تعرفه‌های سنگین نظام مهندسی ساختمان در گلستان


تعرفه‌های سنگین نظام مهندسی ساختمان در گلستان

بهارستان- رئیس شورای اسلامی شهر گلستان ضمن انتقاد از تعرفه‌های سنگین نظام مهندسی ساختمان در این شهر، گفت: مردم توان پرداخت این هزینه ها را ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس جهانتاب صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از موارد مراجعات مکرر مردم به شورای شهر این است، که شهروندان گلستانی از عدم نظارت کافی مهندسان ناظر از روند ساخت ساختمان، تعرفه های بسیار بالای این نظام و همچنین هزینه های زیاد آزمایشگاه تست خاک گلایه دارند.

وی با اشاره به اینکه از جمله اهداف اصلی تأمین سازمان نظام مهندسی در کشور ترویج اصول معماری و شهرسازی، رشد آگاهی عمومی و مقررات ملی ساختمان، افزایش بهره وری، بالا بردن کیفیت خدمات مهندسی و نظارت و همچنین تهیه و تنظیم مبانی قیمت گذاری خدمات مهندسی می باشد گفت: متاسفانه به دلیل بالا بودن نرخ تعرفه نظام مهندسی، پذیرش آن برای مردم عادی شهر قابل قبول نیست و مردم همیشه از این وضعیت گلایه دارند.

رئیس شورای اسلامی شهر گلستان اضافه کرد: تعرفه هایی که هم اکنون از طریق سازمان نظام مهندسی اعمال می شود نرخ آن براساس متراژ ساختمان از مالکان اخذ می‌شود که بسیار بالاست و مردم معمولی توان پرداخت آن را ندارند و خواستار کاهش و یا تخفیف این تعرفه‌ها هستند.

وی در این رابطه اظهار داشت: برای رعایت اصول واستحکام بنا در شهرگلستان با تدام فعالیت نظام مهندسی موافق هستیم اما شرایط مالی مردم و شهرداری باید لحاظ شود.

جهانتاب خاطرنشان کرد: عدم نظارت کافی و لازم به دلیل فقدان مهندسین واجد صلاحیت در شهرگلستان، موجب کاهش کیفیت ساخت و ساز و از سوی دیگر، هزینه بالای تهیه نقشه و نظارت و اطاله تائیدیه نقشه های ساختمان شهروندان موجبات افزایش قیمت تمام شده در شهر گلستان شده است و این امر باعث شده نارضایتی شدیدی در بین مردم شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر گلستان افزود: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و مشکلات مالی، مردم توان پرداخت تعرفه‌های اعمالی سازمان نظام مهندسی را ندارند و در این رابطه با مشکل مواجه هستند و مرتب به شورای اسلامی شهر مراجعه می‌کنند که انتظار داریم متولیان امر در راستای کمک به مردم وتسهیل در روند ساخت ساز وکمک به جوانان نرخ تعرفه های نظام را کاهش دهند.

جهانتاب با استقبال از اصل نظام مهندسی در شهر گلستان گفت: اصل نظام مهندسی در هر منطقه ای مورد تایید و بسیار خوب است اما باید در اجرا و طراحی ناظران فعالی گمارده شوند و در حد زدن مهر تایید روی پروانه ساختمانی خلاصه نشود.

وی افزود: باید ساخت و سازها مقاوم سازی شود و ما در اصل با این طرح موافق هستیم و در این راستا هر کمکی که بتوانیم انجام می دهیم.

رئیس شورای شهر گلستان ادامه داد: اگر مهندسین ناظر بومی باشند قطعا هم نظارت بیشتر خواهد شد هم کیفیت ساخت و ساز ارتقاء میابد و این موضوع باعث می شود نرخ تعرفه کاهش پیدا کند و در نهایت مردم سوق بیشتری به سمت مهندسین ناظر پیدا کنند.

وی در خاتمه گفت: در جلسه ای که با نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان بهارستان داشتیم مقرر شد موضوع کاهش تعرفه سازمان نظام مهندسی به جد پیگیری شود تا بتوانیم بخشی از مشکلات را حل کنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید