیمی پایه گذار تئاتر کودک و نوجوان در اردبیل است.
وی در سال 1359 در تلویزیون به اجرای میان پرده پرداخت. در دهه 60 به مدت 5 سال در کانون پرورش فکری به فعالیت مشغول بود و هنرمندان تاثیر گذاری را به تئاتر اردبیل معرفی کرد.

از جمله نمایش‌های سلیمی می‌توان به «فلاش بک» و «اژدر عمی» و «آی بری باخ» و «قیز قاپیسی شاه قاپیسی» که به زبان آذری اخیرا در تهران اجرا شد و با استقبال بی نظیر مخاطبان مواجه شد.

استقبال مردم از نمایش «قیز قاپیسی شاه قاپیسی» به حدی بود که این نمایش، دو بار در تهران تمدید و در دو سالن سینما بهمن و سینما المپیک اجرا شد و مورد تحسین تماشاگران قرار گرفت.
در این نمایش که به زبان ترکی اجرا می‌شود، شهرام پور دنیا، سیامک شاگردی، احمد پروستان، کبری علی نژاد، المیرا طاعتی، شاهین مرادی، ثنا عاشقدل و سلیم رحیمی به ایفای نقش می‌پردازند.
در خلاصه داستان این نمایش آمده است، «ثروت» نام دختر جوان دم بختی است که خواستگاران فراوانی دارد که پشت در خانه‌اش هستند ولی او دل در گرو عشق پسر جوانی بنام «جوانشیر» دارد. پدر ثروتمند دختر مخالف ازدواج او با جوانشیر است، مادر‌بزرگ دختر و پدربزرگ پسر که هر دو مجرد هستند به کمک این دو جوان عاشق می‌آیند و ...
بهرام رجبعلی زاده (آهنگساز)، سمیرا کحالی (طراح گریم)، حامد حیدری (نور و صدا)، آرمین رحیمی (مدیر برنامه ریزی)، عباس شاه محمد زاده (مشاور تولید و رسانه) سمیرا جنیدی (عکاس و مدیر گرافیکی )و محمدحسن پورپاک و مهدی کبه (دستیاران صحنه) سایر عوامل این نمایش را تشکیل می دهند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس