تخصیص 520میلیارد ریال برای طرح های گردشگری روستایی آذربایجان شرقی


تخصیص 520میلیارد ریال برای طرح های گردشگری روستایی آذربایجان شرقی

بناب – معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از اختصاص 520 میلیارد ریال اعتبار برای طرح های بومی گردی و توسعه گردشگری روستایی استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد حمزه زاده یکشنبه در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بناب با اعلام این خبر افزود: این اعتبارات صرفاً برای توسعه گردشگری روستایی اختصاص یافته و هر شهرستانی به موقع پرونده های سرمایه گذاری را به کارگروه امور استانی میراث فرهنگی و گردشگری ارسال کند، می تواند در جذب این اعتبارات سریع تر اقدام نماید.

وی سپس با اشاره به اجرای ۱۶۰ رویداد در سطوح مختلف منطقه ای، ملی و بین المللی در رویداد «تبریز ۲۰۱۸» تصریح کرد: جشنواره «روستاهای دست کند» با محوریت روستای «صُِور» شهرستان بناب در تقویم رویداد «تبریز ۲۰۱۸» قرار گرفته است.

حمزه زاده در ادامه یکی از مشکلات مهم اجرای برنامه های رویداد «تبریز ۲۰۱۸» را نبود تقویم دقیق اعلام و اظهارکرد: تاکنون هیچ گونه اعتبار تخصیص یافته ای برای این رویداد وجود ندارد ولی یکی از مصوبات مهم هیأت دولت اختصاص ۱۰ درصد اعتبارات دستگاه ها در سطوح ملی به موضوع رویداد «تبریز ۲۰۱۸» است که شهرستان ها می توانند نسبت به تخصیص سهم خود از این اعتبارات اقدام کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی همچنین جذب گردشگری را منوط به تکمیل زیرساخت های گردشگری دانست و تأکید کرد: حمل و نقل، اسکان، پذیرایی و جاذبه های توریستی چهار مؤلفه مهم و اصلی سفر هستند و باید در راستای جذب گردشگری این زیرساخت ها آماده شوند.

حمزه زاده آموزش، بازاریابی و ایجاد زیرساخت های گردشگری را ۳ اولویت اصلی استان برای جذب گردشگری برشمرد و افزود: موضوع «تبریز ۲۰۱۸» صرفاً مربوط به شهر تبریز نیست، بلکه علاوه بر کشور کلیه شهرهای استان نیز در این رویداد سهیم بوده و بر اساس سیاست گذاری انجام شده از ظرفیت کل کشور، استان و شهرستان ها در این موضوع استفاده خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است